Virtualbox fullscreen

Permalänk

Virtualbox fullscreen

Hur får jag själva fönstret att anpassa sig till skärmen?

Läste om hur man installerar guest addition manuellt, kom inte så långt skulle behöva en Quick-guide på svenska typ

Jag menar inte host-key (höger ctrl) + F, det blir fullscreen men fönstret är fortfarande litet.

Min skärm är 1920x1080 och det virtuella fönstret är fast på 640x480.

Kan jag få fönstret till 1920x1080? Åtminstone större än 640x480 vore bra

Kör på Windows 98 virtuellt.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror du har glömt att ändra upplösningen i den virtuella datorn, då blir det en liten ruta i mitten på skärmen med tjocka kanter ut till monitorns kant.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Med guest additions anpassar sig upplösningen efter fönstret. Men det kanske inte funkar så bra på W98?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkboot:

Hur får jag själva fönstret att anpassa sig till skärmen?

Läste om hur man installerar guest addition manuellt, kom inte så långt skulle behöva en Quick-guide på svenska typ

Jag menar inte host-key (höger ctrl) + F, det blir fullscreen men fönstret är fortfarande litet.

Min skärm är 1920x1080 och det virtuella fönstret är fast på 640x480.

Kan jag få fönstret till 1920x1080? Åtminstone större än 640x480 vore bra

Kör på Windows 98 virtuellt.

Precis som du skriver, du måste installera Guest Additions för dynamisk upplösning.
Det var så länge sedan jag gjorde detta och dessutom på OSX så jag hänvisar till instruktionerna (som du nog klarar av att följa ): https://www.virtualbox.org/manual/ch04.html

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

"Kör på Windows 98 virtuellt"

Varför i h-vete vill man göra det? Det så många alternativ som är EXTREMT mycket bättre än Windows 98!!!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av startrekfan:

"Kör på Windows 98 virtuellt"

Varför i h-vete vill man göra det? Det så många alternativ som är EXTREMT mycket bättre än Windows 98!!!

Retrospel kan vara en anledning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av startrekfan:

"Kör på Windows 98 virtuellt"

Varför i h-vete vill man göra det? Det så många alternativ som är EXTREMT mycket bättre än Windows 98!!!

Vi vet alla att Win 3.11 var bättre, men TS kanske använder program som kräver W98.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror du har glömt att ändra upplösningen i den virtuella datorn, då blir det en liten ruta i mitten på skärmen med tjocka kanter ut till monitorns kant.
http://ladda-upp.se/files/2014/b84939.png

Går inte att ändra som sagt

Skrivet av Dr.Mabuse:

Precis som du skriver, du måste installera Guest Additions för dynamisk upplösning.
Det var så länge sedan jag gjorde detta och dessutom på OSX så jag hänvisar till instruktionerna (som du nog klarar av att följa ): https://www.virtualbox.org/manual/ch04.html

Ska kolla

Skrivet av mrqaffe:

Retrospel kan vara en anledning.

Stämmer bra de!

Permalänk
Rekordmedlem

Tydligen så är win 98 så gammalt att det krävs nån hackad driver för att det ska förstå "fullhd" prova det här
https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?t=9918

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.