Toshiba visar smart armband, spegeldisplayer och hybriddator på CES

Permalänk
Melding Plague

Toshiba visar smart armband, spegeldisplayer och hybriddator på CES

När Toshiba ställer ut på årets CES-mässa är ledordet koncept. Bland annat visas ett smart armband, som kan synkroniseras med en spegeldisplay och ge användare relevant hälsodata.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Känns lite barnsligt med armband, finns det ingen smart klocka som ser ut som en vanlig klocka?

Jag gillar spegeln däremot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skrattar fortfarande hejdlöst mot laptopens tangentsbords-placering.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Skuggan74:

Känns lite barnsligt med armband, finns det ingen smart klocka som ser ut som en vanlig klocka?

Jag gillar spegeln däremot.

Skickades från m.sweclockers.com

Den jag sett som ser mest ut som en vanlig klocka är nya Pebble.

Hårdvaran är samma som tidigare pebble. Det är bara designen som är ny. Det är dessutom standardfäste för armbandet så det går att byta till valfri design.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Enda problemet jag ser med interaktioner med en spegel är att man får putsa dem ack så mycket oftare.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Känns lite barnsligt med armband, finns det ingen smart klocka som ser ut som en vanlig klocka?

Jag gillar spegeln däremot.

Skickades från m.sweclockers.com

Är också väldigt skeptisk till armband, men kom nyss på ett rätt bra användningsområde. Många som tränar idag använder någon form av träningsapp, exempelvis Runkeeper eller liknande. In med något sånt program i armbandet så kan man ha den på armen istället för att släpa med sin mobil ut när man joggar. Tryck in en liten musikspelare i den också så e det gjutet!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Den jag sett som ser mest ut som en vanlig klocka är nya Pebble

Den såg ju ut som något jag skulle kunna tänka mig att ha, tack.

Skrivet av Fatmajk:

Är också väldigt skeptisk till armband, men kom nyss på ett rätt bra användningsområde. Många som tränar idag använder någon form av träningsapp, exempelvis Runkeeper eller liknande. In med något sånt program i armbandet så kan man ha den på armen istället för att släpa med sin mobil ut när man joggar. Tryck in en liten musikspelare i den också så e det gjutet!

Ja det är ju iofs ett användningsområde där man inte behöver se proper ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spegeln, vill ha!

Armbandet... ne, men det är ju kul att det blir en del olika nu:)

Skrattade även lite åt killen som tryckte på skärmen... händer alldeles för ofta numera:P

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Vill helre se ett "smart" armband/klocka som inte på något vis kräver en mobiltelefon.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Älskar iden med spegeln och klockan, vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Enda problemet jag ser med interaktioner med en spegel är att man får putsa dem ack så mycket oftare.

Därför man undviker direkt interaktion med den Sjukt häftig pryl dock som passar utmärkt i mitt drömhus

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Den jag sett som ser mest ut som en vanlig klocka är nya Pebble.

http://rack.0.mshcdn.com/media/ZgkyMDE0LzAxLzA2LzgwL3BlYmJsZX...

http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2014/01/pebble-st...

Hårdvaran är samma som tidigare pebble. Det är bara designen som är ny. Det är dessutom standardfäste för armbandet så det går att byta till valfri design.

vart hittar man denna? ser den inte på getpebble.se

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av morxy49:

vart hittar man denna? ser den inte på getpebble.se

Vet inte. Tror den är helt ny för CES så den kanske inte finns till salu än. Har inte kollat så noga eftersom jag inte tänker köpa första generationen av ny teknik. Så när det kommer en Pebble 2 kommer jag seriöst överväga den. Men googla lite på Pebble Steel eller något i den stilen så hittar du säkert massa information om pris och när den kan tänkas dyka upp till salu.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av morxy49:

vart hittar man denna? ser den inte på getpebble.se

Finns på den amerikanska sidan i alla fall

https://getpebble.com/steel

Visa signatur

Driver sajten Komponentkoll. PMa mig gärna om du har feedback!

Permalänk
Medlem

Helvete vad snyggt med en integrerad display i spegeln! Lite osäkert om man någonsin kommer använda det (kanske kommer finnas i några holywood hus i framtiden) som privatperson men kul att det visas upp! Ofta behövs stora evenemang som CES för att viss teknik ska få en genomslagskraft, även om företaget som visar produkten kanske inte är intresserade själva utan säljer vidare tekninken.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Klockrent med armbandet och spegeln. Tex komma hem från jobbet gå framför spegeln och kolla hur hälsosam man varit under dagen, hmm kanske ska försöka stå mer vid skrivbordet imorgon istället för att sitta ner etc etc. Om den nu kan visa kalori intag, förbränning etc är det ju ett område som säkert skulle uppskattas hos många personer. Lets face it, hur många räknar ut hur mycket man får i sig per dag och hur mycket man förbränner? En lite skara tror jag nog men den större skaran är nog intresserad av att veta det iaf. Detta är något som kommer slå stort i framtiden, helt klart.

Permalänk
Medlem

Den där spegeln tar jag med en gång

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Jag kan också ta den där spegel med en gång, tack. Vill ha den tekniken i mina fönster också.

Permalänk
Medlem

Japp, spegeln ser riktigt jävla bra ut, dock är vädret och klockan den enda intressanta informationen för mig. Puls, stegräknare, schema och annat har iaf jag ingen nytta av. Skulle vara riktigt ballt att synka sin dator med spegeln, som en extra skärm

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Spegeln var ju riktigt jäkla bra. Såg inte så hemskt tjock ut heller (beroende på om den var infälld i väggen eller ej).

Permalänk
Medlem

Älskade spegeln!
Är det bara jag som har drömt mig in i Tony Stark's hus som styrs av J.A.R.V.I.S. Tänkte direkt på det när jag såg spegeln, vill ha!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc