Permalänk

Asus dator, Problem med mikrofonen m.m.

Tjenare! Mitt moderkort gick sönder nyss så jag tänkte fixa min gamla asus dator (jätte gammal) medans jag väntar på nytt moderkort. Jag började med att formatera hårddisken och installerade windows, Men en konstig sak hände när jag var färdig, Det var som att allt var redan installerat, (drivrutinerna) För jag hade internet, grafik var som den ska vara. Det är som asus installerat det automatiskt, nu till problemet:
Jag hittar inget program där jag kan höja mikrofonen, t.ex. mikrofonboost. Finns det något program som kan detta? Eller måste jag ladda ner (nya) drivrutiner?

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Du kan inte hitta Windows egna kontroll heller?

Permalänk
Skrivet av Poptart:

Du kan inte hitta Windows egna kontroll heller?

Jo den hittade jag, så jag har bara problemet med drivrutiner kvar,,

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Jo den hittade jag, så jag har bara problemet med drivrutiner kvar,,

Ta reda på vad ljudkortet heter och ladda ned drivrutiner från tillverkarens hemsida.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Ta reda på vad ljudkortet heter och ladda ned drivrutiner från tillverkarens hemsida.

Jag hittar inte vad moderkortet heter..

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Jag hittar inte vad moderkortet heter..

Ljudkort (eller ljudkrets om du föredrar det)
Kolla om du kan få upp något om det i hwinfo och enhetshanteraren.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Windowsknappen --> "Enhetshanteraren"