Hjälp! Kan ej använda min extra hårddisk!

Permalänk

Hjälp! Kan ej använda min extra hårddisk!

Hej Sweclockers!
Jag har gjort många trådar det senaste, men med tanke på att jag är ny på att "bygga datorer" så hoppas jag att ni har överseende!

Nu till mitt problem:
Jag har en SSD disk som jag gjort till primär (och installerat windows 7-64bit på) och sen har jag en HDD 1tb disk som sekundär.
Jag kan se HDD disken i enhetshanteraren och den verkar vara aktiv (kan bara välja inaktivera).
Alla drivrutiner för den är up to date.

Problemet:
Jag kan inte komma åt den för att installera filer.
Jag har antagligen missat att aktivera/installera något, men jag får inte upp den i t.ex. "Dator" eller när jag ska välja vart jag vill installera filer.

Någon som vet hur man åtgärdar det?
Säg till om ni behöver mer information!

Permalänk

Formatera den som NTFS i Administrator tools -> Computer Management -> Disk..
Den lär dyka upp som "unallocated" där

Visa signatur

CPU: 12900K (H150i Elite LCD) | GPU: ASUS ROG STRIX 3080 ti OC | MB: ASUS PRIME Z690-A
PSU: ASUS ROG Thor 1200 | DDR5: G.SKILL Trident Z5 6000Mhz | CHASSI: Lian Li 011 EVO
SSDs: 2x Samsung 970 Pro (2+1TB) | LJUD: GoXLR + Beyerdynamic DT 770 PRO + Shure SM7B
SKÄRM: Asus ROG Swift PG278Q / AW3423DW OLED | OS: Windows 11

Permalänk
Skrivet av theworm1713:

Formatera den som NTFS i Administrator tools -> Computer Management -> Disk..
Den lär dyka upp som "unallocated" där

SÅ var det!
Tack så mycket!
Nu funkar den!

Helt borta på Windows, inte använt det sen jag köpte en macbook Pro för 3 1/2 år sedan
Mycket kvar att lära verkar det som!

Permalänk
Skrivet av vante1234:

SÅ var det!
Tack så mycket!
Nu funkar den!

Helt borta på Windows, inte använt det sen jag köpte en macbook Pro för 3 1/2 år sedan
Mycket kvar att lära verkar det som!

Härligt att höra! Ibland är lösningen runt hörnet. God fortsättning

Visa signatur

CPU: 12900K (H150i Elite LCD) | GPU: ASUS ROG STRIX 3080 ti OC | MB: ASUS PRIME Z690-A
PSU: ASUS ROG Thor 1200 | DDR5: G.SKILL Trident Z5 6000Mhz | CHASSI: Lian Li 011 EVO
SSDs: 2x Samsung 970 Pro (2+1TB) | LJUD: GoXLR + Beyerdynamic DT 770 PRO + Shure SM7B
SKÄRM: Asus ROG Swift PG278Q / AW3423DW OLED | OS: Windows 11