skänka en liten fin dator till en behövande elev

Permalänk
Medlem

skänka en liten fin dator till en behövande elev

Hej! Det finns kille som går i min klass som inte har någon dator. Eller jo en jättegammal iMac som man inte ens kan kolla YouTube med. Han är en ensamkommen kille från Afghanistan. Han går i min klass. Jag vill jättegärna fixa en dator till han men har inte råd med så många komponenter. Så jag undrar också om någon kan tänka sig att skänka lite delar till honom. Jag bygger datorn. Han har lixom ingen dator att ens göra läxorna på. Tänkte bara ge denna ett försök. vi bor i Stockholm.

Han har ju inga föräldrar här som kan köpa en dator till han så jag tänkte att sweclockers kan göra honom lite glad. Så vad tror ni swec? Kan vi hjälpa han?

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte en sån som bara vill ha massa saker och tjäna pengar på det. Jag vill hjälpa han! Känner en annan kille också som inte har en dator men där är det inte lika farligt då han har en familjedator. Men får vi ihop mycket så kanske vi kan hjälpa han också?

Permalänk
Medlem

Har några ddr2 ram minnen som kanske kan komma till användning.
Om det nu behövs.

Permalänk
Medlem

Fint initiativ!

Jag har någon gammal Athlon med tre kärnor liggandes någonstans. Om ingen har något bättre så ser jag mer än gärna att den går till ett såpass bra ändamål.

Har även ett Radeon 5450 eller liknande liggandes om inget bättre dyker upp.

Vid närmare eftertanke har jag nog även en helt okej LG 19" skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Har några ddr2 ram minnen som kanske kan komma till användning.
Om det nu behövs.

Perfekt! Bor du i Stockholm?

Permalänk
Medlem

Behövs det skärm, tangentbord mm också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Fint initiativ!

Jag har någon gammal Athlon med tre kärnor liggandes någonstans. Om ingen har något bättre så ser jag mer än gärna att den går till ett såpass bra ändamål.

Har även ett Radeon 5450 eller liknande liggandes om inget bättre dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Perfekt, ska bara kolla om jag hittar någon i Stockholm först och vad jag får för moderkort, vill inte ta den i onödan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Perfekt! Bor du i Stockholm?

Nepp, men kan posta med brev. bjuder på frimärken
Men vi väntar och ser om det ens behövs ddr2. Kan vara så att någon har ett moderkort med ddr3. Ddr2 är ändå ganska gammalt.
Men annars kan jag skicka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Behövs det skärm, tangentbord mm också?

Osäker men jag tror det.

Skrivet av foxzox7:

Nepp, men kan posta med brev. bjuder på frimärken
Men vi väntar och ser om det ens behövs ddr2. Kan vara så att någon har ett moderkort med ddr3. Ddr2 är ändå ganska gammalt.
Men annars kan jag skicka.

OK! Säger till när jag får moderkortet! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Fint initiativ!

Jag har någon gammal Athlon med tre kärnor liggandes någonstans. Om ingen har något bättre så ser jag mer än gärna att den går till ett såpass bra ändamål.

Har även ett Radeon 5450 eller liknande liggandes om inget bättre dyker upp.

Vid närmare eftertanke har jag nog även en helt okej LG 19" skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hör av mig om jag inte hittar något bättre, tack!

Permalänk
Avstängd

Det börjar bli lite löjligt många tiggtrådar nu...

Permalänk
Medlem

nu hoppas jag att du talar sanning, så att du inte tar delarna själv och sticker iväg
men jag har tangentbord/mus som är trådlöst som jag inte använder, så det kan jag skänka.
har även en usb handkontroll ifall det är av intresse
bor i Spånga.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Det börjar bli lite löjligt många tiggtrådar nu...

jag såg att många ville hjälpa sina vänner osv så bestämde även jag göra ett försök.
Jag kommer inte behålla något. Det ända jag kommer vinna på det är en glad kompis

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

nu hoppas jag att du talar sanning, så att du inte tar delarna själv och sticker iväg
men jag har tangentbord/mus som är trådlöst som jag inte använder, så det kan jag skänka.
har även en usb handkontroll ifall det är av intresse
bor i Spånga.

Absolut, en så är jag inte
Mus och tangentbord blir perfekt. Handkontrollen vet jag inte eftersom jag inte vet hur bra datorn kommer vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

nu hoppas jag att du talar sanning, så att du inte tar delarna själv och sticker iväg
men jag har tangentbord/mus som är trådlöst som jag inte använder, så det kan jag skänka.
har även en usb handkontroll ifall det är av intresse
bor i Spånga.

Jag får intrycket att han är seriös iaf.

Skrivet av trollhattan:

Det börjar bli lite löjligt många tiggtrådar nu...

Två? Och absolut inte löjligt mycket. Det går till bra saker!

Skrivet av dencoolasnubben:

Absolut, en så är jag inte
Mus och tangentbord blir perfekt. Handkontrollen vet jag inte eftersom jag inte vet hur bra datorn kommer vara

Lägg upp ett galleri sen så vi kan se hur det blev!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Lägg upp ett galleri sen så vi kan se hur det blev!

Det kommer jag göra när jag har fått alla delar. Men vet inte om han kanske tycker att det pinsamt att ladda upp hans foto här

Permalänk
Medlem

Har du snackat med honom så det är något som han faktiskt skulle bli glad för? Är nog inte alla som vill ta emot "välgörenhet".

Även om han är ensamkommande flyktingbarn lär han väl bo någonstans?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Det kommer jag göra när jag har fått alla delar. Men vet inte om han kanske tycker att det pinsamt att ladda upp hans foto här

Han behöver inte vara med på bilden.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst permanent*

Då tiggeri inte är tillåtet i forumet låses tråden under §9 i reglerna. Även fast det påstås vara för en god gärning kan vi inte låta forumet förvandlas till en tiggmarknad då det även finns stora chanser till missbrukning när personerna själv tar produkterna.

Citat:

§ 9

Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Mvh
Raven cc