Mail försvinner i outlook-mappar

Permalänk
Medlem

Mail försvinner i outlook-mappar

Har ett jäkla problem.
Kör ett IMAP-konto i Outlook 2010. Sorterar i olika mappar.
När det börjar bli fullt på servern kopierar jag ner det lokalt till min outlookdatafil. Där lagrar jag på samma vis i olika mappar.

Mitt problem är att när jag öppnar vissa mappar är det helt plötsligt helt tomt! Mappen är fortfarande av rimlig storlek baserat på hur mycket jag haft sparat. Så mailen finns ju uppenbarligen men visas inte! Automatisk arkivering är inte påslaget. Har kört scanpst.exe.

Detta händer med mail av helt olika ålder. Vissa mail är flera år gamla och funkar. Igår flyttade jag ett mail sen december och nu är det väck!!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du AVG? Vi har upptäckt att i vissa fall så kan AVG gå in och blanka email som det bedömmer vara "farliga"

Permalänk
Medlem

Har kört Kaspersky. Utan filtrering för mail.

Permalänk
Medlem

Hur stora blir dina PST'er?

Permalänk
Medlem

Knappt 3 gb är den med den som strular på.
Den som hör till IMAP-kontot är på ca 600 mb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoktGrus:

Knappt 3 gb är den med den som strular på.
Den som hör till IMAP-kontot är på ca 600 mb.

Man bör ha PST-filer mindre än 2GB annars åligger en stor risk att de blir korrupta. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

OK. Inga kollegor tycks ha problemet.
Hur bör jag gå vidare? Börja arkivera? Vill gärna ha snabb åtkomst och ha möjlighet att söka i alla gamla mail.
Finns det ingen möjlighet att återskapa?

Permalänk
Medlem

Har du några aktiva add-ins i Outlook?
Jag har sett samma problem (mappar visas tomma men är egentligen inte det) och det har då berott på att olika addins trasar sönder vyn.

Löseningen har varit avinstallation av addinet och omstart av Outlook klienten.

Permalänk
Medlem

Det enda jag har är Evernote. Det har dock tillkommit efter att detta problemet dök upp.

Permalänk
Medlem

Jag fick samma problem med outlook 2003 och, om jag minns rätt... ca 2gb stora .pst:er. Jag tog helt enkelt bort kopplingen och pekade ut .pst:an igen, körde med outlooks egna packningsfunktion och sedan gjorde två .pst:er. Brydde mig inte om att ta reda på felet utan antog bara att det var så stora filer att det hängde sig när man skulle browsa. Efter handgreppen beskrivna har det fungerat klockrent.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T