Permalänk
Medlem

No signal/no signal detected

Tjena köpte nygligen en ny dator postade en tråd i det i köpråd köpte den och kom idag men har satt ihop allt blir no signal detected. Prövat byta grafikkort vi har hållt på hela dagen och försökt att fixa probelemt ingen lycka .. Vi har också prövat byta ram olika skärmar olika kontakt typer allt är splitrans nytt också så.. Vi har också prövat olika uttag för grafik kortet..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av warulw:

Tjena köpte nygligen en ny dator postade en tråd i det i köpråd köpte den och kom idag men har satt ihop allt blir no signal detected. Prövat byta grafikkort vi har hållt på hela dagen och försökt att fixa probelemt ingen lycka .. Vi har också prövat byta ram olika skärmar olika kontakt typer allt är splitrans nytt också så.. Vi har också prövat olika uttag för grafik kortet..

Specs? och prova koppla skärm till moderkort om processorn har inbyggd grafikkrets

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Specs är Intel i core 5 haswell

Gtx 770

samsuing ssd 120

1 tb hårdisk

msi gaming moderkort

Nätagg be quiet 630 watt

Permalänk
Medlem

Bump behöver verkligen hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warulw:

Bump behöver verkligen hjälp!

Går fläktarna igång? Kopplat CPU ström?? Grafikkorts ström? tryckt in minnerna ordentligt? Använt esd armband?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Går fläktarna igång? Kopplat CPU ström?? Grafikkorts ström? tryckt in minnerna ordentligt? Använt esd armband?

Har ej använt ett armband ALLT går igång cpu fläkten alla fläktar grafik kortet allt funkar men bara att det inte kommer no signal ..

Permalänk

jag hade samma problem när jag installerade en ny kylare till cpun. Försök byta plats på minnerna. Minnerna är numerad så

1.2.3.4 lägg ena i 2 och andra i 4 tryck hårt så dom sitter ordentlig.

Permalänk
Medlem

Använt distanser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Använt distanser?

Skrivet av nabilos43:

jag hade samma problem när jag installerade en ny kylare till cpun. Försök byta plats på minnerna. Minnerna är numerad så

1.2.3.4 lägg ena i 2 och andra i 4 tryck hårt så dom sitter ordentlig.

Nej ej använt distanser bör jag ha gjort det i sånna fall var för de hängde ej med någonstans av vad jag fick..

Har också prövat det dära med ram minnena ingen lycka skall lämna in datorn på alina imorgon och hoppas att de kan fixa det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av warulw:

Nej ej använt distanser bör jag ha gjort det i sånna fall var för de hängde ej med någonstans av vad jag fick..

Har också prövat det dära med ram minnena ingen lycka skall lämna in datorn på alina imorgon och hoppas att de kan fixa det...

då har du bränt moderkortet om de inte fanns inbyggda i chassit vilket är väldigt ovanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

då har du bränt moderkortet om de inte fanns inbyggda i chassit vilket är väldigt ovanligt

Jävla märkligt att det inte hängde med några jävla distanser om du frågar mig trodde de var inbyggda (den ena jag hade det) Går det på garantin? Men hur kan det vara så att allt annat funkar? Väldigt märkligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av warulw:

Jävla märkligt att det inte hängde med några jävla distanser om du frågar mig trodde de var inbyggda (den ena jag hade det) Går det på garantin? Men hur kan det vara så att allt annat funkar? Väldigt märkligt..

länka ditt moderkort, tror inte det går på garantin. Tror att distanserna följde med ditt chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av warulw:

Jävla märkligt att det inte hängde med några jävla distanser om du frågar mig trodde de var inbyggda (den ena jag hade det) Går det på garantin? Men hur kan det vara så att allt annat funkar? Väldigt märkligt..

sitter det såna skruvar mellan chassit och moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av warulw:

Jävla märkligt att det inte hängde med några jävla distanser om du frågar mig trodde de var inbyggda (den ena jag hade det) Går det på garantin? Men hur kan det vara så att allt annat funkar? Väldigt märkligt..

Sånt ska alltid följa med chassit, och anledningen till att de inte är "inbyggda" är för att olika moderkort behöver olika många distanser.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

sitter det såna skruvar mellan chassit och moderkortet?
http://archive.64bits.se/guider/pcbyggarskola/distans_nara.jp...

Nej inga såna hängde med.. Då antog jag att de satt inbyggda i chassit.. För moderkortet nuda inte heller chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av warulw:

Nej inga såna hängde med.. Då antog jag att de satt inbyggda i chassit.. För moderkortet nuda inte heller chassit

Vad har du för chassi?

/Erik

Permalänk
Vägledare

Det där med att distanserna låter inte lovande Och jag hoppas verkligen inte att det är det som orsakar problemet. Länkar i alla fall guide som jag använde mig av för att lösa mitt "No signal"-problem: http://www.tomshardware.co.uk/forum/261145-31-perform-steps-posting-post-boot-video-problems
Lycka till!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warulw:

Nej inga såna hängde med.. Då antog jag att de satt inbyggda i chassit.. För moderkortet nuda inte heller chassit

Har du kollat igenom att de inte ligger någonstans? Om du inte har såna vad är det då som håller moderkortet på plats, graifkkortet?

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Konstigt att de inte följer med distaner tycker jag, köpte du det begagnat eller?