Ny installation av Windows 7, få tillgång till gamla filer från andra hdd

Permalänk
Medlem

Ny installation av Windows 7, få tillgång till gamla filer från andra hdd

Hej!
Vet inte om det redan finns en tråd om hur man fixar det här men jag frågar i vilket fall som helst. Har inte hittat någon lösning online fast jag kanske är blind.

Till mitt problem... Jag har satt in en ny ssd i datorn på vilken jag har installerat ett nytt windows då min gamla licens in gäller mer. I datorn sitter även en äldre ssd med den gamla windowsinstallationen och två mekaniska diskar för lagring och mindre använda program. Problemet är att inga av mina gamla filer och program från dom andra hårddiskarna hittas av den nya installationen. Jag undrar om det går att fixa utan att installera om allt?

Permalänk
Medlem

Pröva med att sätta ny ägare till filerna och mapparna på de gamla diskarna:
http://technet.microsoft.com/sv-se/library/cc753659.aspx

Program måste installeras om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonelo:

Problemet är att inga av mina gamla filer och program från dom andra hårddiskarna hittas av den nya installationen. Jag undrar om det går att fixa utan att installera om allt?

Vad menar du egentligen; vet du inte sökvägen, syns inga filer eller saknar du behörighet?
Om du saknar behörighet kan du följa guiden som CeciliaB länkar till - med en liten skillnad; ta ägarskap i felsäkert läge (tryck F8 innan Windows startas).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net