Vad händer vid byte av GPU om inte strömmen räcker till?

Permalänk

Vad händer vid byte av GPU om inte strömmen räcker till?

Hej
Har skaffat ett nytt grafikkort, men är inte säker på att mitt nätagg pallar med.
Har ett Corsair 620 watts nätagg, kör fn med ett gtx 670, köpt ett gtx 690.

Nu undrar jag om det är någon risk med att bara byta och se vad som händer, eller riskerar jag att pajja 690 kortet om nätagget inte orkar dra det?

Permalänk
Hedersmedlem

Ditt nätagg orkar, det är ingen fara.

Permalänk
Medlem

Om nätagget inte orkar kommer det förhoppningsvis stänga av sig då det är ett kvalitétsagg.
Agg av sämre kvalité kan gå brinna upp/gå sönder och då ge för höga spänningar etc på köpet vilket kan pajja andra delar i datorn.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av widL:

Ditt nätagg orkar, det är ingen fara.

OK, tack.
Men OM nätagget inte skulle räcka till, vad skulle ( kunna ) hända då?
Startar inte datorn helt enkelt. eller i värsta fall - kan mitt 690 pajja?
Eller kan något annat pajja ?

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Om nätagget inte orkar kommer det förhoppningsvis stänga av sig då det är ett kvalitétsagg.
Agg av sämre kvalité kan gå brinna upp/gå sönder och då ge för höga spänningar etc på köpet vilket kan pajja andra delar i datorn.

Ah, tack
Såg detta svar först nu

Äh, jag provar!

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/17844-nvidia-geforce-gtx...

Kör du inte med en 8120 överklockat något extremt kommer det inte vara någon fara.

Sweclockers mätning är från väggen för hela systemet med en kraftigt överklockat värsting-CPU.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

http://www.sweclockers.com/recension/17844-nvidia-geforce-gtx...

Kör du inte med en 8120 överklockat något extremt kommer det inte vara någon fara.

Sweclockers mätning är från väggen för hela systemet med en kraftigt överklockat värsting-CPU.

Har testat, verkar funka.
Kör med en I7 920 OC 3,8 GHZ, Corsair H60i kylning
Kört 3D mark - fått finfina siffror bla 9647 på Firestrike 1.1 - 23702 på Cloude Gate 1.1 - 138376 på Ice Storm 1.1
Kört Metro LL CPU 33 grader C Idle, 57 C max, GPU 31 grader Idle, 65 grader max