Permalänk
Avstängd

i5 750 74° C i IDLE... hjälp tack :)

Såå.. som titeln lyder, så har jag nu en 750 ej överklockat i ett litet trångt chassi som jag inte har en aning om vad det heter..
Det är stockkylare på det.

Jag är inte så insatt i detta, men vet att jag bör skriva specs, så:
i5 750 2.6 Ghz
radeon color 6970 referens kylare på då
4 GB RAM (vet ej vilka)
550W nätagg, (något slags corsair)

Tror inte jag behöver skriva mer om specs. Men kan iaf berätta att chassit är ett ruggigt litet som grafikkortet precis får plats i, så dåligt med luftflöde är det!
Grejen är den nu att jag har ej haft detta problem innan, men nu så ligger CPU:n på 70+ grader när den knappt arbetar.
http://gyazo.com/b880ed69daa8f74102dbcfad4d969f1d

Så min fråga är nu, vad kan vara problemet?
behövs ny kylpasta?
Ny CPU kylare?
Nytt chassi?
Något problem med mjukvaran, bios?

Tack på förhand!

Edit: Hoppas jag la in detta inlägg på rätt forum avdelning!

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog börjat med kylpastan.. ifall du är osäker på hur mycket du ska ha så kolla filmer på youtube när de applicerar.

Permalänk
Medlem

Kolla att fläkten på kylaren snurrar, gör den det så montera om den då den antagligen lossnat.
Ännu bättre är väl att byta ut kylaren då stock är skräp men ska absolut inte gå så varmt

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av carlen:

Jag skulle nog börjat med kylpastan.. ifall du är osäker på hur mycket du ska ha så kolla filmer på youtube när de applicerar.

Skrivet av TiasE:

Kolla att fläkten på kylaren snurrar, gör den det så montera om den då den antagligen lossnat.
Ännu bättre är väl att byta ut kylaren då stock är skräp men ska absolut inte gå så varmt

Okej, tack för dessa snabba svar!
Jag åker och köper en cooler master hyper 212 EVO, byter kylpasta och sätter dit den och ser om detta funkar!
Det var ju trots allt inte så dyrt, 300 kr landade det på
Förresten så satt den inte löst, men snurrade lite väl långsamt tyckte jag :/