Hjälp till en nyfiken nybörjare med windows start fel

Permalänk
Medlem

Hjälp till en nyfiken nybörjare med windows start fel

Hej alla trevliga sweclockers! Jag sökte på forumet och letade lite hastigt och hittade ingen liknande tråd, ursäkta mig om jag missat den!

Jag har fått ta hand om min polare dator som har råkat ut för lite strul och jag tänkte att jag ville försöka fixa den som ett test för att lära mig men behöver just eran hjälp!

Jag har tyvärr inga specifikationer på datorn men den är inte allt för gammal.. hoppas att det går bra ändå!

När jag startar upp datorn så försöker den vad jag förstår "boota" om sig automatiskt såhär står det nämligen..

"Verifying DMI Pool Data.........."
"Boot from CD/DVD :"
"Press any key to boot from CD......"
"NTLDR is missing"
"Press Ctrl+Alt+Del to restart"

Grejen är det att jag försökt koppla in flera olika tangentbord men den känner inte av något av dem... irriterande problem!

Med vänlig hälsning
Zeqen

Visa signatur

Nätagg: Corsair CX 750M 80+ Bronze Modulär - SSD: Kingston SSD V300 120GB RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1866Mhz VENGEANCE - processor: Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB -hårddisk: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB -moderkort: MSI Z97 GAMING 5 Grafikkort: Radeon R9 290

Permalänk
Medlem

In med Windowsskivan och kör en repair.

Och om det är så att datorn inte känner av ditt tangentbord innan Windows så testa med ett PS/2 tangentbord.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Det ska jag absolut testa, tack!

Visa signatur

Nätagg: Corsair CX 750M 80+ Bronze Modulär - SSD: Kingston SSD V300 120GB RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1866Mhz VENGEANCE - processor: Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB -hårddisk: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB -moderkort: MSI Z97 GAMING 5 Grafikkort: Radeon R9 290

Permalänk
Medlem

Jag testade att köra med ps/2 tangentbord och det fungerade, jag körde alla olika alternativ som fanns på cdn, men inget fungerade jag kommer tillbaka till samma skärm som tidigare oavset...

"Verifying DMI Pool Data.........."
"Boot from CD/DVD :"
"Press any key to boot from CD......"
"NTLDR is missing"
"Press Ctrl+Alt+Del to restart"

Visa signatur

Nätagg: Corsair CX 750M 80+ Bronze Modulär - SSD: Kingston SSD V300 120GB RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1866Mhz VENGEANCE - processor: Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB -hårddisk: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB -moderkort: MSI Z97 GAMING 5 Grafikkort: Radeon R9 290