Permalänk
Medlem

Villket märke till 780?

Som titeln lyder vilket märke ska jag skaffa som ni har haft bra erfarenheter utav. (ska ha referens kylare) TY!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oric:

Som titeln lyder vilket märke ska jag skaffa som ni har haft bra erfarenheter utav. (ska ha referens kylare) TY!

Om du ska ha referens kylaren spelar det ingen roll, samtliga använder likadana komponenter och kylare.

Permalänk
Medlem

EVGA har bäst garanti, annars hade jag tagit det billigaste då alla referenskort är likadana som sagt.

Permalänk
Ljusskygg

EVGA tycker jag iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

EVGA har överlag den absolut bästa supporten vilket är det enda i princip som är intressant om du ska ha en referensmodell. Ska du köra SLI?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Varför referenskylare?
Ska du byta till 3:e part senare eller?
Jag hade ju klart kört på Asus DCII och struntat i att köpa en med referenskylare men ska du tvunget ha det så köp vilket som.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

EVGA, deffinitivt.

Permalänk
Medlem

Såg att webhallen hadde en från zotac för 3990 blir troligen den! kommer även troligen köra SLI senare då blire en EVGA! Tack så mycket för hjälpen! =D

Permalänk
Inaktiv

Ta den billigaste Köper man från en bra butik (ser att du tittar på webhallen) så sköter de garantin utan problem!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulltazar:

Om du ska ha referens kylaren spelar det ingen roll, samtliga använder likadana komponenter och kylare.

Jag är inte så säker på det, det är layouten på kretskortet som är likadan. Sen kan kvaliteten på komponenterna skilja sig, Asus tex kör ju något annat material på en del delar. Finns att läsa på deras sida.

Skickades från m.sweclockers.com