Gå från win 7 till 8,1

Permalänk

Gå från win 7 till 8,1

Hej,

Spelar en del shooters...Jag har hört att Battlefield 4 ska fungera mycket bättre i windows 8 eller 8,1...stämmer detta?

Funderar på att uppgradera, men på microsofts hemsida kostar det 1099kr, finns det billigare sätt?

Visa signatur

Asus TUF B-450 Plus Gaming - Ryzen 5 5600
X - XFX Radeon 6600 XT - 16GB RAM - Samsung SSD 840 500GB - Seagate HDD 500GB - Cooler Master Hyper 212 - 144Hz Skärm - Windows 10

Permalänk
Medlem

Om du är student som har tillgång till Microsoft Dreamspark Premium, nya msdnaa. Så kan man få det gratis. De flesta stora universiteten/högskolorna har tillgång.

Visa signatur

• Corsair Carbide 330R • i7 4770k @ 3.5 Ghz • Cooler Master HYPER 212 • EVO Intel 530 Series 180GB SSD • Sapphire Radeon R9 290 Tri-X • MSI Z87-G45 Gaming • Crucial DDR3 BallistiX Tactical 2x8 GB • Fractal Integra R2 750W • Windows 10 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoraCS:

Om du känner någon student som har tillgång till Microsoft Dreamspark Premium, nya msdnaa. Så kan man få det gratis. De flesta stora universiteten/högskolorna har tillgång.

inte helt rätt, ts ska då vara studenten i fråga.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

inte helt rätt, ts ska då vara studenten i fråga.

Sant ändrade meningen, det jag menade var att inte många vet att man kan ladda hem det gratis som student.

Visa signatur

• Corsair Carbide 330R • i7 4770k @ 3.5 Ghz • Cooler Master HYPER 212 • EVO Intel 530 Series 180GB SSD • Sapphire Radeon R9 290 Tri-X • MSI Z87-G45 Gaming • Crucial DDR3 BallistiX Tactical 2x8 GB • Fractal Integra R2 750W • Windows 10 •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martyyyyy:

Hej,

Spelar en del shooters...Jag har hört att Battlefield 4 ska fungera mycket bättre i windows 8 eller 8,1...stämmer detta?

Funderar på att uppgradera, men på microsofts hemsida kostar det 1099kr, finns det billigare sätt?

Några jätteskillnader handlar det inte om. Ungefär 6% snabbare med Nvidias hårdvara och 3% snabbare med AMD's hårdvara.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv

Det är inte värt att uppgradera bara för prestandaökningen skulle jag vilja påstå. Däremot får du massa extra features men är det inte intressanta så kan du nog hålla i dina pengar.

Permalänk

Okej...

Tycker inte det fungerar riktigt som det ska. Får småhack och FPS drops trots ett bra system..

Visa signatur

Asus TUF B-450 Plus Gaming - Ryzen 5 5600
X - XFX Radeon 6600 XT - 16GB RAM - Samsung SSD 840 500GB - Seagate HDD 500GB - Cooler Master Hyper 212 - 144Hz Skärm - Windows 10

Permalänk

Jag hade massor av problem med crasher så som soundloopbuggen osv. med windows 7 i just BF4. Efter att jag installerade 8.1 så har jag inte haft några problem alls för spel. Alla spel flyter kanonbra. Dock så har jag en del problem med andra program men för spelens skull så ångrar jag inte bytet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Skrivet av NisseBrevslick:

Jag hade massor av problem med crasher så som soundloopbuggen osv. med windows 7 i just BF4. Efter att jag installerade 8.1 så har jag inte haft några problem alls för spel. Alla spel flyter kanonbra. Dock så har jag en del problem med andra program men för spelens skull så ångrar jag inte bytet.

vad är soundloopbuggen för något?

Visa signatur

Asus TUF B-450 Plus Gaming - Ryzen 5 5600
X - XFX Radeon 6600 XT - 16GB RAM - Samsung SSD 840 500GB - Seagate HDD 500GB - Cooler Master Hyper 212 - 144Hz Skärm - Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av martyyyyy:

Hej,

Spelar en del shooters...Jag har hört att Battlefield 4 ska fungera mycket bättre i windows 8 eller 8,1...stämmer detta?

Funderar på att uppgradera, men på microsofts hemsida kostar det 1099kr, finns det billigare sätt?

Skrivet av strejf:

Några jätteskillnader handlar det inte om. Ungefär 6% snabbare med Nvidias hårdvara och 3% snabbare med AMD's hårdvara.

Skrivet av NisseBrevslick:

Jag hade massor av problem med crasher så som soundloopbuggen osv. med windows 7 i just BF4. Efter att jag installerade 8.1 så har jag inte haft några problem alls för spel. Alla spel flyter kanonbra. Dock så har jag en del problem med andra program men för spelens skull så ångrar jag inte bytet.

Mer helheten som förbättras i Windows 8.1 framför Win 7 , speciellt om man har problem med stuttering osv. får en bättre upplevelse överalag.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200