Nytt grafikkort ska inhandlas!

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort ska inhandlas!

Tjenare, i dagsläget har jag ett GTX 570 till detta systemet: i7 2600k, 850watt nätagg, 8 gb 1600 mhz minne och jag kör i "vanlig upplösning" 1920x1080. Jag kände nu när battlefield 4 kom att det var dags att uppgradera sig lite då jag inte kunde maxa detta.

Min fråga är ska jag köpa helt ny burk eller räcker det med att uppgradera gpun? Och isåfall vad för kort hade ni rekommenderat?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

R9 290

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Du behöver absolut inte köpa helt ny burk

Ett R9 290x skulle jag rekommendera om du vill maxa bf4 på ultra utan problem. 780/ 780ti kan också vara ett val ifall du vill vara kvar på den gröna sidan med nVidia.

Det slutliga förslaget är väl kanske ett R9 280X ifall du vill spara lite pengar, jag har ett sådant i ASUS varianten och ligger runt 60-50 i ultra med samma upplösning som du

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:
Skrivet av GurreX:

Du behöver absolut inte köpa helt ny burk

Ett R9 290x skulle jag rekommendera om du vill maxa bf4 på ultra utan problem. 780/ 780ti kan också vara ett val ifall du vill vara kvar på den gröna sidan med nVidia.

Det slutliga förslaget är väl kanske ett R9 280X ifall du vill spara lite pengar, jag har ett sådant i ASUS varianten och ligger runt 60-50 i ultra med samma upplösning som du

Ahh okej tack för svaren. Jomen det ska jag kolla upp blir antagligen något av dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Om man skulle sälja 570 koret vad tror ni det skulle kunna vara värt? ^_^ Känns ju lite bättre än att skrota det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av slslsl:

Om man skulle sälja 570 koret vad tror ni det skulle kunna vara värt? ^_^ Känns ju lite bättre än att skrota det..

Har har inte stenkoll, men 500-600kr ska du nog kunna få.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Hade jag varit dig så hade jag väntat om du inte är i stort behov att köpa nytt grafikkort. I mitten av Feb lanserar MSI sitt Lightningkort till 290x. Om du vill lägga litr extra på ett bra grafikkort så klart

Men som sagt, 290, 290x , 780 lightning, 780ti

Visa signatur

My Computer -|- CPU: Intel Core i7 6700K -|- ASUS Z170 PRO GAMING -|- Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED -|- ASUS GeForce GTX 1060 6GB STRIX GAMING OC -|- 360 GB SSD -|- 3TB HDD -|- Corsair Hydro H75 -|- Cooler Master Silencio 550 -|- Corsair RM750x 750W -|-

Permalänk
Medlem

Ända nackdelen med AMD R9 290 är att fläkten låter för jävligt mycket :-(. Om du vill ha en tyst dator rekommenderar jag inte detta kort. Och tappar FPS varm och kallt.

AMD launched its new flagship video card--the Radeon R9 290X. Unfortunately, there are problems with the 290X. Big ones. Including the fact that this card's GPU clock throttles, performance suffers, it runs @ 94C when gaming and the fan is louder than a jet engine! Watch this video and find out why I'm calling this a FAIL.

http://www.youtube.com/watch?v=aLVrkZu9hAY

Bara ett tips

Permalänk
Skrivet av Sculls:

Ända nackdelen med AMD R9 290 är att fläkten låter för jävligt mycket :-(. Om du vill ha en tyst dator rekommenderar jag inte detta kort. Och tappar FPS varm och kallt.

AMD launched its new flagship video card--the Radeon R9 290X. Unfortunately, there are problems with the 290X. Big ones. Including the fact that this card's GPU clock throttles, performance suffers, it runs @ 94C when gaming and the fan is louder than a jet engine! Watch this video and find out why I'm calling this a FAIL.

http://www.youtube.com/watch?v=aLVrkZu9hAY

Bara ett tips

Finns nya modeller med eftermarknadskylare.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Finns nya modeller med eftermarknadskylare.

Tex denna som ska vara mycket bra. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2420786

Till OP, om du bara ska lira i 60 Hz så räcker det egentligen med ett 280x. Inga stabila 60 fps konstant kanske men någonstans mellan 45-70 fps på ultra kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sPIDERFLY:

Hade jag varit dig så hade jag väntat om du inte är i stort behov att köpa nytt grafikkort. I mitten av Feb lanserar MSI sitt Lightningkort till 290x. Om du vill lägga litr extra på ett bra grafikkort så klart

Men som sagt, 290, 290x , 780 lightning, 780ti

Intressant, detta får jag läsa mig in på lite bättre innan jag bestämmer mig. Någon tidspress känner jag inte direkt jag kör ändå det på high med ett par ultra och ett per medium inställningar.

Tack för alla andra svar också! Har inte varit på sweclockers forum så värst länge med känns skönt med seriösa människor ^^