Varmt/högljud ASUS GeForce GTX770 OC

Permalänk
Medlem

Varmt/högljud ASUS GeForce GTX770 OC

Hej.

Har ett ASUS GeForce GTX770 2GB OC DirectCU II
I spel varvar det upp och låter en del.
Vilket är tvärt emot vad andra skriver om kortet, de flesta säger att det är tyst.

I t.ex. World of Warplanes går det upp i 3000 rpm och 81c
Känns på tok för högt eller?

Har inte överklockat det själv.

Sitter i ett Fractal Design Define R4 med chassifläktarna på medium, så det borde vara OK luftflöde.

Vad tror ni? Kan det vara kylaren som sitter felmonterad?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Låter för mycket. Frågan är om garantin försvinner om man monterar om kylaren?

Visa signatur

Data

Permalänk

3000rpm och 81c låter väldigt mycket. Mitt gamla 660 ti och mitt nya 780, båda asus. Har varit mycket tysta i load och med bra temperaturer.
Pröva köra ett test som stressar grafikkortet, furmark t.ex. Håll koll på temperaturerna, blir det för varmt (90+C) stänger du av programmet. Låt fläkten vara på auto och kolla hur varmt det blir.
Själv kan jag köra mitt 780 i full load, med fläkten på 35% och inte över 80C.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

har samma grafikkort som dig och upplever lite av samma sak, nu går inte min upp i 3000 rpm å den blir inte typ 80 grader varm heller, men den går upp till typ 2300 rpm å runt 65 grader men redan där tycker jag den väsnas en del och i idle ligger fläkthastigheten på 32% och i load på 65%