Permalänk
Medlem

Skapa många PDFer

tjena!
Jag har en satans massa serietidningar i JPG format. dvs. att varje sida i serietidningen är en enskild JPG.
För enkelhetens skull vill jag göra varje tidning till enskilda PDFer, och jag söker ett program till detta.

Jag har redan ett program "Nitro Pro 9" som kan skapa PDFer galant precis som jag beskrev tidigare, problemet är bara att jag måste manuellt döpa och välja filer för varje PDF. eftersom varje PDF tar ungefär 2-4 minuter att skapa beroende på längd så blir detta enormt mycket arbete med tanke på att jag har några hundra tidningar.
Eftersom alla tidningar redan ligger sorterade i mappar med namnet på tidningen tänkte jag att det måste finnas något program som kan göra detta automatiskt.

Jag söker alltså ett program som kan skapa PDFer av JPG, automatiskt döpa PDFen till mappnamnet, och sedan gå vidare till nästa mapp och börja om igen.

Då är det bara lämna på datorn över natten så är det fixat sen

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

ImageMagick + en lämplig .bat-fil kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

ImageMagick + en lämplig .bat-fil kanske?

tack, men jag tror jag ångrat mig och ska göra dom till epub istället, kom på ett enkelt sätt då
men jag återkommer om epub inte funkar!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

http://freepic2pdf-en.softonic.cn/ detta program gör exakt det. Skaparen är kinesisk men programmet är på engelska.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

http://freepic2pdf-en.softonic.cn/ detta program gör exakt det. Skaparen är kinesisk men programmet är på engelska.

Får ta o kolla in det imorgon
Om det är så bra kanske jag kör pdf ändå... Får se imorgon!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Lite off-topic här, men serietidningar? Inte lämpligare att göra om de till CBZ eller CBR filer?

Permalänk
Medlem

CBZ eller CBR filer tycker jag är bättre än PDF. Så slipper man konvertera en massa eller bygga filer med sämre kvalitet. Kör själv ihop till sådana filer ibland så jag kan läsa på min surfplatta med Perfect Viewer.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Lite off-topic här, men serietidningar? Inte lämpligare att göra om de till CBZ eller CBR filer?

Skrivet av Ctrl:

CBZ eller CBR filer tycker jag är bättre än PDF. Så slipper man konvertera en massa eller bygga filer med sämre kvalitet. Kör själv ihop till sådana filer ibland så jag kan läsa på min surfplatta med Perfect Viewer.

det var precis det jag kom på efter jag skrev den här tråden. och när jag gjort dom till CBZ kan jag även konvertera till EPUB efter det.

visst är det så enkelt att man packar ihop alla bilder till en .RAR och sedan byter namn på den till .CBR? eller om man gör till .ZIP blir det .CBZ?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det var precis det jag kom på efter jag skrev den här tråden. och när jag gjort dom till CBZ kan jag även konvertera till EPUB efter det.

visst är det så enkelt att man packar ihop alla bilder till en .RAR och sedan byter namn på den till .CBR? eller om man gör till .ZIP blir det .CBZ?

ZIP -> CBZ
RAR -> CBR

Och ja, det är bara att döpa om dem. Metadata kan inkluderas i en XML fil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

ZIP -> CBZ
RAR -> CBR

Och ja, det är bara att döpa om dem. Metadata kan inkluderas i en XML fil.

hur menar du med XML-filen? hur skapar man en sån?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

hur menar du med XML-filen? hur skapar man en sån?

Hur XML filen ska formateras får du kolla upp själv. Men enklast är nog att använda en CB läsare för att ändra metadatan. Tror Calibre och ComicRack ska hantera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Hur XML filen ska formateras får du kolla upp själv. Men enklast är nog att använda en CB läsare för att ändra metadatan. Tror Calibre och ComicRack ska hantera det.

jamen dåså, det är ju calibre jag kör med, så då klarar jag det nog

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |