Permalänk

Gtx 670 vs R9 270x

Tjena! Har svårt att välja mellan Gtx 670 och R9 270x, vilken GPU är prisvärdast? Har alltid haft uppfattningen om att Amd grafikkort i allmänhet ger mer prestanda för pengarna.

En Asus Gtx 670 finns att köpa för 2000 kr ink assasin cred/diablo från webhallen,tycker ni att jag ska hugga till nu eller borde jag vänta in bättre erbjudanden?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164739-asus_geforce_g...
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/162818-asus_geforce_g...

Förresten vilket av dessa två skulle ni vakt mellan?

Permalänk

Just eftersom att du kör mycket bf4 så tycker jag att du skall välja 270x. AMD's mantle API kommer ut senare denna månad för bf4 och ska enligt AMD själva leverera runt 45% mer fps än vad nuvarande Directx gör. Detta är dock AMD exclusive så det funkar inte för nvidia.

Om du lirar mycket andra spel också så skulle jag kanske ha övervägt ett 670 men mantle kommer även snart till fler speltitlar så jag skulle nog lagt mitt kort på AMD i vilket fall. Annars brukar faktiskt 670 vara bättre i de flesta spel, men man får tänka långsiktigt.

Edit: Nu hade du visst tagit bort den delen där du skrev att du spelar mycket bf4 men jag står ändå kvar vid min synpunkt.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Du får i stort sett vad du betalar för; 760 presterar ~15% bättre men kostar ~20-25% mer (om du köper GTX670 mini).

Permalänk
Skrivet av albindubech:

Edit: Nu hade du visst tagit bort den delen där du skrev att du spelar mycket bf4 men jag står ändå kvar vid min synpunkt.

Trodde inte att det var så väsentligt att ta med det men kan väl ändå sägas nu att jag tänkt spela mycket bf4...

Permalänk
Skrivet av Lowranceable:

Trodde inte att det var så väsentligt att ta med det men kan väl ändå sägas nu att jag tänkt spela mycket bf4...

Vad man spelar för spel är högst väsentligt då vissa spel tycker bättre om Nvidia kort (bf3) och vissa tycker bättre om AMD kort (bf4).
Och speciellt i bf4 då, som jag skrev tidigare, mantle snart lanseras och kan ge hela 45% mer prestanda.