Permalänk

Akut! H80i backplate lös?

Behöver hjälp med h80i backplate den är lös

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Behöver hjälp med h80i backplate den är lös

Då ska du skruva den tills den inte är lös längre

Permalänk

Jag har gjort det så hårt jag kan

Permalänk
Medlem

Har du installerat vattenblocket? Den dras åt då nämligen.

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Jag har gjort det så hårt jag kan

Den ska vara så, åtminstone på 1150/-55/-56 sockeln:)

Om man vill kan man sätta en gummisnodd som bricka....

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Jag har gjort det så hårt jag kan

Låter mer som om du satt fel typ av skruvar för ditt moderkort om den sitter löst efter att du monterat dit allt.

Permalänk

Om man sätter gummi snodd blir det några förändringar. En till fråga. Jag har ingen kylpasta (har det på cpun) ska jag köpa eller?

Permalänk

angående backplate

det fanns två olika skruvar för lga 1550 och för 1150 och det är dem som gäller backplaten

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Om man sätter gummi snodd blir det några förändringar. En till fråga. Jag har ingen kylpasta (har det på cpun) ska jag köpa eller?

Nope, ingen temperaturförändring:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Ok nu när jag fixat allt Behöver jag oroa över något annat ?

Permalänk

H80i klar men inväntar besked

Jag är installerat h80i. Behöver jag tänka på nåt annat tex vatten läcker eller nåt sånt

Permalänk
Medlem

Det finns redan kylpasta på h80i, du behöver inget mer. Om du hade pasta på CPU, ta bort den innan du sätter dit h80i.

Angående bakplåten till den så ska den sitta lös tills man sätter den andra plåten på kylaren och skruvar fast den över CPUn, då spänns den bakre plåten också.

Permalänk
Skrivet av nabilos43:

Jag är installerat h80i. Behöver jag tänka på nåt annat tex vatten läcker eller nåt sånt

Nej, det är bara att köra:D

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Skrivet av Bra Hemsida:

Nej, det är bara att köra:D

Hoppas du är säker. Eftersom någon sa att slangen åkte av och sprutade.( misstolk)

Permalänk
Skrivet av nabilos43:

Hoppas du är säker. Eftersom någon sa att slangen åkte av och sprutade.( misstolk)

Jag har en corsair h80i

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

klart att allting kan gå sönder.. men chansen är nog större att du råkar välta din dator än det ska hända tror jag.. om man köpte en H80i eller en av dom andra i modellerna direkt när dom kom så var där en chans att man fick en av dom "defekta".. men dom ska alla vara tillbaka skickade nu vad jag vet. Så det ska bara vara att köra på

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk

Datorn har svart skärm

Permalänk

Tangentborden lyser inte. Varken musen funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Tangentborden lyser inte. Varken musen funkar

Vi behöver mycket mer info från dig.

har du precis byggt en ny dator?
Installerade du bara processorn?
Fungerade allt innan?
Vad har du för Moderkort?
Får du någon indikation på att datorn startar alls? (Fläktar snurrar, LEDs lyser etc etc)

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Vi behöver mycket mer info från dig.

har du precis byggt en ny dator?
Installerade du bara processorn?
Fungerade allt innan?
Vad har du för Moderkort?
Får du någon indikation på att datorn startar alls? (Fläktar snurrar, LEDs lyser etc etc)

Jag fixade problemet tack ändå för ditt svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabilos43:

Jag fixade problemet tack ändå för ditt svart

stängt av knappen på nätagget?

Permalänk
Skrivet av macken88:

stängt av knappen på nätagget?

jup

Permalänk

Kan nån låsa tråden problemet är löst

Tack så hemskt mycket för era svar