MSI GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA

Permalänk
Medlem

MSI GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA

Tjenare jag fick hem min dator i förgår och har bara lite funderingar omkring min fps jag ligger runt 100 fps i wow i tex arena. Medans min polare har liknande setup med 300 fps på samma spot. Min setup är:
nVIDIA's Pirates-Heroes-Spies (Voucher)
Corsair Carbide 200R Midi Tower Svart
Corsair CX 600M, 600W PSU
Intel Core i7-4770 Processor
Gigabyte G1.Sniper B5, Socket-1150
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
MSI GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
Seagate Barracuda® 1TB
Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5"
Samsung DVD Writer, SH-224DB
ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic

Kan ni komma med lite idéer kring vad det skulle kunna vara? Drivrutiner på 770 eller dylikt? Hoppas jag inte lagt tråden fel men jag tyckte den passade bäst här ( Ny på forumet )

Permalänk
Medlem

svårt att säga varför du har lägre fps än din kompis när hans specs inte finns nedskrivna. det är antagligen grafik/res-skillnad ingame.
770 och 4770 ska klara WoW bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antewaay:

Tjenare jag fick hem min dator i förgår och har bara lite funderingar omkring min fps jag ligger runt 100 fps i wow i tex arena. Medans min polare har liknande setup med 300 fps på samma spot. Min setup är:
nVIDIA's Pirates-Heroes-Spies (Voucher)
Corsair Carbide 200R Midi Tower Svart
Corsair CX 600M, 600W PSU
Intel Core i7-4770 Processor
Gigabyte G1.Sniper B5, Socket-1150
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
MSI GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
Seagate Barracuda® 1TB
Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5"
Samsung DVD Writer, SH-224DB
ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic

Kan ni komma med lite idéer kring vad det skulle kunna vara? Drivrutiner på 770 eller dylikt? Hoppas jag inte lagt tråden fel men jag tyckte den passade bäst här ( Ny på forumet )

Se till så att du har senaste moderkorts och grafikkortsdrivrutiner.
Annars får du gärna skriva ut vad han har i sin dator om det skiljer sig ifrån din.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Se till så att du har senaste moderkorts och grafikkortsdrivrutiner.
Annars får du gärna skriva ut vad han har i sin dator om det skiljer sig ifrån din.

Är helt ny inom dator området, vart hittar man dom senaste drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antewaay:

Tjenare jag fick hem min dator i förgår och har bara lite funderingar omkring min fps jag ligger runt 100 fps i wow i tex arena. Medans min polare har liknande setup med 300 fps på samma spot. Min setup är:
nVIDIA's Pirates-Heroes-Spies (Voucher)
Corsair Carbide 200R Midi Tower Svart
Corsair CX 600M, 600W PSU
Intel Core i7-4770 Processor
Gigabyte G1.Sniper B5, Socket-1150
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
MSI GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
Seagate Barracuda® 1TB
Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5"
Samsung DVD Writer, SH-224DB
ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic

Kan ni komma med lite idéer kring vad det skulle kunna vara? Drivrutiner på 770 eller dylikt? Hoppas jag inte lagt tråden fel men jag tyckte den passade bäst här ( Ny på forumet )

1. Rent spontant skulle jag misstänka att WoW räknar dina HT kärnor som riktiga kärnor. Grejen är den att WoW, likt de flesta spel, endast använder 2-4 trådar/kärnor medans resten inte används. Om du däremot stänger av HT i bios så kommer spelet bara kunna använda riktiga kärnor, och inte belasta 1 kärna med 2 av spelets trådar t.ex.

2. Se till att du har de absolut senaste drivrutinerna till datorn. Tanka senaste drivaren från nVidia och kolla även tillverkarens hemsida efter nya versioner.

3. Kör du 64bit versionen utav WoW? Denna skall tydligen vara mycket bättre optimerad och multitrådad.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk

Kör bägge eran grafikkort på 100% ? Tror mer att Vsync eller annan fps cap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antewaay:

Är helt ny inom dator området, vart hittar man dom senaste drivrutinerna?

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4594#dl välj ditt operativsystem, se till så du väljer rätt mellan 32bit och 64bit.

http://www.geforce.com/drivers likadant här med rätt kort och operativsystem.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Se till så att du har senaste moderkorts och grafikkortsdrivrutiner.
Annars får du gärna skriva ut vad han har i sin dator om det skiljer sig ifrån din.

Skrivet av Mac83:

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4594#dl välj ditt operativsystem, se till så du väljer rätt mellan 32bit och 64bit.

http://www.geforce.com/drivers likadant här med rätt kort och operativsystem.

Laddade ner dem ingen skillnad dock! Det är precis som om jag är fps cappad jag kommer inte över 100 fps men jag inte mycket under 100 heller! Det kan inte vara någon slags inställning?

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderade ***

Jag har raderat ett par onödiga inlägg med hänvisning till forumreglerna § 1.6.

/KimTjik