Permalänk

Dubbel Skärm (GTX 760)

Tjena! Har funderat på ta o skaffa dubbelskärm (Dual-Screen) Har ett ZOTAC GTX 760 och det finns ingen vga port på kortet. Kan jag möjligtvis koppla in skärmen i moderkortet? Det är bara en "surfskärm". 19" så den ska inte användas för spel.
Fråga: Kan jag använda moderkortet's vga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

Tjena! Har funderat på ta o skaffa dubbelskärm (Dual-Screen) Har ett ZOTAC GTX 760 och det finns ingen vga port på kortet. Kan jag möjligtvis koppla in skärmen i moderkortet? Det är bara en "surfskärm". 19" så den ska inte användas för spel.
Fråga: Kan jag använda moderkortet's vga?

Nej du måste använda portarna som sitter på grafikkortet eventuellt kan det fungera med en adapter men det får du prova helt enkelt.

Permalänk
Medlem

DVI till VGA adapter? För du borde väl andå ha flera utgångar på grafikkortet (DVI,HDMI eller DP)?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Vissa moderkort kan väl köra båda kretsarna har jag för mig. Så, kan gå, kanske inte, du får googla utefter ditt moderkort.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hjälpsam

Det är en DVI till VGA adapter på grafikkortet som gäller, lätt som en plätt

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

Tjena! Har funderat på ta o skaffa dubbelskärm (Dual-Screen) Har ett ZOTAC GTX 760 och det finns ingen vga port på kortet. Kan jag möjligtvis koppla in skärmen i moderkortet? Det är bara en "surfskärm". 19" så den ska inte användas för spel.
Fråga: Kan jag använda moderkortet's vga?

Fick du inte med någon DVI->VGA-adapter när du köpte grafikkortet?

Fungerar finfint med en sådan.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Tack för alla svar!

MVH

Permalänk
Medlem

Du har en dvi port som stöder dvi till vga. Det är den som sitter närmast moderkortet. (bakanten på din dator som standard). Kör du två kort kan du använda 2.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.