Sim City får offline-läge

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

På vilket sätt skiljer sig detta från andra spel? I BF4 så får premium special tags och annat smått och gott. För att inte snacka om exklusiv förhandstitt på kartor två veckor före alla andra. I Wow får de med special edition mounts och annat. I Empire Total war fick folk speciella trupper om de förhandsbokade. Samma gäller TW:RII där man fick tre faktioner om man förhandsbokade. Visst är det ganska surt att EA inte tillåter moddning fullt ut och att de inte inser att det skadar mer än de fixar är ju smått patetiskt men just att de ger ut speciellt content för de som köper LE eller SE av spelet är ju knappast något nytt och inte ser jag dig gnälla på andra företag för de följer en modell som faktiskt VARENDA företag idag gör?

Fis på sne? Jag klagar inte på alla andra företag som följer samma modell i denna tråden eftersom det är irrelevant. Det mitt inlägg handlar om är "Practice what you preach". Ser inte problemet med att donation = en meningslös perk. Typ, regnbågsfärgade bussar. Så länge det inte ger donatören fördelar som högre kapacitet på nämnda bussar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Maxis gjorde alltså (till slut) det DICE inte kunde. Lyssna på sina spelare!

Skickades från m.sweclockers.com

Mja...
Nu tycker jag att DICE lyssnar på sin comunity.
Men eftersom de är Svenskar och inte tagit ut någon ledighet tror jag att den Svenska lagen trädde in och tvingade dem att ta julledigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Mindre än ett år efter lansering kommer det bli möjligt att spela 2013-årsutgåva av Sim City utan uppkoppling. Tillkännagivandet anländer kort efter att företaget öppnat portarna för moddning.

Läs artikeln

Too little, too late.
Girighet i kombination med ett för stort kontrolbehov dödade med stor sannolikhet spelserien.
Har man tur gör de modd-funktionen klockren (logisk, smidig och lättanvänd).
Då kanske att serien kan leva vidare ett tag till.

I dagens spelindustri finns inte utrymme för misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

det gäller ju alla spel. i sim citys fall är det nog 9 v 10 minst som slutade.

ja jag spelade första månaden efter release,, sen har man inte rört spelet sen dess.. väl spenderade pengar..hehe

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Trevligt att de slopar onlineläget då det i de absolut flesta fallen är helt meningslöst, åtminstone för min del. Visserligen spelar det kanske inte så stor roll egentligen då jag alltid är uppkopplad men när saker och ting inte fungerar som det ska med deras servrar så får man ju hoppas att det inte innebär några liknande problem i offlineläge.
Nu är det bara att vänta på större kartor också så kanske man ids spendera lite mer tid på spelet igen.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Det enda jag vill ha är ett RIKTIGT COOP-LÄGE. Inte spela BREDVID varandra, jag vill spela MED mina vänner, precis som i Anno-spelen.

Permalänk

Tycker det var roligt när dom släppte själva spelet, att det ABSOLUT INTE skulle gå att hantera offline då allt var tvungen att gå igenom deras servrar för att de skulle funka spela.

Gäsp. Kul spel, men lite väl för sent.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Skulle själv vilja ha större kartor. Men det löser nog moddarna.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GaMeR2K5:

Storleken på området att bygga på tycker jag absolut är det "minsta" problemet.

Som jag sagt tidigare... de får gärna göra iordning resten INNAN de ändrar storleken på kartorna då just det inte skulle göra minsta förbättring.

jag håller med. Storleken är det minsta problemet. Soppbilar, handels bilar, bussar, tåg, arbetare, arbeten. Affärer och kunder. Rånare som kan råna ett vattentorn. Skolan funkar inte som den ska till 100%.
Det är en lång lista som behövs fixas först innan större kartor.

Men mycket kanske fixar sig med offline läget? Allt kommer synka direkt utan en server inblandad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Yes, Offline is coming as a free download with Update 10 to all SimCity players.

Läste jag första gången som.

Citat:

Yes, Offline is coming as a free download with Update to all 10 SimCity players.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Det beror väl lite på vilka kartor man kör på, terrängen på vissa kartor tar upp enormt mycket plats som det är idag och det blir svårt att få plats med allt man hade velat. Men annars håller jag med, brukar själv stöta på en del av de problem du nämner samt att avfall inte delas upp mellan de reningsverk man har utan låter oftast det ena överfyllas och läcka medan det andra står helt oanvänt. =\
Gillar spelet utseendemässigt och så som det ger sken av att fungera men det är mycket riktigt frustrerande när så lite faktiskt fungerar som det ska. Hade ju dock hoppats på ett lite mer avancerat ekonomisystem än i tidigare sim cityspel också men om det nu blir möjligt med mods så kanske något sådant dyker upp.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Offlineläge fanns ju redan vid release. Det var omöjligt att komma in på servrarna

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Efterlängtat!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Att hävda att man inte tillåter större städer pga att folks datorer inte skulle klara av att köra spelet är som att blocka folk från att kunna välja högre upplösning.

Gör det valbart, tex:
city size: small/medium/large

Problem solved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Mja...
Nu tycker jag att DICE lyssnar på sin comunity.
Men eftersom de är Svenskar och inte tagit ut någon ledighet tror jag att den Svenska lagen trädde in och tvingade dem att ta julledigt.

Jag kan inte uttala mig mera noggrant om BF4 då jag ej spelat det. Tänker mestadels på hur dom uppförde sig i BF3 och de insisterade på blåa filter och liknande.

Men dom har fortfarande inte gett moddverktyg och skyller på en komplicerad motor. Jaha, och vad använda dom själva när dom gjorde spelet? Endast kod? Tror jag knappast. Sedan, som om inte Unreal Engine och CryEngine är komplicerade.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

det gäller ju alla spel. i sim citys fall är det nog 9 v 10 minst som slutade.

Jo, så är det troligtvis.. men utan statistik, vill jag inte ta i så byxorna spricker..

Kan bara säga att Simcity 5 är det sämsta köp jag gjort.. Spelade en vecka eller två i början, men tröttnade rejält av allt server-kraschande och alla buggar.
Började igen för någon vecka sedan bara för att testa, men det är fortfarande buggar kvar..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Läste jag första gången som.

haha, stackars EA. dom har bara 10 spelare kvar, och dom vill inte förlora dom sista

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Nu kanske det är värt att köpa det

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Det finns ju redan en offline modd som kom ut 1 vecka efter spelet släpptes, sedan så finns det redan en modd som gör kartorna större (tror att det var samma moddare).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

jag håller med. Storleken är det minsta problemet. Soppbilar, handels bilar, bussar, tåg, arbetare, arbeten. Affärer och kunder. Rånare som kan råna ett vattentorn. Skolan funkar inte som den ska till 100%.
Det är en lång lista som behövs fixas först innan större kartor

Håller inte med om det. Större kartor skulle varit med från start. Spelet tappar mycket i inlevelse när man är instängd i en liten fyrkant och måste riva saker istället för att bygga på det där helt tomma utrymmet precis utanför den fulla fyrkanten.

Vad har en bugg att en kriminell rånar ett vattentorn med storleken på kartan att göra?

Permalänk
Medlem

Moddar känns lovande. Visst, det var ju kul att man kunde spela med sin polare men vad tjänade det till när spelet är som att lira ett demo med de små kartorna? SimTown mer än City. Känns som om de inte lyckades skapa en motor som fungerar, därav begränsade kartorna något enormt för att man inte skulle behöva en dator för 50 lax för att få en hygglig upplevelse med stora kartor?

Nåja, nu kanske man snart kan börja spela spelet igen. Det blev ett par snabba besök när spelet var hyfsat nytt, sen har det inte startats igen efter det. Ser fram emot moddar med större kartor så det kan spelas utan att kännas som SimBaksidan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Vem bryr sig? Första jag tänkte när jag såg rubriken.

Problemen med spelet är att staden inte funkar. Som reningsverken som nån snacka om längre upp i tråden.
Sen får inte moddarna modifiera nån .exe, .dll o va det nu mer var. Jaha....blir inte så värst mycket kvar då :/

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Då kanske man äntligen kan köpa spelet.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Håller inte med om det. Större kartor skulle varit med från start. Spelet tappar mycket i inlevelse när man är instängd i en liten fyrkant och måste riva saker istället för att bygga på det där helt tomma utrymmet precis utanför den fulla fyrkanten.

Vad har en bugg att en kriminell rånar ett vattentorn med storleken på kartan att göra?

Ja kartorna är väldigt små. Men Glassbox kan inte hantera spelet som det är idag.

(Agenter som rånar vattentorn utan anställda - Butikskunder som tar bussen till industribyggnader för att handla, etc)

Om Spelet inte funkar i nuvarande skick. Så borde dom lösa det innan dom bygger ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Hur går det då med de avancerade beräkningarna i molnet?

Jag vill ha en intervju med Maxis och EA. Enda frågan är det ovan.
Alla företag som dödar det bra med produktutveckling borde kölhalas.

Samma ämne:
Why-is-everyone-disappointed-by-google-buying-nest

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Om Spelet inte funkar i nuvarande skick. Så borde dom lösa det innan dom bygger ut det.

Det kan jag hålla med om.

Problemet är väl att deras "simulator" misslyckades, då den inte är särskilt intressant och gör att de måste ha små städer. Kanske bättre fejka bra än simulera dåligt.

Permalänk

folk som gnäller på större maps borde sluta gnälla direkt, skulle ea fixa större maps skulle folk behöva köpa nya datorer direkt. större maps skulle kräva mycket mer av cpu:n och minnet så folk skulle inte kunna spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barricade:

folk som gnäller på större maps borde sluta gnälla direkt, skulle ea fixa större maps skulle folk behöva köpa nya datorer direkt. större maps skulle kräva mycket mer av cpu:n och minnet så folk skulle inte kunna spela det.

Visst om du sitter på en dator från 90-talet så... men då kanske det är dags ändå?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Tror jag lägger ner det här spelet för all framtid nu..

Har haft influensan i ett par veckor och har nog hostat sönder ett revben eller något, för det gör något vidrigt ont.
Kan inte sova iaf. så tänkte att jag kunde köra något lugnt spel.. SimCity
Men tror ni den gubben gick...?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD