Vart kan jag ladda ner Windows 8.1 Pro x64?

Permalänk
Medlem

Vart kan jag ladda ner Windows 8.1 Pro x64?

Hej

Ska installera en ny dator idag och behöver göra en offlineinstallation på datorn, jag har en licens och undrar om Microsoft har det möjligt för mig att ladda ner iso-fil så jag kan installera det ifrån ett USB-minne?

Tacksam för svar,
/Alexander

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-...

välj rätt version, ladda ner, skapa usb nyckel -> installera

Permalänk
Medlem

Tusen tack!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fungerar prog. i länken även om man har en tom hdd,eller måste man redan ha en tidigare version av win installerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Fungerar prog. i länken även om man har en tom hdd,eller måste man redan ha en tidigare version av win installerad?

Går bra med en tom HDD.
:edit: Oj ursäkta, ser nu att det är för upgrade. Då behövs säkerligen en tidigare installation.
Men bör finnas någon liknande för fullversion.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Fungerar prog. i länken även om man har en tom hdd,eller måste man redan ha en tidigare version av win installerad?

Les instruksjonene i linken du fikk! Der vil du kunne se at du må ha Windows installert, altså ikke noe formatering eller lignende på det sted du har selve OS.

Permalänk
Medlem

Jag trodde också det bara var update men jag har laddat hem nu och kört in det på en usb-sticka så det verkar fungera kanon.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Kan man installera 8.1 iso med sin 8 nyckel?
/S

Permalänk
Medlem

Nej! Tyvärr inte, idiotiskt enligt mig!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av splitfile:

Kan man installera 8.1 iso med sin 8 nyckel?
/S

Vid installation av windows 8.1 så accepterar den inte windows 8 nyckel om jag inte har fel, enda sättet att installera det är att använda generic key och sen aktivera det med windows 8 nyckeln.