Swiftech visar vattenkylningspaketet H220X

Permalänk
Melding Plague

Swiftech visar vattenkylningspaketet H220X

Slutna vattenkylare täcker de allra flestas behov, men för den som vill ha utrymme för utbyggnad förbereder Swiftech byggsatsen H220X innehållande radiator med integrerad pump och reservoar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om det inte är billigare än att köpa allting separat så känns det som att det inte är värt det. Prissättningen måste verkligen vara aggressiv för att det här ska slå igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

H220 var väl inte något som flög fram?
Produktionsproblem kanske eller vad vet jag.
Svår och få tag på var den iaf.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Funkar det bra och priset är som i artikeln så kan detta vara en rätt lovande produkt. Ser fram emot tester

Permalänk
Medlem

Intressant om det är väldigt enkelt att ansluta, och gärna med noll underhållsbehov. Har alltid kört med luft för att det är så förbaskat mycket enklare på alla sätt.

Det måste vara plug-n-play om jag ska orka.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ge mig H360X så är det jag som byter ut min H80i. skulle bli nice i ett corsair air 540 chassi. blev jävligt snyggt om man kollar bild 3

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

2x120mm-radiator till CPU och ett titan..? Really? Kazefläktar 5400RPM P'n'P för att det ska fungera eller?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Vattenblocket ser sjuktsnyggt jämfört med H220.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndersBlomdahl:

Ge mig H360X så är det jag som byter ut min H80i. skulle bli nice i ett corsair air 540 chassi. blev jävligt snyggt om man kollar bild 3

Absolut. Håller med fullständigt. Skicka iväg ett mail till dem. Andra borde också göra det. Eller skriv till dem på Facebook/Twitter. Dem måste veta att det finns en marknad för det. 220/280mm känns för litet för CPU + GPU...

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn
Tog bara billigaste jag hittade hos inet och landade på 1200kr för Slang/Pump/Res/Radiator.
Men det intressantaste är väl ändå kvalitén på pumpen tycker jag? Klass med D5?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Ge mig H360X så är det jag som byter ut min H80i. skulle bli nice i ett corsair air 540 chassi. blev jävligt snyggt om man kollar bild 3

Kör en H80 i mitt 540, radiatorn sitter i mitten på fronten hade varit fint med ett 360

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni fattade att man kommer kunna lägga till fler rads också om man vill. Pumpen är tillräckligt kraftig för att palla med flera rads. Detta i ett mATX/mITX med 2st 240mm rads skulle vara riktig lyx

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

http://www.inet.se/kundvagn
Tog bara billigaste jag hittade hos inet och landade på 1200kr för Slang/Pump/Res/Radiator.
Men det intressantaste är väl ändå kvalitén på pumpen tycker jag? Klass med D5?

Tror du glömde att skapa en unik länk till din kundvagn

Visa signatur

TBA

Permalänk

Swiftech H220 är grym!

Jag har precis byggt mig en dator där kylningen baserar sig på en H220. I burken sitter en Intel i7 4770k och ett Powercolor R9 290 på Asus 290x BIOS med upplåsta stream processorer. CPU kyls med H220 blocket och 290 med ett vattenblock från EK. Till slingan har jag kopplat in en Phobya xtreme 200mm radiator + Antec Big Boy fläkt. Allt detta är sedan monterat på ett stackars Antec p180 mini chassi Moderkortet är ett Gigabyte G1.Sniper M5.

Jag kör för tillfället i7an i 4 GHz och 1100 MHz på GPU. Jag har samtliga fläktar i silent via moderkortets BIOS. Efter 1h stresstest så har CPU aldrig varit över 50 grader (idle 25) och grafikkorte stabiliserar sig runt 52-53 grader (idle 32) vid riktigt intensiva GPU test, VRM1 temp ligger stabilt på 45-46 grader. Dock rusar CPU tempen upp till 70 grader då jag kör Intel Burn Test.

H220 var mycket enkel att montera och att bygga ut med fler komponenter. Det tog dock några timmar innan systemet var helt tömt på luft. Det finns väldigt bra instruktionsvideor på Swiftechs hemsida där de går igenom montering mm. Jag har inte bytt ut orginalfläktarna som följde med H220. Ljudnivån är hyfsat OK. Orginalfläktarna har ett rätt behagligt ljud som inte stör så mycket. Ljudet är jämförbart med en Noctua NH-D14. Pumpen hörs inte alls. Pumpen ligget på ca 1800 rpm under vila och går upp till ca 2000 rpm under load, max rpm för pumpen är 3000 rpm.

Överlag är jag väldigt nöjd med prestandan och samtidigt imponerad vad systemet klarar av. Så den nya H220X kan säker bli ett trevligt system. Och som sagts tidigare i tråden så ser det nya vattenblocket betydligt roligare ut än det som följer med H220. Ska bli kul med tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerebellum:

Swiftech H220 är grym!

Jag har precis byggt mig en dator där kylningen baserar sig på en H220. I burken sitter en Intel i7 4770k och ett Powercolor R9 290 på Asus 290x BIOS med upplåsta stream processorer. CPU kyls med H220 blocket och 290 med ett vattenblock från EK. Till slingan har jag kopplat in en Phobya xtreme 200mm radiator + Antec Big Boy fläkt. Allt detta är sedan monterat på ett stackars Antec p180 mini chassi Moderkortet är ett Gigabyte G1.Sniper M5.

Jag kör för tillfället i7an i 4 GHz och 1100 MHz på GPU. Jag har samtliga fläktar i silent via moderkortets BIOS. Efter 1h stresstest så har CPU aldrig varit över 50 grader (idle 25) och grafikkorte stabiliserar sig runt 52-53 grader (idle 32) vid riktigt intensiva GPU test, VRM1 temp ligger stabilt på 45-46 grader. Dock rusar CPU tempen upp till 70 grader då jag kör Intel Burn Test.

H220 var mycket enkel att montera och att bygga ut med fler komponenter. Det tog dock några timmar innan systemet var helt tömt på luft. Det finns väldigt bra instruktionsvideor på Swiftechs hemsida där de går igenom montering mm. Jag har inte bytt ut orginalfläktarna som följde med H220. Ljudnivån är hyfsat OK. Orginalfläktarna har ett rätt behagligt ljud som inte stör så mycket. Ljudet är jämförbart med en Noctua NH-D14. Pumpen hörs inte alls. Pumpen ligget på ca 1800 rpm under vila och går upp till ca 2000 rpm under load, max rpm för pumpen är 3000 rpm.

Överlag är jag väldigt nöjd med prestandan och samtidigt imponerad vad systemet klarar av. Så den nya H220X kan säker bli ett trevligt system. Och som sagts tidigare i tråden så ser det nya vattenblocket betydligt roligare ut än det som följer med H220. Ska bli kul med tester.

underbar info - bockar och bugar

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

http://www.inet.se/kundvagn
Tog bara billigaste jag hittade hos inet och landade på 1200kr för Slang/Pump/Res/Radiator.
Men det intressantaste är väl ändå kvalitén på pumpen tycker jag? Klass med D5?

Du glömde vattenblock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerebellum:

Swiftech H220 är grym!

Jag har precis byggt mig en dator där kylningen baserar sig på en H220. I burken sitter en Intel i7 4770k och ett Powercolor R9 290 på Asus 290x BIOS med upplåsta stream processorer. CPU kyls med H220 blocket och 290 med ett vattenblock från EK. Till slingan har jag kopplat in en Phobya xtreme 200mm radiator + Antec Big Boy fläkt. Allt detta är sedan monterat på ett stackars Antec p180 mini chassi Moderkortet är ett Gigabyte G1.Sniper M5.

Jag kör för tillfället i7an i 4 GHz och 1100 MHz på GPU. Jag har samtliga fläktar i silent via moderkortets BIOS. Efter 1h stresstest så har CPU aldrig varit över 50 grader (idle 25) och grafikkorte stabiliserar sig runt 52-53 grader (idle 32) vid riktigt intensiva GPU test, VRM1 temp ligger stabilt på 45-46 grader. Dock rusar CPU tempen upp till 70 grader då jag kör Intel Burn Test.

H220 var mycket enkel att montera och att bygga ut med fler komponenter. Det tog dock några timmar innan systemet var helt tömt på luft. Det finns väldigt bra instruktionsvideor på Swiftechs hemsida där de går igenom montering mm. Jag har inte bytt ut orginalfläktarna som följde med H220. Ljudnivån är hyfsat OK. Orginalfläktarna har ett rätt behagligt ljud som inte stör så mycket. Ljudet är jämförbart med en Noctua NH-D14. Pumpen hörs inte alls. Pumpen ligget på ca 1800 rpm under vila och går upp till ca 2000 rpm under load, max rpm för pumpen är 3000 rpm.

Överlag är jag väldigt nöjd med prestandan och samtidigt imponerad vad systemet klarar av. Så den nya H220X kan säker bli ett trevligt system. Och som sagts tidigare i tråden så ser det nya vattenblocket betydligt roligare ut än det som följer med H220. Ska bli kul med tester.

Vilket program är bäst att köra stresstest med? För att få mest info om temps på CPU o så? Verkar finnas en hel del...

Visa signatur

|Fractal Design Define R4| Corsair CS 750M |ASUS Z87-A ATX|Intel Core i7 4770K|Hyper EVO 212|Kingston HyperX 8GB 1600MHz|Gigabyte Geforce GTX 770 OC 2GB|Samsung SSD 840 PRO 256GB|Seagate Barracuda 2TB|Seagate SSHD 2TB|Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23|Windows 8.1|

Permalänk
Skrivet av DSune:

Vilket program är bäst att köra stresstest med? För att få mest info om temps på CPU o så? Verkar finnas en hel del...

Jag brukar köra Prime 95 eller OCCT för stresstest och för temperatur övervakning använder jag coretemp

Visa signatur

TBA

Permalänk
Skrivet av DSune:

Vilket program är bäst att köra stresstest med? För att få mest info om temps på CPU o så? Verkar finnas en hel del...

Det är en bra fråga Det finns ju en hel del. Dock tycker det är rätt ont om bra program som belastar hela systemet till max, oftast får man välja mellan att antingen stressa i huvudsak CPU eller GPU.

Två trevliga GPU-test är Heaven Benchmark 4.0 och Valley Benchmark 1.0.

För CPU är Intel Burn Test det absolut häftigaste. Det sätter duktig fart på processorn. Jag förstörde nyligen ett 4 år gammalt Gigabyte moderkort, GA-P55M-UD2, då jag lekte lite med en i5 750 processor som var klockad till 4,2 GHz. Den gick stabilt i alla tester jag kastade åt den men så testade jag Intel Burn på High och då knastrade det till och moderkortet dog. Det är härligt med överklockning

Bra test för både CPU och GPU skulle kanske kunna vara Furmark samt 3DMark. MSI Kombustor ska också vara tufft för hårdvaran men av någon anledning så kan jag inte få programmet att starta utan felmeddelande.

Och naturligtvis Prime 95 samt OCCT som miccke redan rekommenderat.

Sedan är det ju bra att ha koll på temp och spänning medans man leker. Bra program är coretemp, CPUID HWMonitor, Asus GPU Tweak och MSI Afterburner.

Det finns förmodligen många fler bra program men detta är program som jag använder flitigt.
Det är bara att test på och förhoppningsvis hittar du någon favorit.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Visa signatur

|Fractal Design Define R4| Corsair CS 750M |ASUS Z87-A ATX|Intel Core i7 4770K|Hyper EVO 212|Kingston HyperX 8GB 1600MHz|Gigabyte Geforce GTX 770 OC 2GB|Samsung SSD 840 PRO 256GB|Seagate Barracuda 2TB|Seagate SSHD 2TB|Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23|Windows 8.1|

Permalänk
Skrivet av Cerebellum:

Swiftech H220 är grym!

Jag har precis byggt mig en dator där kylningen baserar sig på en H220. I burken sitter en Intel i7 4770k och ett Powercolor R9 290 på Asus 290x BIOS med upplåsta stream processorer. CPU kyls med H220 blocket och 290 med ett vattenblock från EK. Till slingan har jag kopplat in en Phobya xtreme 200mm radiator + Antec Big Boy fläkt. Allt detta är sedan monterat på ett stackars Antec p180 mini chassi Moderkortet är ett Gigabyte G1.Sniper M5.

Jag kör för tillfället i7an i 4 GHz och 1100 MHz på GPU. Jag har samtliga fläktar i silent via moderkortets BIOS. Efter 1h stresstest så har CPU aldrig varit över 50 grader (idle 25) och grafikkorte stabiliserar sig runt 52-53 grader (idle 32) vid riktigt intensiva GPU test, VRM1 temp ligger stabilt på 45-46 grader. Dock rusar CPU tempen upp till 70 grader då jag kör Intel Burn Test.

H220 var mycket enkel att montera och att bygga ut med fler komponenter. Det tog dock några timmar innan systemet var helt tömt på luft. Det finns väldigt bra instruktionsvideor på Swiftechs hemsida där de går igenom montering mm. Jag har inte bytt ut orginalfläktarna som följde med H220. Ljudnivån är hyfsat OK. Orginalfläktarna har ett rätt behagligt ljud som inte stör så mycket. Ljudet är jämförbart med en Noctua NH-D14. Pumpen hörs inte alls. Pumpen ligget på ca 1800 rpm under vila och går upp till ca 2000 rpm under load, max rpm för pumpen är 3000 rpm.

Överlag är jag väldigt nöjd med prestandan och samtidigt imponerad vad systemet klarar av. Så den nya H220X kan säker bli ett trevligt system. Och som sagts tidigare i tråden så ser det nya vattenblocket betydligt roligare ut än det som följer med H220. Ska bli kul med tester.

Jag har också H220i, Kyler riktigt bra men tyvärr är jag inne på min tredje på 2 månader, Pumpen har gett upp på dom andra, Hoppas jag bara haft otur för kylaren är grym

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599