Permalänk

Avast! Free antivirus?

Hej. Är det någon som har detta virusskyddet? I sånafall vill jag veta era åsikter om det. Tack:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att det fungerar bra och de har genomfört en rad förbättringar sedan lanseringen så jag tycker att det är ett av de bästa gratis antivirus idag.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag tycker att det fungerar bra och de har genomfört en rad förbättringar sedan lanseringen så jag tycker att det är ett av de bästa gratis antivirus idag.

Jaha tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Har använt det sedan rätt många år tillbaka och det funkar helt ok för att vara gratis. Kör dock med MBAM en gång emellanåt för att vara lite mer säker på att inget malware smugit sig in i burken.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrabbeman:

Hej. Är det någon som har detta virusskyddet? I sånafall vill jag veta era åsikter om det. Tack:)

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft den i många år eftersom jag tyckte att den värkar seriös. Men den har inte lyckats blocka så många virus. Tycker att panda är bättre XD

Permalänk
Medlem

Annars har du ju Windows security essentials. kör det på alla burkar och på kompisarnas, mycket bra grejer

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8P67 EVO B3 . Procssoer: Intel Core i7 2600k @ 4.5 Ghz . Grafikkort: Gigabyte GTX 780 WF rev 2.0 StockBIOS [Core Boost: 1267 Mhz & Minne: 6930] . Minnen: Vengance 1600Mhz 1.5V . Nätagg: Corsairs TX650w . SSD1: OCZ Vertex 3 120Gb . SSD2: ADATA Pro 256Gb . Skärmar: Primär: BenQ 24" XL2420T 120Hz . Sekundär: Acer 22" . Kringutrustning: Ducky Shine 2 tangentbord . Razer Deathadder Black & SteelSeries Frostatglas .

Permalänk
Medlem

Kört avast i många många år, kan inget annat än varmt rekommendera det.
Jag kombinerar det med malware bytes pro.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk

jag har använt det ett par år och är nöjd!

Visa signatur

GPU: -MSI GeForce GTX 770 CPU: -Intel i5 4670K RAM:-Kingston HyperX Fury 8gb
Mobo: -Gigabyte GA z97x SLI PSU: -Corsair CS750M HDD:-Samsung SSD Evo 840 Series 120gb, Seagate desktop HDD 1tb
Case: -Fractal Design R4 OS: -Windows 7 Ultimate 64bit.

Permalänk
Skrivet av tayfox:

Annars har du ju Windows security essentials. kör det på alla burkar och på kompisarnas, mycket bra grejer

Ja jag kollade nyss på det! Men det står att det inte är kompitabelt med windows 8.1 eftersom det redan har windows defender. Är det ungefär samma grej? :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Har använt det sedan rätt många år tillbaka och det funkar helt ok för att vara gratis. Kör dock med MBAM en gång emellanåt för att vara lite mer säker på att inget malware smugit sig in i burken.

Vad är mbam? Förlåt men är inte så insatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mrabbeman:

Vad är mbam? Förlåt men är inte så insatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Google är din vän

http://www.malwarebytes.org/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kan inte ens installerar Avast på min dator. Rensat, avinstallerat, clear tool o allt. Problemet uppstår.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ghost93:

Kan inte ens installerar Avast på min dator. Rensat, avinstallerat, clear tool o allt. Problemet uppstår.

Känns som en ominstallation/rensning av ditt OS är av nöden. Kollat med MBAM någon gång?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tayfox:

Annars har du ju Windows security essentials. kör det på alla burkar och på kompisarnas, mycket bra grejer

Du förväxlar gratis med bra.

Permalänk
Avstängd

ärligt talat så tycker jag det är svårt att hitta bra betalprogram också, de är inte nödvändigtvis bättre bara för att de kostar pengar.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

http://www.av-comparatives.org/
Där har du massor av tester du kan lita på. Realtidstest är väl det som säger mest vilket som är "bäst".

Permalänk

Jag kör det på flertal datorer och har aldrig stött på några problem. Det kanske inte är lika bra som en betalversion av något annat, men bättre än inget. Kör det även på min mobil och det fungerar även bra där, utan några (märkbara) skillnader på batteritiden.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem

Det finns många bra virus skydd som är gratis.
I slutändan handlar det om var du surfar och vilka mejl du öppnar.
Usch , nu lät jag som en besserwisser

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jag har använt Avast! Pro, Avast! Free, AVG Free, Norman AV, MSE och Windows defender. Jag kan säga att Avast! pro var minst lika bra som alla de andra. (Windows defender på win8 är väl hyfsad och AVG är nog rätt bra)

Avast! Free kan hitta virus om du precis har klickat på en länk för att ladda ner en fil som är farlig på något sätt. Jag vet inte om de lyckas med det genom att spåra länken, men det är väldigt sömlöst och gav ett säkert intryck. Ingen av de andra jag nämnde var lika snabba.
Avast! Free kunde tom köra realtidsskyddet på en .rar/.zip fil utan att jag packat upp den, till skillnad från MSE.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Avast är speciellt kul om du kör det med pirate talk som valt språk

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Även jag har kört Avast i flera år och nu på senare tid har jag kombinerat det med Malwarebytes

Permalänk
Medlem

Kör också med Avast, har funkat kanon, tetat både gratis och betalversionen och det är väll extra funktionerna man kommer åt om man betalar som sandboxmode mm

Kör Kasperksy på min stationära och det vinner av dom två, men kaspersky är ej gratis.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Jag har kört Avast tidigare men programmet gillade att ge många "felaktiga" varningar, samt att jag fick vissa problem med programmet efter ett tag så jag bytte till Comodo istället, vilket jag kan starkt rekommendera! Använder iofs även Malwarebytes samt Spybot- Search and Destroy för att hålla datorn extra säkert (kan också rekommendera dessa).