Skänka delar till ett barn som inte har råd.

Permalänk
Avstängd

Skänka delar till ett barn som inte har råd.

Hej! Mitt namn är viktor och jag är här för att be er skänka gamla dator delar till en mindre lyckligt lottad person som är min flickväns bror.
Allt är av värde tills en dator är ihop, det jag fixat åt grabben är chassi, mus, tangentbord, skärm, nätaggregat samt en gammal hdd.

Vad ni än känner att ni inte behöver eller bara sammla damm kan komma till användning då han mest spelar wow dagarna i ända!

Står givetvis för frakt och kommer lägga upp bilder i galleriet på den färdigbyggda datorn om delar till en komplett dator lyckas fixas, om tråden ligger fel eller anses som stötande får den gärna flyttas/ tas bor.
Detta är en seriös förfrågan och jag är tacksam för minsta lilla hjälp jag kan få.

Chassi * check köpt av mig
Moderkort * check siades10
Processor * check saides10
Grafikkort* check saides10 fungerar troligtvis :)!
Internminnen
Ssd disk* check yorgo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fozty:

Hej! Mitt namn är viktor och jag är här för att be er skänka gamla dator delar till en mindre lyckligt lottad person som är min flickväns bror.
Allt är av värde tills en dator är ihop, det jag fixat åt grabben är chassi, mus, tangentbord, skärm, nätaggregat samt en gammal hdd.

Vad ni än känner att ni inte behöver eller bara sammla damm kan komma till användning då han mest spelar wow dagarna i ända!

Står givetvis för frakt och kommer lägga upp bilder i galleriet på den färdigbyggda datorn om delar till en komplett dator lyckas fixas, om tråden ligger fel eller anses som stötande får den gärna flyttas/ tas bor.
Detta är en seriös förfrågan och jag är tacksam för minsta lilla hjälp jag kan få.

Vad för dator spelar han på i dag, går det att bygga vidare på den ?

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fozty:

Hej! Mitt namn är viktor och jag är här för att be er skänka gamla dator delar till en mindre lyckligt lottad person som är min flickväns bror.
Allt är av värde tills en dator är ihop, det jag fixat åt grabben är chassi, mus, tangentbord, skärm, nätaggregat samt en gammal hdd.

Vad ni än känner att ni inte behöver eller bara sammla damm kan komma till användning då han mest spelar wow dagarna i ända!

Står givetvis för frakt och kommer lägga upp bilder i galleriet på den färdigbyggda datorn om delar till en komplett dator lyckas fixas, om tråden ligger fel eller anses som stötande får den gärna flyttas/ tas bor.
Detta är en seriös förfrågan och jag är tacksam för minsta lilla hjälp jag kan få.

två frågor

hur gammal är detta barn? och vad spelar han på nu? du skriver att han spelar varje dag.

Permalänk
Medlem

Vart bor personen i fråga? Samt vad spelar han?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kristerj:

Vad för dator spelar han på i dag, går det att bygga vidare på den ?

Hej han har idag en dell
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=22354
Denna modellen vet inte hur bra dessa delar är men enligt honom är det ospelbart efter alla uppgraderingar i spelet. Han har blåst datorn och allt möjligt så tror tyvärr datorn är något färåldrad,men hjälp gärna till om du har några idéer påvad man kan spara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fozty:

Hej han har idag en dell
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=22354
Denna modellen vet inte hur bra dessa delar är men enligt honom är det ospelbart efter alla uppgraderingar i spelet. Han har blåst datorn och allt möjligt så tror tyvärr datorn är något färåldrad,men hjälp gärna till om du har några idéer påvad man kan spara!

Ja, den där är verkligen inte bra.
Du tror inte det är möjligt att skrapa ihop en tusing eller så för delar från sweclockers marknad? Eller är det budget på 0 som gäller?

EDIT: Du verkar ha satt en fantastiskt bra rubrik, flera svar i minuten är ju inte så pjåkigt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JSvanberg:

två frågor

hur gammal är detta barn? och vad spelar han på nu? du skriver att han spelar varje dag.

Hej han sitter på en dell länkade i förra meddelandet.
Han är 13 år och spelar world of Warcraft.

Permalänk
Medlem

Vart bor han/ni?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorgo_:

Vart bor personen i fråga? Samt vad spelar han?

Personen bor likt som mig i Norrköping!

Permalänk
Medlem

Skulle gärna bidragit, men ifall jag uppgraderar några smådelar i min dator så är det en klanmedlem som jag har lovat delarna till!
Självklart har man ju några datordelar som ligger lite här och där men inget som jag tror klarar av dagens spel

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fozty:

Hej han har idag en dell
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=22354
Denna modellen vet inte hur bra dessa delar är men enligt honom är det ospelbart efter alla uppgraderingar i spelet. Han har blåst datorn och allt möjligt så tror tyvärr datorn är något färåldrad,men hjälp gärna till om du har några idéer påvad man kan spara!

Hur gammal är personen i fråga?

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Ja, den där är verkligen inte bra.
Du tror inte det är möjligt att skrapa ihop en tusing eller så för delar från sweclockers marknad? Eller är det budget på 0 som gäller?

Hej!
Jo men en tusen lapp skulle jag nog kunna skrapa fram med nöd och näppe efter inkomster nu i slutet av månaden om jag verkligen försöker så det är verkligen ett alternativ om man får något vettigt för de pengarna

Permalänk
Skrivet av Birkus:

Hur gammal är personen i fråga?

13 år gammal

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elkeR:

Skulle gärna bidragit, men ifall jag uppgraderar några smådelar i min dator så är det en klanmedlem som jag har lovat delarna till!
Självklart har man ju några datordelar som ligger lite här och där men inget som jag tror klarar av dagens spel

Okej! Tack ändå var mest för att kolla om någon hade någon del över förväntar mig verkligen ingenting

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fozty:

Hej!
Jo men en tusen lapp skulle jag nog kunna skrapa fram med nöd och näppe efter inkomster nu i slutet av månaden om jag verkligen försöker så det är verkligen ett alternativ om man får något vettigt för de pengarna

http://www.sweclockers.com/annons/90805-amd-a10-5800k
Den där är mycket processor för pengarna. Även en i3 skulle passa bra.
Fördelen med AMD är att nya moderkort går för 300 spänn eller så, och du kommer inte behöva ett separat grafikkort.'

EDIT: Snabbare processor, men ingen integrerad grafik, så du behöver separat grafikkort. Moderkort inkluderat. 300 spänn för det. (965an)
http://www.sweclockers.com/annons/90795-cpu-mobo-psu-ram-gfx-...
SÅLD

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Birkus:

Hur gammal är personen i fråga?

13 år är grabben eller " Kim" som han då heter:)
Så det är ingen monsterdator jag tänkt plocka ihop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

http://www.sweclockers.com/annons/90805-amd-a10-5800k
Den där är mycket processor för pengarna. Även en i3 skulle passa bra.
Fördelen med AMD är att nya moderkort går för 300 spänn eller så, och du kommer inte behöva ett separat grafikkort.

Tack! Ska se över om han kan tänka sig att sälja processorn om han kan hålla den någon vecka åt mig

Permalänk
Medlem

Ska nog ha en Crucial V4 SSD någonstans liggandes.
Minns inte om det är 128 eller 256 GB, men då jag blev extremt besviken på disken och dumpade den i en låda då ingen förtjänar att köpa en sådan dålig disk, kanske din tjejs kille har mer nytta av den än en gammal IDE-disk.

Kan även kolla om jag har något moderkort, grafikkort, minnen samt nätagg liggandes.

Permalänk
Medlem

skulle kunna skänka iväg moderkort,processor samt grafikkort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorgo_:

Ska nog ha en Crucial V4 SSD någonstans liggandes.
Minns inte om det är 128 eller 256 GB, men då jag blev extremt besviken på disken och dumpade den i en låda då ingen förtjänar att köpa en sådan dålig disk, kanske din tjejs kille har mer nytta av den än en gammal IDE-disk.

Kan även kolla om jag har något moderkort, grafikkort, minnen samt nätagg liggandes.

Jo det tror jag han skulle bli väldigt nöjd över med snabbare laddningstider det är ju en lyx!
Skitsnällt tror att moderkort samt processor är fixat via pm !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saides10:

skulle kunna skänka iväg moderkort,processor samt grafikkort

Tack så hemskt mycket då kryssar vi av dessa saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fozty:

Jo det tror jag han skulle bli väldigt nöjd över med snabbare laddningstider det är ju en lyx!
Skitsnällt tror att moderkort samt processor är fixat via pm !

Skulle inte ha några vidare förväntningar på disken om jag var ni. Tyckte den var värdelös, men hellre att ni provar den också och möjligtvis annan mjukvara, än att den samlar damm i min låda.

Pm:a mig adressuppgifter så skickar jag den redan imorn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorgo_:

Skulle inte ha några vidare förväntningar på disken om jag var ni. Tyckte den var värdelös, men hellre att ni provar den också och möjligtvis annan mjukvara, än att den samlar damm i min låda.

Pm:a mig adressuppgifter så skickar jag den redan imorn

Pmat dig!
Jag tror han blir jättenöjd, sjukt snälla alla är detta gick ju med stormfart.
Ni gör en liten grabb väldigt glad.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, om ts får ihop en fin dator till killen så kan jag passa på att säga att jag också känner en kille som inte har någon dator. Eller jo en jättegammal iMac som man inte ens kan kolla YouTube med. Han är en ensamkommen kille från Afghanistan. Han går i min klass. Jag vill jättegärna fixa en dator till han men har inte råd med så många komponenter. Så jag undrar också om någon kan tänka sig att skänka lite delar till honom. Jag bygger datorn. Han har lixom ingen dator att ens göra läxorna på. Men eftersom ts skapade tråden först så ska ni vända till honom först om ni har något. Tänkte bara ge denna ett försök får jag inte ihop något så gör jag en egen tråd vi bor i Stockholm.

Han har ju inga föräldrar här som kan köpa en dator till han så jag tänkte att sweclockers kan göra honom lite glad

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Skulle inte ha några vidare förväntningar på disken om jag var ni. Tyckte den var värdelös, men hellre att ni provar den också och möjligtvis annan mjukvara, än att den samlar damm i min låda.

Pm:a mig adressuppgifter så skickar jag den redan imorn

Bättre än den V disk jag provköpte 32Gb det var betydligt sämre än högre storlekarna. Till och med windows laggade (konstant gick upp till 100% disk användning). över 100Gb bör ju i alla fall flyta bättre. Men även den lilla storleken och V fick man lite snabbare start och respons, än vanlig HDD.

Dock hade den båda nackdelarna, V modell och så få celler.

Har tyvärr inget att skänka bort som wow skulle fungera dugligt på (för klent) och sånt jag använder själv.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tycker ni är så goa som gör sånt här. Keep up the good work!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk
Skrivet av dencoolasnubben:

Lånar tråden lite, om ts får ihop en fin dator till killen så kan jag passa på att säga att jag också känner en kille som inte har någon dator. Eller jo en jättegammal iMac som man inte ens kan kolla YouTube med. Han är en ensamkommen kille från Afghanistan. Han går i min klass. Jag vill jättegärna fixa en dator till han men har inte råd med så många komponenter. Så jag undrar också om någon kan tänka sig att skänka lite delar till honom. Jag bygger datorn. Han har lixom ingen dator att ens göra läxorna på. Men eftersom ts skapade tråden först så ska ni vända till honom först om ni har något. Tänkte bara ge denna ett försök får jag inte ihop något så gör jag en egen tråd vi bor i Stockholm.

Han har ju inga föräldrar här som kan köpa en dator till han så jag tänkte att sweclockers kan göra honom lite glad

Jag tycker du ska starta en tråd!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd

Väldigt kul att så många vill hjälpa till!
Nu har vi lyckas få ihop allt utom minnen som jag kan försöka pyssla ihop själv om ingen har liggandes.
Kommer komma upp ett galleri på datorn hur den blev och hur gossen tycker att att datorn uppgraderades ( vilket lär bli en storskillnad )

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Jag tycker du ska starta en tråd!

Ok! Men bryter inte detta mot sweclockers regler?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Bättre än den V disk jag provköpte 32Gb det var betydligt sämre än högre storlekarna. Till och med windows laggade (konstant gick upp till 100% disk användning). över 100Gb bör ju i alla fall flyta bättre. Men även den lilla storleken och V fick man lite snabbare start och respons, än vanlig HDD.

Dock hade den båda nackdelarna, V modell och så få celler.

Har tyvärr inget att skänka bort som wow skulle fungera dugligt på (för klent) och sånt jag använder själv.

Inga problem alls har fått ihop allt utom minnen ;)!