Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Tjenare, ska skicka tillbaka en dator på öppet köp. Men är det så att jag ska betala frakten för att skicka tillbaka den?

mvh

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Wallin-mx:

Tjenare, ska skicka tillbaka en dator på öppet köp. Men är det så att jag ska betala frakten för att skicka tillbaka den?

mvh

Ja det stämmer. Vid nyttjande av öppet köp så står du för frakten. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar kring returen. 031-710 20 00 eller support@komplett.se

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hur lång tid tar det att få tillbaka pengarna ungefär?

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk

Jag och en vän beställde en varsin Komplett-PC förrförra helgen. Jag var noga med att kolla att alla delar fanns på lager. Det enda som saknades var grafikkortet, så jag valde ett dyrare kort för att få hem datorn så snabbt som möjligt. Nu när jag kollar står orderstatusen fortfarande kvar på "bekräftad", men jag ser också att ram-minnena har tagit slut. Det står inte heller när Komplett kommer att få in nya.

Borde inte alla delar till en Komplett-PC reserveras när man beställer datorn om de finns på lager? Det var vad jag antog när jag beställde datorn. Är rädd för att vi nu kommer att få vänta väldigt länge på våra datorer, medan vi räknade med att få dem senast imorgon eller på onsdag enligt informationen på er hemsida.

P.S Jag hade inte haft något emot att få ett annat men likvärdigt par ramminnen, går det att ordna på något sätt (i värsta fall)?

Permalänk
Medlem

Tja komplett.

Undrar fall ni verkligen får in Msi R9 290 gaming idag?
Enligt eran hemsida ska ni fått det, men står inte att ni har den i lager.
Ringde eran kundtjänst och fick svaret: vet ej, ring imorgon.
Men ska inte personal hos er veta om ni har grafikkorten eller inte?

Länk till kortet: http://www.komplett.se/msi-radeon-r9-290-gaming-4gb-gddr5/805...

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Avstängd

Hej Komplett!

Jag undrar varför denna har blivit returnerad, kan ni se det?http://www.komplett.se/evga-geforce-gtx-780-3gb-classified-de... Jag har tänkt beställa det men jag vill ju inte att det ska vara något fel på den

Permalänk
Skrivet av Sibirius:

Hej Komplett!

Jag undrar varför denna har blivit returnerad, kan ni se det?http://www.komplett.se/evga-geforce-gtx-780-3gb-classified-de... Jag har tänkt beställa det men jag vill ju inte att det ska vara något fel på den

NB! Endast kort !!! (drivrutiner, kablar, manual++ saknas!!)
Varan är en demoprodukt/ersättning från leverantör.
Varan kan ha skruvmärken i fästen osv. (förslitningsdelar).
Märkningen på kartongen motsvarar inte alltid produkten.

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Wallin-mx:

Hur lång tid tar det att få tillbaka pengarna ungefär?

Efter att vi fått varan till oss så tar det normalt 2-3 bankdagar innan du får tillbaka pengarna om du betalat med kort.

Skrivet av HarveySpecter:

Jag och en vän beställde en varsin Komplett-PC förrförra helgen. Jag var noga med att kolla att alla delar fanns på lager. Det enda som saknades var grafikkortet, så jag valde ett dyrare kort för att få hem datorn så snabbt som möjligt. Nu när jag kollar står orderstatusen fortfarande kvar på "bekräftad", men jag ser också att ram-minnena har tagit slut. Det står inte heller när Komplett kommer att få in nya.

Borde inte alla delar till en Komplett-PC reserveras när man beställer datorn om de finns på lager? Det var vad jag antog när jag beställde datorn. Är rädd för att vi nu kommer att få vänta väldigt länge på våra datorer, medan vi räknade med att få dem senast imorgon eller på onsdag enligt informationen på er hemsida.

P.S Jag hade inte haft något emot att få ett annat men likvärdigt par ramminnen, går det att ordna på något sätt (i värsta fall)?

Alla delar till era datorer reserveras när ni lägger ordern. Så om du fanns på lager när ni beställde så är de reserverade för er och försvinner ut lagersaldot.

Hör gärna av er till oss så undersöker vi status på era order och om ni eventuellt villa byta någon komponent som inte finns på lager. Order@komplett.se eller 031-710 20 00

Skrivet av Gloremir:

Tja komplett.

Undrar fall ni verkligen får in Msi R9 290 gaming idag?
Enligt eran hemsida ska ni fått det, men står inte att ni har den i lager.
Ringde eran kundtjänst och fick svaret: vet ej, ring imorgon.
Men ska inte personal hos er veta om ni har grafikkorten eller inte?

Länk till kortet: http://www.komplett.se/msi-radeon-r9-290-gaming-4gb-gddr5/805...

Dessa har precis kommit in men inte hunnit registreras på vårt lager ännu. Inom kort kommer de finnas tillgängliga och synas i lagersaldo.

Skrivet av Sibirius:

Hej Komplett!

Jag undrar varför denna har blivit returnerad, kan ni se det?http://www.komplett.se/evga-geforce-gtx-780-3gb-classified-de... Jag har tänkt beställa det men jag vill ju inte att det ska vara något fel på den

Demovaror är i regel något använda, reparerade av leverantör, har sliten förpackning eller liknande. Garanti gäller givetvis demovaror på samma sätt som vanliga produkter.
Just detta grafikkort saknar drivrutiner, kablar, manual och kan ha skruvmärken.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Fast garantin är inte alltid samma, köpte en msi laptop och fick bara 1 år.

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Alla delar till era datorer reserveras när ni lägger ordern. Så om du fanns på lager när ni beställde så är de reserverade för er och försvinner ut lagersaldot.

Hör gärna av er till oss så undersöker vi status på era order och om ni eventuellt villa byta någon komponent som inte finns på lager. Order@komplett.se eller 031-710 20 00
l

Ok, jag förstod inte riktigt vad som menades med "bekräftad", "plockad" och "släppts för plock". Jag ringde igår och fick veta att datorn redan var monterad trots att orderstatusen bara stod på "bekräftad". Men nu slipper vi alla fall oroa oss. Datorn hade ett fantastiskt pris under Super-weekend, och jag var rädd för att tvingas vänta väldigt länge eller avbeställa.

Permalänk
Medlem

Hur stor chans är det att jag får mitt paket tills på fredag? Bor i Stockholm.

Beställde idag kl 12:25
Så jävla surt att man missade sista beställning för dagen med 25 minuter...

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Vad har hänt med eran kundtjänst? Tidigare fick man rappa svar och kunde ha en mailkonversation med ett par mail fram och tillbaka per dag. Nu har jag ett stående ärende hos er där er svarstid är 2-3 dagar per mail, vilken innebär att behandligstiden för en egentligen mycket simpel sak snart tagit 4 veckor. Är det tillfälligt eller har ni prioriterat bort mailärenden generellt?

Tack för en bra service i övrigt.

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

Hej Komplett!

Vad har hänt med eran kundtjänst? Tidigare fick man rappa svar och kunde ha en mailkonversation med ett par mail fram och tillbaka per dag. Nu har jag ett stående ärende hos er där er svarstid är 2-3 dagar per mail, vilken innebär att behandligstiden för en egentligen mycket simpel sak snart tagit 4 veckor. Är det tillfälligt eller har ni prioriterat bort mailärenden generellt?

Tack för en bra service i övrigt.

/Erik

Undrar samma.. Har väntat på svar via mail i snart 3 dagar :S

Det var något fel när jag beställde så att mitt mobilnummer ändrades automatiskt.. Varan jag beställde gick iväg 1 dag efter jag mailat så jag antar att det nu är försent att be dom ändra telenummer för sms-avi :/

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Dessa har precis kommit in men inte hunnit registreras på vårt lager ännu. Inom kort kommer de finnas tillgängliga och synas i lagersaldo.

Hoppas att det är som du säger nu Mikael, för jag la en order på just det kortet.
När ordern var lagd stod det förväntat sänddatum 2014-01-23.
NU på kvällen står det: förväntat sänddatum 2014-02-07.
Samt att på eran sida står det nu att kortet kommer in preliminärt den 7 februari.
Drog du en ren lögn förut eller vad är det frågan om?

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gloremir:

Hoppas att det är som du säger nu Mikael, för jag la en order på just det kortet.
När ordern var lagd stod det förväntat sänddatum 2014-01-23.
NU på kvällen står det: förväntat sänddatum 2014-02-07.
Samt att på eran sida står det nu att kortet kommer in preliminärt den 7 februari.
Drog du en ren lögn förut eller vad är det frågan om?

Varför skulle han ljuga? Lite artighet och respekt för butiksrepresentanterna, tack.

Har förväntat sänddatum ändrats så är det för att den inkomna omgången kort sålt slut och det nya datumet gäller nästa leverans som ska komma in. Enligt vad du berättar så fick du ett kort i denna sändning (i o m morgonens sänddatum).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Varför skulle han ljuga? Lite artighet och respekt för butiksrepresentanterna, tack.

Har förväntat sänddatum ändrats så är det för att den inkomna omgången kort sålt slut och det nya datumet gäller nästa leverans som ska komma in. Enligt vad du berättar så fick du ett kort i denna sändning (i o m morgonens sänddatum).

I och med att dom hade 90 kort som skulle komma in den 21:a(bekräftat datum), och att dom sjönkt med 1 varje gång någon beställde. (jag och 4 till beställde) skulle bli smått förvånad att dom skulle sålt slut på 86 kort till under 3 timmar.
Sen på min order stod det sänddatum 2014-01-23. Kollade senast kl 13:30, 3 timmar senare stod det nu sänd datum 2014-02-07 på min order. tycker inte jag ser ut som att det kommer med denna sändning.

Sen angående Lögn eller inte. Jag ringde kundservice strax innan 17, Enligt henne så hade dom INTE korten på lagret och hade inte fått hem några. och visste heller inte när dom skulle komma hem.
Är detta bristande kommunikation mellan avdelningarna? Eller ljuger någon utav dom? För 2 olika svar från samma företag = någon talar osanning

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

Tjena!

Försöker beställa ett par saker via min iPhone. Kommer till BankID men får då ett felmeddelande från eran sida. "Du måste ha BankID installerat". Mitt BankID fungerar perfekt på deras testsida. Någonting som jag kan göra för att fixa detta?

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har en fråga som säkert redan besvarats och det ber jag om ursäkt för.

Vore väldigt tacksam om någon kunde förklara vad nedanstående text betyder:

"1 Antal som måste beställas dagar"

Betyder detta att någonting från min beställning saknas i lager och att dem inte vet när den kommer in, då det inte står några specifika dagar?

Ordernummer: 23315702
Mvh, Xenio

Permalänk
Medlem

Hej komplett!

Vill bara tacka för otroligt snabb service då jag beställde min macbook pro klockan 11 och fick den runt lunch dagen därpå!

Mvh

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

Hej Komplett!

Vad har hänt med eran kundtjänst? Tidigare fick man rappa svar och kunde ha en mailkonversation med ett par mail fram och tillbaka per dag. Nu har jag ett stående ärende hos er där er svarstid är 2-3 dagar per mail, vilken innebär att behandligstiden för en egentligen mycket simpel sak snart tagit 4 veckor. Är det tillfälligt eller har ni prioriterat bort mailärenden generellt?

Tack för en bra service i övrigt.

/Erik

Skrivet av Thumbii:

Undrar samma.. Har väntat på svar via mail i snart 3 dagar :S

Det var något fel när jag beställde så att mitt mobilnummer ändrades automatiskt.. Varan jag beställde gick iväg 1 dag efter jag mailat så jag antar att det nu är försent att be dom ändra telenummer för sms-avi :/

Haha vad är detta? Inte fått svar på mail än men det har ordnat sig nu, fick en SMS-avi till rätt nummer Lite dålig service dock att inte få svar på mail på 3, snart 4, dagar

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Hej Komplett,

Jag köpte nyligen ett Sound Blaster ZxR hos er, tyvärr så är ACM kontrollen defekt (men resten av grejerna funkar). Jag undrar om det går att skicka en retur på endast ACM kontrollen (och få en ny ACM eller ev. pengar)?

Har varit inte på Creative's support sida, men det verkar inte gå att göra en RMA överhuvudtaget då deras system inte kan känna igen serienumret.

Permalänk
Medlem

På Lenovo Miix 2 står det så här:
"Full HD (1366x768) Display with IPS Technology".
står även full HD i titeln.
http://www.komplett.se/lenovo-miix-2-101-full-hd-touch/805083

Är det full HD eller 1366x768 som gäller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

min ssd har blivit riktigt sölig kan jag lämna in den på lagning eller byta ut den?
den fungerar som den ska inga bluescreen eller liknande det är bara att den har blivit långsam och snart rankas med min wd green.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BriLiAnT:

min ssd har blivit riktigt sölig kan jag lämna in den på lagning eller byta ut den?
den fungerar som den ska inga bluescreen eller liknande det är bara att den har blivit långsam och snart rankas med min wd green.

Testa att rensa eller formatera den först, oftast därför en lagringsenhet blir seg.
Och just SSD diskar blir ju segare och segare med tiden.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av peji89:

Testa att rensa eller formatera den först, oftast därför en lagringsenhet blir seg.
Och just SSD diskar blir ju segare och segare med tiden.

MVH

har formaterat om den till windows 7 home premium x64 både svensk och engelsk version och det blev inte bättre testade i helgen windows 7 professional x64 och det är fortfarande lika dant så nu har jag låtit det vara .

Mvh

Permalänk
Medlem

Vill tacka komplett för att ni fortfarande säljer Krypton Egg. Jag hittade spelet idag och kära nån vilken nostalgikänsla då jag startade. Minns att jag som barn spelade detta med föräldrarna på Windows 95. Det var tider det! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BriLiAnT:

har formaterat om den till windows 7 home premium x64 både svensk och engelsk version och det blev inte bättre testade i helgen windows 7 professional x64 och det är fortfarande lika dant så nu har jag låtit det vara .

Mvh

Hur länge har du haft den ? Har svårt att se att den går byta om den inte är riktigt seg, men du kan ju alltid försöka.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

Om man sparar en kundvagn hur får man fram den då hittar inte det i erat system.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hej! Tänkte ev. förhandsboka detta..

http://www.komplett.se/grand-theft-auto-v/653743

Läser längre ner att:
"Pre-order and receive the Atomic Blimp in-game vehicle DLC code"
Så om jag förhandsbokar detta till PC, kommer jag då till 100% få en DLC kod för fordonet Atomic Blimb?

Det står också "Releasedatum: 18. mars 2014" fast längre upp på sidan står det "Obs! Releasedate not set"??
Är release datumet 18:de Mars?

Tacksam för svar

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

jag har haft den exakt 13 månader.