WoT - Behöver credits... är en T8 Premium ett måste?

Permalänk
Medlem

WoT - Behöver credits... är en T8 Premium ett måste?

Jag behöver credits... inte vansinniga mängder, men ändå.

Jag vill egentligen inte lägga så mycket pengar på WoT och våndas därför av tanken att behöva lägga 350 spänn på en T8-prem. Dessutom och detta är viktigt, gillar jag inte egentligen T34, Löwe och de andra...

Finns det andra sätt att fixa ihop hyfsat med credits? Jag har för mig att BDR G1B skall vara riktigt bra creditgrinder av icke-premium-tanks, är den fortfarande det? I sådant fall kan jag alltid köpa tillbaka en sådan, elitad och klar, dock utan besättning, för ändamålet.

Eller finns det kanske en billigare premiumtank som genererar rätt bra med credits? Någon av de på lägre tiers då.

Om jag köper tillbaka en BDR G1B och köper premiumkonto (har jag inte idag) i en månad, då borde jag kanske kunna få ihop rätt bra med credits för mindre än en tredjedel av priset för en T8-prem?

Jag behöver credits för att jag strax skall köpa en E75 och sen hade jag tänkt freexpa lite för att snabbare komma till E100 som då blir min första T10.

Klart... behövs lite credits till en Obj-704 också...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag behöver credits... inte vansinniga mängder, men ändå.

Jag vill egentligen inte lägga så mycket pengar på WoT och våndas därför av tanken att behöva lägga 350 spänn på en T8-prem. Dessutom och detta är viktigt, gillar jag inte egentligen T34, Löwe och de andra...

Finns det andra sätt att fixa ihop hyfsat med credits? Jag har för mig att BDR G1B skall vara riktigt bra creditgrinder av icke-premium-tanks, är den fortfarande det? I sådant fall kan jag alltid köpa tillbaka en sådan, elitad och klar, dock utan besättning, för ändamålet.

Eller finns det kanske en billigare premiumtank som genererar rätt bra med credits? Någon av de på lägre tiers då.

Om jag köper tillbaka en BDR G1B och köper premiumkonto (har jag inte idag) i en månad, då borde jag kanske kunna få ihop rätt bra med credits för mindre än en tredjedel av priset för en T8-prem?

Jag behöver credits för att jag strax skall köpa en E75 och sen hade jag tänkt freexpa lite för att snabbare komma till E100 som då blir min första T10.

Klart... behövs lite credits till en Obj-704 också...

/hulle.

Tier 5-6 gör hyggligt med credits, och är billiga att reparera. Så BDR är bra om du gillar den, viktigast med en penga grinder är att du gillar den så att du orkar spela den. Fram till T8 kan du oftast tjäna hygglit med pengar om du gör bra ifrån dig med premium konto.
Premium konto är lätt värt pengarna.

Nashorn håvar in stålar för mig tillsammans med en drös övriga T1 Heavy, T49. Ska även köpa tillbaka ARL 44 senare nån gång.
Ammon till 105mm kanonen på ARL44 och ARL v39 kostar bara 270credits, och det är en riktig kanon ingen derp. Bra pris sett till alpha skadan.

Churchill III och SU-100Y gör hyggligt med credits tycker jag, även om ammon till kostar SU-100Y 1,1k/skott.
Churchillens PEW PEW kanon är billig i drift (45credits/skott).

Spelar inte mina T8 premiums särskilt ofta längre tack vare missions osv. Börjar spela type59 lite mer det senaste, men det är inte för pengarnas skull.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Tier 5-6 gör hyggligt med credits, och är billiga att reparera. Så BDR är bra om du gillar den, viktigast med en penga grinder är att du gillar den så att du orkar spela den. Fram till T8 kan du oftast tjäna hygglit med pengar om du gör bra ifrån dig med premium konto.
Premium konto är lätt värt pengarna.

Nashorn håvar in stålar för mig tillsammans med en drös övriga T1 Heavy, T49. Ska även köpa tillbaka ARL 44 senare nån gång.
Ammon till 105mm kanonen på ARL44 och ARL v39 kostar bara 270credits, och det är en riktig kanon ingen derp. Bra pris sett till alpha skadan.

Churchill III och SU-100Y gör hyggligt med credits tycker jag, även om ammon till kostar SU-100Y 1,1k/skott.
Churchillens PEW PEW kanon är billig i drift (45credits/skott).

Spelar inte mina T8 premiums särskilt ofta längre tack vare missions osv. Börjar spela type59 lite mer det senaste, men det är inte för pengarnas skull.

Jag tycker det har varit snålt med missions med bra rewards nu på sistone, men så såg jag denna nu när jag skulle logga in!

http://worldoftanks.eu/en/news/44/rest-month-missions/

Massa enkla missions som ger bra med credits. Perfa... men påverkas missionpengar av premiumkonto? Alltså får du 100k i belöning med normalt och 150k med premium eller är det opåverkat?

ARL 44 var kul... hmm, kanske skall köpa tillbaka den eller BDR då.

Ja, det måste ju vara roligt också, precis. Jag har spelat Löwe och T34 på testservern och tyckte inte alls de var särskilt kul. Jag har en T29 som jag aldrig spelar för att den är så tråkig och T34 är ju exakt samma tank med kraftigare bössa.

Finns det någon premiumtank kring T5 som gör tillräckligt mycket mer credits än motsvarande vanliga tanks för att den ska vara värd sitt guld? Churchill III trodde jag främst gav extra XP snarare än creds.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag tycker det har varit snålt med missions med bra rewards nu på sistone, men så såg jag denna nu när jag skulle logga in!

http://worldoftanks.eu/en/news/44/rest-month-missions/

Massa enkla missions som ger bra med credits. Perfa... men påverkas missionpengar av premiumkonto? Alltså får du 100k i belöning med normalt och 150k med premium eller är det opåverkat?

ARL 44 var kul... hmm, kanske skall köpa tillbaka den eller BDR då.

Ja, det måste ju vara roligt också, precis. Jag har spelat Löwe och T34 på testservern och tyckte inte alls de var särskilt kul. Jag har en T29 som jag aldrig spelar för att den är så tråkig och T34 är ju exakt samma tank med kraftigare bössa.

Finns det någon premiumtank kring T5 som gör tillräckligt mycket mer credits än motsvarande vanliga tanks för att den ska vara värd sitt guld? Churchill III trodde jag främst gav extra XP snarare än creds.

/hulle.

Premium konto gör tyvärr inget för mission belöningarna. Det är bra att dom drar igång med missions igen, har knappt varit några alls under hela December.
Churchill gör väl lite mer pengar än en vanlig Tier V, men främst XP som du säger. Den är lite av en stress release för mig och brukar kunna dra in bra med pengar om man anstränger sig lite. Glömde KV2 med derpen, vet inte hur den är som moneymaker nu men när den var Tier V var den grym.

Tier V premiums är mest för att dom är roliga, inte så mycket för credits. Men sen så är dom inte dyra heller.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha pengar, su-100y. Du kommer aldrig vara i minus, och om du gör över 1000 dmg, så är du 30-40k i pluss.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Profitability of premium tanks and tier
http://imgur.com/a/HmvyH#2

EDIT: Gjorde tre nya åt er, ta en titt igenom alla och fråga om det är någon data som är oklar. Notera att axlarna är något justerade mellan bilderna, för att det ska bli lättare att läsa.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Om du vill ha pengar, su-100y. Du kommer aldrig vara i minus, och om du gör över 1000 dmg, så är du 30-40k i pluss.

Är det med premiumkonto eller utan? Vinst eller förlust? Reparationer och ammo borträknat? 1 000 dmg med den alphan kan ju knappast vara något problem.

Skrivet av Alakai:

Profitability of premium tanks and tier
http://imgur.com/a/HmvyH#2

EDIT: Gjorde tre nya åt er, ta en titt igenom alla och fråga om det är någon data som är oklar. Notera att axlarna är något justerade mellan bilderna, för att det ska bli lättare att läsa.

Tack! Det var intressant. Skoda (Octavia) T-25 verkar vara "bäst" per spenderat guld då. Fast man måste spela mycket för att tjäna vettiga summor.

Du kan inte ordna en graf där alla tanks (eller de översta 50 typ) är med, premium som icke-premium, sorterade efter snitt income per match?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Du kan inte ordna en graf där alla tanks (eller de översta 50 typ) är med, premium som icke-premium, sorterade efter snitt income per match?

Det är http://www.vbaddict.net/statistics.php?tier=0&tanktype=0&nati... du söker. Lite för lätt att göra graf utav men blir jag uttråkad i natt så kanske.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

de ska höja profitability för vissa av premiumtanksen i nästa patch, tror att T34 och löwe var med där. jagdtiger 88 är väl den som tjänar mest har jag hört. jag har både löwe och t34 och jag kan verkligen rekommendera t34. löwen ångrar jag att jag köpte. hulldown med t34 så är den en klart prisvärd tank.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

har också en T34 brukar normalt gå ca 10k creds + vid vinst efter inköp av ny ammo, repair osv.

kör iofs mest team och vinner oftare i det än när man kör random battle tycker jag.

tror mitt rekord för creds i en teamstrid med t34 ligger på typ 118k creds efter rep och ammo inköp.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det beror på hur bra du spelar, premium konto brukar räcka.

Med det sagt så ja visst behöver du grinda credits så är premiums ofta bäst, köper du en så se till att lära dig dess spelstil. Så läs på om det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Jag behöver credits... inte vansinniga mängder, men ändå.

Jag vill egentligen inte lägga så mycket pengar på WoT och våndas därför av tanken att behöva lägga 350 spänn på en T8-prem. Dessutom och detta är viktigt, gillar jag inte egentligen T34, Löwe och de andra...

Finns det andra sätt att fixa ihop hyfsat med credits? Jag har för mig att BDR G1B skall vara riktigt bra creditgrinder av icke-premium-tanks, är den fortfarande det? I sådant fall kan jag alltid köpa tillbaka en sådan, elitad och klar, dock utan besättning, för ändamålet.

Eller finns det kanske en billigare premiumtank som genererar rätt bra med credits? Någon av de på lägre tiers då.

Om jag köper tillbaka en BDR G1B och köper premiumkonto (har jag inte idag) i en månad, då borde jag kanske kunna få ihop rätt bra med credits för mindre än en tredjedel av priset för en T8-prem?

Jag behöver credits för att jag strax skall köpa en E75 och sen hade jag tänkt freexpa lite för att snabbare komma till E100 som då blir min första T10.

Klart... behövs lite credits till en Obj-704 också...

/hulle.

Köp Type 64 (Premium). Det är en Tier 6 och är en väldigt bra MoneyMaker. Åk runt och spotta lite, så får du in ganska så mycket pengar. Priset på vagnen är ca 130:-

Har den själv och gillar den skarpt.

Mvh M79

Visa signatur

98-365: MTA: Windows Server Administration Fundamentals
98-366: MTA: Networking Fundamentals
98-367: MTA: Security Fundamentals

Permalänk
Medlem
Skrivet av M79:

Köp Type 64 (Premium). Det är en Tier 6 och är en väldigt bra MoneyMaker. Åk runt och spotta lite, så får du in ganska så mycket pengar. Priset på vagnen är ca 130:-

Har den själv och gillar den skarpt.

Mvh M79

Vad får du för income en vanlig runda? (skriv om du menar med eller utan premiumkonto)

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Jag tror att du först och främst ska fundera vad du gillar att spela, för köper du en TD prem men gillar mediums, så kommer det ändå sluta med att den bara står i garaget. Jag vet, min Su-122-44 sålde jag och E-25an bara står, men köpte en SuperPershing och den spelar jag ofta, den tycker jag är kul fast den är rätt seg. Den har en plåt på tornet så de flesta skott blir 0 dmg, ofta 4-5000k potentiell dmg fast jag överlever. Sen att jag kan träna amerikaner i den är bra då jag har många sånna tanks

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Min pålitligaste money maker är:
Hellcat

När du får 100% crew och lite skills på den, så är det inte svårt att dra in bra med pengar varje runda.
Kör snabbt fram till bra cover, snipa en stund, läs av kartan, förflytta - rince and repeat.

Permalänk
Medlem

Med alla missions som är nu för tiden så behöver man verkligen inte varken premiumkonto eller premiumvagnar. Har en polare som bara spelat WoT i ett par veckor och som redan har ca 4 miljoner credits. Men vill man ändå dra in ännu mer pengar så visst är både premiumkonto och premiumvagnar extremt bra för detta men absolut inget måste ens vid höga tiers. Jag har dock köpt tre premiumvagfnar T25, SU100Y och 8,8 JgTiger. SUn står mest och rostar i garaget men de andra får glänsa ibland bara för att de är så roliga.

Med T25 brukar jag nog plussa ca 25000 i snitt och med 8.8 jgtigern så brukar det landa på ca 75000 i vinst ( alltså efter reparationer och ammo )
T25 gav jag typ 40 kr för och jgtigern ca 270 kr

Permalänk
Medlem

Med T8 Premiums snittar man 120k+ om man också kör premium-konto. Just nu är som de andra kanske hintat JT 8.8 utan tvekan den bästa moneymakern, det visar även grafen.

Roligast av alla Premz är dock E25, skulle utan tvekan rekomendera om du vill ha roligt medans du tjänar credits. (Räknar inte in Type då den inte längre säljs).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem

ISU-152 här! pengarna rammlar in !

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)