Norton + Malwarebytes

Permalänk

Norton + Malwarebytes

Hej!

Jag har precis installerat Malwarebytes Anti-malware och har tänkt använda det som komplement till Norton Internet Security eftersom jag har hört att ''vanliga'' antivirusprogram kan missa vissa saker. Hade tänkt att använda det till att skanna datorn.

Nu till min fråga, ska jag stänga av allt skydd från Malwarebytes då jag använder Norton som antivirus i nuläget med tanke på konflikter och liknande?

//Infraxtor

Permalänk
Medlem

Malawarebytes sitter väll inte i gång i bakgrunden? Den ända gånget mitt mbam är igång är när jag manuellt sätter igång en scanning.

Permalänk
Skrivet av Poptart:

Malawarebytes sitter väll inte i gång i bakgrunden? Den ända gånget mitt mbam är igång är när jag manuellt sätter igång en scanning.

Default så startar det vid start av windows och har skydd av filsystem och blockering av internetsajter aktiverat.

Permalänk
Medlem

Jag har både Avast free samt Malwarebytes igång samtidigt och det funkar bra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infraxtor:

Default så startar det vid start av windows och har skydd av filsystem och blockering av internetsajter aktiverat.

Jaohopp, men det borde nog inte vara nå problem.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har både Avast free samt Malwarebytes igång samtidigt och det funkar bra.

Okej

Skrivet av Poptart:

Jaohopp, men det borde nog inte vara nå problem.

Då kör jag på som det är default

Permalänk
Medlem

Får du problem så kolla i Malwarebytes forum för ibland behöver man göra inställningar i antivirusprogram och MBAM för att undvika konflikter.

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Får du problem så kolla i Malwarebytes forum för ibland behöver man göra inställningar i antivirusprogram och MBAM för att undvika konflikter.

Okej, tack för tipset