.DLL problem med Windows 8.1 -

Permalänk
Medlem

.DLL problem med Windows 8.1 -

Hallå!

Får upp följande felmedellande när jag försöker starta vissa program -

https://www.dropbox.com/s/mlyefgn0j9mg96y/Screen.jpg

Någon som vet vad det kan bero på?

Tänkte försöka ta bort .dll och ladda ned en ny, det gick ju inte alls...

Tack på förhand.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av macroy:

Hallå!

Får upp följande felmedellande när jag försöker starta vissa program -

https://www.dropbox.com/s/mlyefgn0j9mg96y/Screen.jpg

Någon som vet vad det kan bero på?

Tänkte försöka ta bort .dll och ladda ned en ny, det gick ju inte alls...

Tack på förhand.

Prova kör "Albelli Fotoböcker" i kompatibilitetsläge för windows 7, så ska det fungera.

Att ladda ner lösa DLL-filer från internet och placera i system32 är direkt farligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Prova kör "Albelli Fotoböcker" i kompatibilitetsläge för windows 7, så ska det fungera.

Att ladda ner lösa DLL-filer från internet och placera i system32 är direkt farligt.

Det verkar som programet laddade en aning mer iallafall, men samma problem uppstår..

Permalänk
Medlem

d3d10 känns som en directx 10-fil. Kan det vara så av misstag att du installerat något tillägg i x86 när det skulle ha varit x64 eller vice versa.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

d3d10 känns som en directx 10-fil. Kan det vara så av misstag att du installerat något tillägg i x86 när det skulle ha varit x64 eller vice versa.

Det har jag faktiskt inte den blekaste aning om, ska jag testa avinstallera D-x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

Det har jag faktiskt inte den blekaste aning om, ska jag testa avinstallera D-x?

Du kan ju testa att installera om directx om inte annat. Vet att det har varit en del som haft andra problem med spel som t ex BF4 för att de råkat installera fel version av visual basic.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

holloj du, fick en sån där idag när jag omistalerade win8.1, men ominstalerade directx ( http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=35 ) efter detta funkade allt

hoppas de hjälpte dig också

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

holloj du, fick en sån där idag när jag omistalerade win8.1, men ominstalerade directx ( http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=35 ) efter detta funkade allt

hoppas de hjälpte dig också

Det stod att jag redan hade samma eller en nyare version :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

Det stod att jag redan hade samma eller en nyare version :/

Prova den fullständiga offline installationspaketet. Du hittar den här http://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=...

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

Det stod att jag redan hade samma eller en nyare version :/

ajdå, de va ju inge kul att höra, om inte hela installations paketet funkar som han över mig länkade får du nog ta och ominstallera windows 8.1, jag omenstallerade idag pga att att store:n och hela metro inte funkade för mig, steam funkade inte heller något vidare, så jag omistallerade och nu funkar exakt os som de är skapt att vara

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

ajdå, de va ju inge kul att höra, om inte hela installations paketet funkar som han över mig länkade får du nog ta och ominstallera windows 8.1, jag omenstallerade idag pga att att store:n och hela metro inte funkade för mig, steam funkade inte heller något vidare, så jag omistallerade och nu funkar exakt os som de är skapt att vara

Hur installerar jag ens om 8.1, jag gjorde en återställningsgrej på USB, men när jag försöker återställa fast spara mina filer så står det bara stoppa i media (filer saknas) ??

Markus

Permalänk
Medlem

Är de inte bara välja att du ska bota från usb i biosen?

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Hedersmedlem

Testa det som Lazy Soft skrev först.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Testa det som Lazy Soft skrev först.

Skrivet av LazySoft:

Prova den fullständiga offline installationspaketet. Du hittar den här http://www.microsoft.com/en-us/download/confirmation.aspx?id=...

Jag laddade ned hela paketet, men jag förstår inte riktigt vad jag ska göra med filerna? Det är ju en uppsjö olika datum osv...

M

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av macroy:

Jag laddade ned hela paketet, men jag förstår inte riktigt vad jag ska göra med filerna? Det är ju en uppsjö olika datum osv...

M

Du ska köra Setup (.exe)

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du ska köra Setup (.exe)

Det verkade inte göra någon skillnad alls, får fortfarande problem med 3d3warp.dll filen....

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)