Permalänk
Medlem

CoolerKit..... Är ni nöjda med dom??

Hallo.
Det där företaget CoolerKit, är dom bra eller har jag bara en massa otur med dom?
Beställde vattenkylning av dom den 27/12-13 och har inte fått en ända pryl av dom än. Betalde 7000:- direkt när beställningen var gjord.
Dom har skyllt på det ena och det andra.

-Grejerna är slut på huvudlagret.
-Förkylning.
-Folk är lediga.
-Hinner inte med att läsa alla mailen.

Nu var tydligen 90graders böjen slut så han skulle skicka allt utom dom. Men vad fan, dom har ju fler modeller som han kunde har tipsat om då..

Om man ska hålla på med vattenkylning, vart ska man köpa dom grejerna då?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med Coolerkit.

Dom har ju huvudlager i Danmark och dom skickar ut sina varor i slutet av varje dag, så beställer du före 15:00 så skickas det samma dag. Tog totalt 3 dagar för dom att skicka mina prylar och då bor jag typ i mitten av Sverige, så en dag mer än vad det tar för t.ex. Inet eller Komplett att leverera. Det tycker då jag är ganska bra!

Nu har du ju trots allt beställt runt högtider med många röda dagar osv. men du borde ha fått grejerna för länge sen, har ju gått 3 veckor och det är inte direkt normalt.

Jag ser att många köper grejer på Inet men varför kan jag inte förstå, dom har ett ganska begränsat utbud med få saker på lager (iaf varje gång jag köper grejer) så jag kommer fortsätta med Coolerkit.

Billigt, grymt hjälpsam personal och i mitt fall snabb leverans.

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med CoolerKit. Beställt två gånger under mars månad förra året samt enbart prylar som de haft flera stycken utav på lager.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Där ser man. Jag har väl haft max otur tydligen!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem

Himla schysta har dem varit mot mig, beställt därifrån 2 gånger och det har gått som på räls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bango79:

Där ser man. Jag har väl haft max otur tydligen!

Ett tips kan vara att bara beställa sånt som finns inne på lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bango79:

Om man ska hålla på med vattenkylning, vart ska man köpa dom grejerna då?

Jag har precis beställt ganska mycket saker från frozen cpu och det har fungerat riktig bra. De skickade paketet ca 2h efter lagd order vilket jag aldrig vart med om hos någon annan innan. Stort utbud och bra priser (men man får räkna in moms i slutpriset).

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk

Coolerkit har alltid fungerat för mig. Beställer också från http://www.coolingstuff.se/
Som är en svensk sida och sakerna skickas från sölvesborg. Skitbra service och snabb leverans (förutsatt att grejerna finns på lager)

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Medlem

jag försökte beställa vattenkylningskit av dem i Juli 2013, de lovade att alla grejer skulle finnas inne inom 14 dagar. Så jag beställde och åkte på semester. Kom hem efter 2 veckor, då fanns det fortfarande inget datum på när de skulle skickas. Jag avbokade o de betalade tillbaks pengarna.

// Lz

Permalänk

Har inte heller haft några problem med CoolerKit.
Jag har iofs bara gjort en beställning men den kom som den skulle.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem

När jag beställde prylarna så fanns allt på lager utom 90 graders vinklarna. Dom skulle komma till lagret inom några dagar fick jag till svar när jag ringde och frågade. Gött, så jag skickade in beställningen!
Sen kom nyår och nån röd dag så då vet man att det tar lite tid att skicka.
Efter en vecka och inte ett knyst ifrån dom så mejlade jag och frågade om dom hade fått beställningen och allt där stämde. Och det gjorde det. Det var som sagt att 90 böjarna var slut och det var det som drog ut på tiden.

Okej, jag väntar en vecka till. Och inget dök upp! Mejlade dom igen och det var den ena ursäkten efter den andra.
Jag skrev till dom att skicka dom grejerna ni har på lager så kan ni skicka resten sen när ni får in det! Men det gick tydligen inte!

Så dom plockade bort 90 böjarna ifrån beställningen och skickade grejerna! Så idag kom det ett paket ifrån dom.

Tycker att dom kunde ha tipsat om att det fanns andra 90 börjar med dom måtten jag sökte!

jaja, nu är prylarna här hos mig och jag får lägga en ny beställning på den andra modellen av 90 graders böj. Hade ju gärna börjat bygga ikväll.

Jag får ge CoolerKit en andra chans!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Avstängd

Beställde min vattenkylning från Coolingstuff den 27:e också, inget fanns i lager men skulle enligt Artur ta 2 veckor. När tror ni jag har mina grejjer?

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus M5A99FX PRO R2.0 | AMD FX-9590@ 5.092 GHz | Sapphire R9 290 | Corsair 750W | 8GB 1600Mhz | Samsung 120GB SSD |

Projekt: http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1268511-pr...

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda kitet i coolingstuff? Någon som kan passa i R4.
Bara till processor i5 4670k

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av hemligarne:

Beställde min vattenkylning från Coolingstuff den 27:e också, inget fanns i lager men skulle enligt Artur ta 2 veckor. När tror ni jag har mina grejjer?

Beställde mina grejer 25/11, förra veckan kom första paketet. EK som haft problem med att leverera.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabinono:

Mest prisvärda kitet i coolingstuff? Någon som kan passa i R4.
Bara till processor i5 4670k

Köp som mig:

Rad: http://coolingstuff.se/p/366/ek-coolstream-rad-xtc--280--
Pump: http://coolingstuff.se/p/116/alphacool-vpp655-utan-top
Res och top: http://coolingstuff.se/p/776/ek-d5-x-res-140-csq-acetal
Block: http://coolingstuff.se/p/911/ek-supremacy-clean-csq

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus M5A99FX PRO R2.0 | AMD FX-9590@ 5.092 GHz | Sapphire R9 290 | Corsair 750W | 8GB 1600Mhz | Samsung 120GB SSD |

Projekt: http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1268511-pr...

Permalänk
Inaktiv

När jag köpte mitt köpte jag från coolingstuff.se samt tyska caseking.de. Tar inte mycket längre tid att få hem paket från tyskland. brukar dessutom vara billigare än i Sverige med

Permalänk
Medlem

Har beställt typ tre fyra gånger från dem enda problemet va att dem råkade glömma en produkt. Efter ett mail så fick jag den några dagar senare

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Vad glad man blir när man river ner dator för att bygga i vattenkylningen, så saknar 1m slang, den ena displayen fungera inte, fläktkontroll enhetens molexkoppling är trasig! På en ny grej! Suck.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Master of Overkill

Köper saker nog från 20-30 olika ställen just pga av lager
Coolerkit bra ibland dock lager suger

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Nu svara dom varken på mail eller telefon!

Jävla leksaksföretag!

Aldrig mer att jag köper av dom.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem

På en skala 1-10 får de 5. Vill oxå referera till svaren i den här tråden.

Aquatuning har bäst sortiment och priserna är €-beroende men konkurrenskraftiga. Om du ens funderar på att handla från utlandet är Tyskland minst lika bra som Danmark. Snabb leverans och att de accepterar PayPal ger stora plus hos mig

Permalänk
Medlem

Tyskarnas sortiment och kompetens på vattenkylningsprodukter ligger en bra bit före butiker som är verksamma enbart i norden. Britterna är inte heller särskilt långt efter, även om de själva får köpa prylar från tyskarna till sitt eget sortiment.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

På en skala 1-10 får de 5. Vill oxå referera till svaren i den här tråden.

Aquatuning har bäst sortiment och priserna är €-beroende men konkurrenskraftiga. Om du ens funderar på att handla från utlandet är Tyskland minst lika bra som Danmark. Snabb leverans och att de accepterar PayPal ger stora plus hos mig

Aquatuning är bra, men de faller stenhårt på fraktalternativ. De skickar enbart med UPS, vilket innebär att man antingen måste vara hemma för att ta emot paketet eller åka till UPS central och hämta ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarrgoth:

Aquatuning är bra, men de faller stenhårt på fraktalternativ. De skickar enbart med UPS, vilket innebär att man antingen måste vara hemma för att ta emot paketet eller åka till UPS central och hämta ut det.

Sant, men den nackdelen är individuell. För mig är det bekvämt att vara hemma vardagar, och du kan ju föra en väldigt ledig dialog med UPS så att de kan försöka leverera paketet när du kan. UPS-central eller random ICA-butik, båda suger ungefär lika hårt, tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

UPS-central eller random ICA-butik, båda suger ungefär lika hårt, tycker jag.

Skillnaden är att man brukar ha denna random ICA-butik lite närmare än UPS-centralen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarrgoth:

Skillnaden är att man brukar ha denna random ICA-butik lite närmare än UPS-centralen.

Okej. Blev tvungen att kolla hur långt det skulle vara för mig att hämta. Drygt fem mil, enkel väg, från Sveriges 4e största stad. Underkänt värre.
Däremot har jag aldrig haft problem med UPS-leveransen, de är som sagt ganska anpassningsbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarrgoth:

Aquatuning är bra, men de faller stenhårt på fraktalternativ. De skickar enbart med UPS, vilket innebär att man antingen måste vara hemma för att ta emot paketet eller åka till UPS central och hämta ut det.

Skaffa konto på .de istället för .se då kan man välja annat än ups. Då kommer det med Schenker, kostar några kronor mer men jag tycker det är värt det.
Har gjort så ett antal gånger..

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Medlem
Skrivet av s029dg:

Skaffa konto på .de istället för .se då kan man välja annat än ups. Då kommer det med Schenker, kostar några kronor mer men jag tycker det är värt det.
Har gjort så ett antal gånger..

Stämmer rätt så bra. Men mindre varor fick jag via UPS vilket jag inte föredrar. Det stora kom i två uppsättningar från Aquatuning: stor pryl-->Schenker till arbetsplats, mindre pryl inkl 1,2 kg godis som tack för beställningen(Inet kan lära sig ifrån dom )-->Schenker drop-point vilket jag föredrar alla dagar i veckan framför UPS.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.