Tips på hur man rippa dvdfilmer (utan menyer)

Permalänk

Tips på hur man rippa dvdfilmer (utan menyer)

Vill rippa alla barn dvd vi har och undrar vilket program jag ska använda?
Till skillnad från andra trådar så vill jag gärna rippa till en fil som inte innehåller inro-filmer/reklam för andra filmer, menyer, etc. Vill bara ha en enkel film som är lätt att klicka igång med svenskt tal där filmen börgar direkt. Gärna lite komprimerad. Får man ner filmerna till 2 gb per film så behöver jag inte koppla in en extern HD till HTPC:n! Gärna ett enkelt program att använda så det är närmare 100 filer som ska rippas.
Helst vill jag ha ett enda program som kan göra allt i ett svep och som är enkelt att använda.
Kan tänka mig att betala för programvaran, men gratis är gott!

Filformatet spelar mindre roll då VLC tar de flesta filformat, men ett plus är om filen även kan läsas av MX player i surfplattan.
Har några blueray som också kan vara intressanta att rippa, men det är lägre prioritet på dessa.

Kan köra dvdripprogram i både Windows och Ubuntu.

Tack på förhand
Byraggarn

Permalänk
Medlem

Hej byraggarn, vi kan ju börja med att du behöver 2 program för att göra detta:
Det första heter dvd decrypter och det fungerar på så vis de kommer att kopiera hela dvd du har i datorn och spara det som en iso fil på datorn det är de man brukar kalla en PAL eller DVDR för att sedan göra det till en dvdrip och få ner storleken så behöver du ett annat program som heter Fairuse wizard.
Dom flesta gångerna behöver du inte dvd decrypter men vissa dvder kanske inte fungerar med fairuse wizard och isf så får man använda dvd decrypter.

Det kommer se ut någon som de här:
*Snip*

Samt beroende på om du ska ha undertext så finns det ett alternativ för det som ser ut såhär:
*snip*
Där du kan välja språk osv.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Kolla in *snip* om det kan vara något för dig:

*snip*

Permalänk
Medlem

Jag använder *snip' funkar perfekt. Sedan kodar jag om filmerna med *snip*.
Detta funkar för min del aldeles utmärkt!
/MVH

Permalänk
Medlem

Har själv funderat på detta, så lägger en kommentar för att lätt hitta tillbaka hit.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att på den gamla goda tiden när man ägde och använde DVD filmskivor så körde jag med *BORT* var gratis och enkelt

Kommer inte ihåg dock vad man fick för format från det eller vilken storlek det blev på filerna

tagit bort länk som innehöll malware
Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av TobiasJ:

Har själv funderat på detta, så lägger en kommentar för att lätt hitta tillbaka hit.

Verktyg --> bevaka == problem solved.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Använder själv *snip*

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

*Snip* all the way!
Kostar dock en slant! :/

Lite andra alternativ:
*snip*

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Minns att man använde *snip* en gång i tiden.
Fungerade smärtfritt och man kunde välja bort andra språk samt ta bort menyer mm.

Permalänk
Hedersmedlem

§7 Hänglås på denna tråd då det inte är tillåtet att diskutera ens detta på vårt fora.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)