Permalänk
Medlem

Project White - Färdig

En dator baserad på Fractal Design R4 Chassi
Vattenkyld och Deliddad 4770k, med hard Acrylic Tubing.
Sleevat Nätagg
Plastidippat Moderkort

Komponenter:
- Gigabyte g1.Sniper m5 - Plastidippat
- i7 4770K Delid
- 16Gb Dominator Platinum
- 2x Corsair Neutron GTX 120 Gb
- 1x Samsung 120 Gb
- 3x Western Digital 2tb 7200rpm Red
- 1x GTX 780 3GB Referens
- Fractal Design Newton 630W

Vattenkylning:
- EK Copper Acrylic block Supreme LT2
- EK Cylindrical 400mm reservoir
- Ek DCP 4.0
- 30x280mm AlphaCool Radiator
- 45x280mm AlphaCool Radiator

Tema:
Tyst, Snabb, Vit, Svart och Grön

Rösta gärna upp ifall ni gillar vad jag gjort!

Project White - Färdig

Ville bara Påminna om att jag är även med i MinimalisticPC Modding tävling! Så ifall ni gillar projektet så gå gärna in här http://www.minimalisticpc.com/contests/vote/ och rösta på Project White

Ett nytt projekt kommer nog startas någon gång nästa vecka eller veckan efter! så håll utkik!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

I allmänhet snyggt. Men hatar den vita LED:n och personligen föredrar jag oböjd acrylic tubing, det är enligt mig snyggare med kontakter framför böjda. Men de är min åsikt. Overall riktigt bra gjord.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräsig dator!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det acrylrör som du har böjt till? Och hur gjorde du med moderkortet? Sprayade du bara rakt på eller?

Stiligt bygge. Innovativt med målat moderkort samt kombon vitt/grönt!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge och snygga bilder!
5/5 av mig

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk

Riktigt snyggt! Älskar grönt! 5/5

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Avstängd

Ja du snyggare än såhär blir det inte! Mycket bra jobbat såhär ser min drömdator ut.

Permalänk

Riktigt häftig dator, 4/5, jag hade gett en 5/5 om du hade byggt den.

Visa signatur

Case: Obsidian 900D CPU: 4770k Mobo: Asus Sabertooth z-87 GPUs 2x Evga 780 3gb Sc RAM: 16GB Vengeance 4x4GB PSU: Corsair Ax 1200i SSD: 2x Samsung 840 256Gb Pro Keyboard: Qpad Mk-85 Monitors: Primary: ASUS VG248QE 144Hz 24' Battlescreen: Packard Bell Viseo 24' Portraitmode: Dell 24' Deskstand: Ergotron DeskStand: DS100 HDD: 2x WD Black 4tb raid 1 Mouse: Deathadder 2013 Mouse Mat: Razer Goliathus Speed

Permalänk
Medlem

Tack alla!!
Mitt första riktiga projekt! Vänta bara och se vad jag har planerar till DH summer 2014

Skrivet av HardcoreHardware:

Riktigt häftig dator, 4/5, jag hade gett en 5/5 om du hade byggt den.

Jag har byggt den? XD

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Angående moderkortet, hur går det till att plastdippa? Och vad innebär det?
Riktigt fint måste jag säga!

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk
Medlem

Blir inte SSD deiskarna varma på nätagget? Är ingen fan av fläktar "utanpå" chassit. Annars stilrent bygge. Rören ser lite ut som sugrör man hade som barn...

Visa signatur

|Fractal Design Define R4| Corsair CS 750M |ASUS Z87-A ATX|Intel Core i7 4770K|Hyper EVO 212|Kingston HyperX 8GB 1600MHz|Gigabyte Geforce GTX 770 OC 2GB|Samsung SSD 840 PRO 256GB|Seagate Barracuda 2TB|Seagate SSHD 2TB|Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23|Windows 8.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av törnvall:

Angående moderkortet, hur går det till att plastdippa? Och vad innebär det?
Riktigt fint måste jag säga!

Jag har en Post i Min Projekttråd and plastidipping.
Men generellt sett så maskerade jag upp moderkortets alla kontakter och sedan sprayade med plastidip.

Skrivet av DSune:

Blir inte SSD deiskarna varma på nätagget? Är ingen fan av fläktar "utanpå" chassit. Annars stilrent bygge. Rören ser lite ut som sugrör man hade som barn...

Nätagget går aldrig varmare än ~35 grader, alltid svalt.
Jag har också en luftspalt på ca 3mm mellan SSDer samt Nätagg, så de ligger inte dikt emot.

Jag ville först inte heller ha fläktarna på utsidan, men finns tyvärr inget val ifall man inte ska gå på Slimfläktar eller förskjuta hela radiatorn åt sidan, så jag kändee att detta blir den snyggaste lösningen

Tack för alla kommentarerna!
Tar gärna emot kritikt så jag vet vad jag ska bättra på till nästa bygge, man blir lite blind själv!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Riktigt stilrent ! Grymt 10/10

Visa signatur

CPU: i7 4770k 3.5 ghz GPU: Gigabyte Geforce GTX 770 2GB MOBO: Gigabyte Z87 UD3H RAMCorsair Vengeance 8GB CHASSI: Corsair 200R PSU: Corsair CX750 Watt

Permalänk
Medlem

Sjukt cleant bygge
Blir lite avis på dina delar

Permalänk
Medlem

10/10 bretty guud. Men som sagt tidigare i tråden är jag inte ett fan av fläktar på utsidan, men va ska man göra

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem

10p
för att visa klagar på fläktar utanför http://koolance.com/2-x-140mm-fan-radiator-shroud-black
bara måla den vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelleerisdashit:

Riktigt stilrent ! Grymt 10/10

Tack!

Skrivet av pikky86:

Sjukt cleant bygge
Blir lite avis på dina delar

hehe Tackar, ska försöka lägga upp planeringen för nästa bygga inom nån vecka! kommer bli skitcoolt!

Skrivet av Laxen123:

10/10 bretty guud. Men som sagt tidigare i tråden är jag inte ett fan av fläktar på utsidan, men va ska man göra

tack igen, ja jag ville såklart hellre ha dem inne, men vad ska man göra

Skrivet av tatus_se:

10p
för att visa klagar på fläktar utanför http://koolance.com/2-x-140mm-fan-radiator-shroud-black
bara måla den vit

tack!
jag satt faktiskt och letade efter en sådan, får se om det blir eller om jag sparar det till nästa bygge

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Mumsigt värre Vad är det för fläktar btw? Corsair?

Visa signatur

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston

Permalänk
Medlem
Skrivet av YellowSnOw:

Mumsigt värre Vad är det för fläktar btw? Corsair?

Japp, Corsair AF140 LED helt knäpptysta när man kör på 7 volt och knappt hörbara på 12!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Riktigt snyggt bygge. Gillar färgerna, kul att se lite andra färger än rött/svart som omväxling. Sen var det riktigt snyggt med akrylrör istället för slang.

Permalänk

Fint bygge! Vet inte om jag gillar de vita led:sen på fläktarna dock.

4/5

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Droooool! Asså Hardtubing är så snyggt! Ritkigt snyggt!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Gillar att du vågat måla moderkortet, även om det "bara" är med plastidip Och som sagt, de där hårda akrylrören är riktigt stiliga, mums! Var sitter 3.5"-diskarna, får de plats bakom moderkortsplåten?

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Riktigt snyggt bygge. Gillar färgerna, kul att se lite andra färger än rött/svart som omväxling. Sen var det riktigt snyggt med akrylrör istället för slang.

tack! Tror inte jag kommer använda slag i framtiden! detta var så mycket snyggare imo. fast jag kommer kanske testa köra med raka akrylrör och fittings som böjar nästa gång bara för att se

Skrivet av simonwellander:

Fint bygge! Vet inte om jag gillar de vita led:sen på fläktarna dock.

4/5

Tack!
Vad hade du velat se istället? Körde på LED fläktarna då det var det bästa sättet att få in tillräckligt med ljus i lådan

Skrivet av Laggboxx:

Droooool! Asså Hardtubing är så snyggt! Ritkigt snyggt!

haha tack! Jaa, blir nästan så att jag sitter och tittar in i datorn istället för att spela

Skrivet av Ekner:

Snyggt bygge! Gillar att du vågat måla moderkortet, även om det "bara" är med plastidip Och som sagt, de där hårda akrylrören är riktigt stiliga, mums! Var sitter 3.5"-diskarna, får de plats bakom moderkortsplåten?

Tack!

3.5" sitter tillhöger bakom moderkortsplåten, dock så är det riktigt tight och jag är lite rädd att de kan överhetta. kan bli så att jag flyttar upp de i toppen framför radiatorn, där finns det plats för 3 st diskar

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt ! Har du sleevat agget själv ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Riktigt snyggt ! Har du sleevat agget själv ?

japp! Första gången jag sleevar också

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av OskarW90:

3.5" sitter tillhöger bakom moderkortsplåten, dock så är det riktigt tight och jag är lite rädd att de kan överhetta. kan bli så att jag flyttar upp de i toppen framför radiatorn, där finns det plats för 3 st diskar

Jo, HDD utan kylning får avsevärt mycket kortare livslängd.

Visa signatur

///M4

Permalänk

Riktigt snyggt bygge måste jag säga, dock aldrig varit ett fan av att ha fläktarna utanför chassit. 5/5 ändå

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Vad hade du velat se istället? Körde på LED fläktarna då det var det bästa sättet att få in tillräckligt med ljus i lådan

Skrivet av Geforce9500gt:

Riktigt snyggt bygge måste jag säga, dock aldrig varit ett fan av att ha fläktarna utanför chassit. 5/5 ändå

Jag ångrar mig Är nog mer fläktarna utanpå chassit som jag inte gillar lika mycket som resten, men annars ser det väldigt stiligt ut!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50