Permalänk
Medlem

Bluescreen!

Jag har sedan kanske 2 veckor tillbaka börjat få bluescreens och jag har inte en blekaste aning om varför. Jag har inte köpt något nytt nyligen direkt jag köpte en http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...ata3_basic_kit och 4 GB till i ram i augusti och det har funkat klockrent hela tiden så kan inte tänka mig att det är något fel med det. Temperaturerna ser inte ut att vara något fel på heller. Jag har även precis formaterat om datorn helt och hållet så jag vet faktiskt inte vad jag ska göra för att lösa detta. Jag testade även med att köra med en äldre drivrutin till grafikkortet då jag trodde att det var det som var felet, jag började nämligen få bluescreens någon gång då jag uppdaterade till senaste. Men jag fick nyss bluescreen igen. Är det något jag missat som ni vill veta så säg till och hoppas någon kan hjälpa mig med denna skiten. Tack på förhand! Kör Windows 7 Home Premium äkta vara med!

Körde precis whocrashed och detta meddelande fick jag av det

On Thu 2014-01-16 15:49:25 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\011614-15506-01.dmp
This was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k+0xC4283)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF96000134283, 0xFFFFF8800B038020, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\win32k.sys
product: Operativsystemet Microsoft® Windows®
company: Microsoft Corporation
description: Win32-drivrutin för flera användare
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Hade ett likadant meddelande från förra bluescreenen med men vad ska jag göra åt detta då ? För inget är ju nytt i datorn så jag vet inte vad jag ska göra haha..

Processor: Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz 3.70 GHz

Minne: 8 Gb Ram

Grafikkort: Geforce GTX 550 Ti

Moderkort: Gigabyte Technology Co., Ltd. H67MA-USB3-B3

Permalänk
Medlem

0x3B = för lite ström (vcore) till CPU.
vad har du för psu btw?

Permalänk
Hedersmedlem

*** 5 trådar låsta ***

Jag har låst trådarna eftersom korspostning inte är tillåten:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Mängden av korspostningar om samma fråga betyder att jag låst samtliga trådar och att du förbrukat rätten att ställa fler frågor om detta ämne.

/KimTjik