Permalänk
Medlem

Sappphire 290 problem

Testar att skriva här eftersom i förra tråden fick jag ingen vidare hjälp.

Fick hem mitt Sapphire 290 igår.

Struntade i att ta bort gamla drivrutiner, satte bara in kortet, hade Amd sen innan så trodde inte det skulle bli något större strul. När jag försökte installera nya drivrutiner så funkar det inte. Kom upp varningar osv. Blev svart skärm efter 2 sekunder vid skrivbordet. Körde tillbaka de gamla grafikkorten och det funkar med dom.

Tillslut så blir det en ominstalltion av windows, tänkte i fall det är några gamla drivisar som strular. Allt verkade funka bra. Tills jag laddar hem Catalyst och drivrutiner till nya kortet. Det funkar att vara på skrivbordet men så fort jag tex försöker starta BF4, webbläsaren eller Steam så får jag svartskärm. Datorn funkar bra om jag avinstallerar drivrutinerna från kontrollpanelen men som sagt har ju inget fungerande grafikkort då.

Vad ska jag göra? Är det fel på grafikkortet? eller är det drivrutinerna som är felet?

Mvh Martin

Permalänk

Det låter som mjukvara. Vad sitter i övrigt i ditt system? Jag skulle testa att uppdatera till senaste BIOS version för moderkortet. Det har löst ett par andras problem med R9 290.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustav901:

Det låter som mjukvara. Vad sitter i övrigt i ditt system? Jag skulle testa att uppdatera till senaste BIOS version för moderkortet. Det har löst ett par andras problem med R9 290.

Jag testade att uppdatera bios men det blev samma sak. Har skickat tillbaka kortet till komplett för reklamation och de godkände det så det måste ju ha varit något fel på det då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morten87:

Jag testade att uppdatera bios men det blev samma sak. Har skickat tillbaka kortet till komplett för reklamation och de godkände det så det måste ju ha varit något fel på det då.

Skickades från m.sweclockers.com

De godkänner vilket som. Är det någon suspekt på gång så lär de ju testa kortet.
Vilket som, en polare till mig hade problem med likadant kort. Dock var det temperaturen som var galet dålig på det kortet.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Vad kör du för skärm?. 144hz? sänk hzen bara för att pröva. Löste mina problem

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Korspostning.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015