Corsair link fläktstyring av 3 pins fläktar

Permalänk
Medlem

Corsair link fläktstyring av 3 pins fläktar

köpte mig ett Corsair Link Cooling Kit och kopplade in det utan några större problem tills jag hade installerat programvaran till och skulle försöka ändra hastigheten på fläktarna då det inte fungerade och det står i deras start guide att man ska kunna göra det så jag, testat med att byta kontakt på usb kontakten på moderkortet testade med en PWM styrd fläkt och det fungerade felfritt och kan inte komma på vad det kan vara för fel

Permalänk

har själv ett H80i och den kan inte styra 3 pins fläktar allt för väl. Har visserligen bara provat med SP120 High performance. Har läst i många forum att detta tyvärr inte är ett ovanligt företeende

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk

Som jag förstår det har du redan besvarat din egen fråga. Det fungerar med PWM fläktar men inte med 3-pins fläktar. Jag har ingen aning om det ska vara så men det verkar logiskt. Om du vill kunna styra 3-pins fläktar måste du ändra spänningen. Det enklaste är att använda en manuell fläktkontroller.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

står dock i snabb guiden på deras hemsida att man ska kunna styra 3 pins fläktar med link