Permalänk
Medlem

Drog bort kylflensarna och allt

Satte på en fläkt på mitt grafikkort, men det startade inte, (har säkert kortslutit den en tidigare gång)
http://imgur.com/jOMgT8b

så för tredje gången plockar jag av fläkten, och kylflänsarna för att sätta tillbaka referensfläkten.. nu lossade allt!
se bild. har jag pajat nått väsentligt eller går det limma tillbaks..

funderar på att slänga allt i sjön nu annars.

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odjur:

Satte på en fläkt på mitt grafikkort, men det startade inte, (har säkert kortslutit den en tidigare gång)
http://imgur.com/jOMgT8b

så för tredje gången plockar jag av fläkten, och kylflänsarna för att sätta tillbaka referensfläkten.. nu lossade allt!
se bild. har jag pajat nått väsentligt eller går det limma tillbaks..

funderar på att slänga allt i sjön nu annars.

Bara att kasta. Helt förstört

Du har lyckats slita bort minst 6st minneskretsar

Vad är det för grafikkort?

Permalänk
Medlem

Är detta ett skämt?

hur som helst, helt trasigt, släng.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Vilket kort?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Grattis till din nya pappersvikt!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av NisseG91:

Är detta ett skämt?

hur som helst, helt trasigt, släng.

I seriously doubt it....

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Ja det där kanske du kan ha som bokstöd som bäst för det kommer inte att fungera ^^

Hade du superlim för att fästa kylflänsarna?

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Totalt förstört...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

5850 radeon + arctic cooling twin turbo ii
Hejdååå skit!

hur skulle jag ärligt fått bort flensarna, om inte på samma sätt igen? det gick ju två gånger tydligen.
kanske satt i det i datorn ett tag för att överhetta det ett tag så limmet skulle lossat lite

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

Ouch, beklagar.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Det ser kört ut...too bad

Tur ändå att de tinte var ett dyrare kort. 5850 går ju att få tag i för någon hundring.

Permalänk
Medlem

Dyr läxa! Men du får se det positivt, man lär sig av sina misstag! Ta det lite lugnare nästa gång du ska bygga om någon datordel.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem

Kylpasta på minneskretsarna eller? Torkar lätt fast

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Mr Popeye här ser jag, hur gick det där till? Du lär ju slitit som bara den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odjur:

Satte på en fläkt på mitt grafikkort, men det startade inte, (har säkert kortslutit den en tidigare gång)
http://imgur.com/jOMgT8b

så för tredje gången plockar jag av fläkten, och kylflänsarna för att sätta tillbaka referensfläkten.. nu lossade allt!
se bild. har jag pajat nått väsentligt eller går det limma tillbaks..

funderar på att slänga allt i sjön nu annars.

Som alla andra sagt, det är skrot. Hur hårt satt flänsarna igentligen?:)

Permalänk
Avstängd

lär tagit i utav bara hvete jag har kört med epoxy på nått gammalt kort jag inte var rädd om och tom dom gick att få bort och kortet funkade XD

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Jag kan köpa din arctic kylare:)

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad på trams*

Permalänk
Medlem

Varför försöka montera tillbaks kylaren efter att dödat kortet via kortslutning en vända redan ?
funkade det inte efter andra gången (om du nu plockade bort minneskylarna då med) så kan det vara lika bra och ge upp och försöka lossa på minneskylarna utan att ta i med våld som du nu gjort heh.
går liksom att ta bort med rakblad och försiktigt trycka på lite i taget mellan de kylflänsarna och minneskretsarna tills de lossnar.

kikar du på nytt grafikkort just nu med liknande prestanda så är det minst hd 7850 2 gb eller hd 6950 2 gb du ska köpa (ta det lungt med limmet det ska inte täcka allt på minneskretsen direkt utan kan smetas ut av trycket precis som kylpastan och sitta bra nog redan så.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb