Geforce GTX Titan Black Edition på ingång

Permalänk
Skrivet av Kärlekstrollet:

GTX Steven Seagal med konstant temperatur, klockfrekvens och fläkthastighet. Detta kommer inte att kunna ändras för att Steven Seagals ansiktsutryck förändras aldrig. För er unga människor som inte förstår referensen.

Mja, vet inte. Steven Seagal är lönnfet, kobent och helt värdelös skådis... GT-X T-REX var klockren tycker jag ialf....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Läser mycket om men väldigt mycket på OCN och Evga forums och har aldrig ramlat över någonstans att det skulle vara 7000Mhz minnen på 780 Classified. I så fall på någon riktigt sen revision som kom nu i november dec.

Köpet av 2st 780Ti Referens var inte direkt något impuls köp. Bytte bara ut mina 2 Lightnings med pissigt minne mot 2 fulla Gk110 kretsar med hynix minne.
Bytet var självklart!

Jag visste att Classified och uppgraderade versioner skulle komma senare i december men var denna gången inte ute efter några överklocknings monster. Att sedan 780Ti referens skulle visa sig vara totalt inkapabel till att ge mer än 1.2v utan hard mod var det ingen som visste. Inget talade för något sådant då föregående generationer inte behövt det. Det var ren otur och många fler än jag råkade ut för samma sak.

Läste över 3000 inlägg bara i Classified tråden på OCN innan jag köpte mina som exempel, det är standard för någon som faktiskt bryr sig om sin hårdvara.

Ett av mina första minnen av överklockning var på ett GeForce3 Ti 200 64MB, satt och benchmarkade 3DMark 2001, sen rörde jag runt i BIOS med en Pentium II 450, då var jag fortfarande bara ett barn, så du kan ju tänka dig all den erfarenhet jag plockat upp på dessa ~12 år, kört SLI sedan 2005, även kört Crossfire, läst mer eller mindre varje nyhet på SweClockers sedan 2006, innan det hängde jag på NordicHardware, sedan 2002 skulle jag gissa på.

Anledningen till varför jag inte hängde på SweClockers innan 2006 var för att varje gång jag besökte sidan så märkte jag i kommentarerna att folk kunde betydligt mindre, det var mycket mer casual och skitsnack, jag var verkligen anti SweClockers, men NordicHardware började dö ut och då kände jag mig tvungen att skaffa ett SweClockers konto då det var betydligt fler människor här att kommunicera med, och det kände jag redan då alltså, 2005 att forumet här hade betydligt lägre standard än NH/TS, det sorgliga är att det har blivit bra mycket sämre på senare åren, inte en jävel som kan något här längre, alla jag minns som varit kunniga har försvunnit, sökt sig till dom stora internationella forumen, även jag.

Ett exempel, jag läste över 3000 kommentarer/inlägg endast på OCN om specifikt GTX 780 Classified innan jag köpte dom, samtidigt här på SweClockers orkar majoriteten inte ens läsa igenom en hel SweClockers recension, konstant är det folk i kommentarerna som klagar på saker som det finns förklaring på i recensionen, men dom vägrar läsa, det händer gång på gång, folk orkar inte läsa 20 rader med text, istället går dom in på Inet och trycker på Köp på två grafikkort för 18.000kr, sen klagar dom hejvilt på forumet en vecka efter dom fått korten på allt möjligt.

Intrycket jag får av dig är att du vill lära dig, men du tror dig veta mer än vad du faktiskt gör, så istället för att lära dig och hjälpa andra så sprider du struntprat, som om att du lärt dig ett halvt språk och sedan ska lära ut det till andra, det fungerar liksom inte, är man inte HELT säker på vad man pratar om, då ska man helt enkelt vara tyst, om du då är osäker, då är det ju en bra möjlighet att lära dig det du är osäker på, så till nästa gång kan du ge ett korrekt svar du faktiskt är säker på.

Har hänt många gånger jag börjat skriva en text, men sen när jag ser vad jag själv skriver så blir jag lite osäker, då slutar det med att jag inte postar inlägget alls.

Angående ditt svar, det är många fler kort än Classified som har fått dessa minnen, är inte alls säker på vilka men flera är det, om inte alla.

Jag syftade på att dina Lightning var impulsköp, inte dina 780 Ti's. Du borde ha väntat på att köpa dom precis som jag gjorde, köpt EVGA också då dom var/är bättre än MSI, så du gjorde två sämre beslut, sen kan man diskutera om 780 Ti's var det rätta kortet att byta till, jag vet inte vad du hade för val, men om du endast hade dom korten du haft att välja mellan så var det helt klart värt det att byta från 6GHz Lightning till 7GHz Ti's, så det var väl ett bra beslut iallafall.

780 Ti har sedan första gången det annonserats varit ett dåligt kort för entusiaster, det är absolut inget man köper, finns mycket värdare kort att köpa, så att 780 Ti var hårdvarulåst spelar ingen roll, det skulle inte köpts från börsta början, dock var du i en unik situation då du hade möjlighet att byta in dina tidiga Lightning.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Läste över 3000 inlägg bara i Classified tråden på OCN innan jag köpte mina som exempel, det är standard för någon som faktiskt bryr sig om sin hårdvara.

Ett av mina första minnen av överklockning var på ett GeForce3 Ti 200 64MB, satt och benchmarkade 3DMark 2001, sen rörde jag runt i BIOS med en Pentium II 450, då var jag fortfarande bara ett barn, så du kan ju tänka dig all den erfarenhet jag plockat upp på dessa ~12 år, kört SLI sedan 2005, även kört Crossfire, läst mer eller mindre varje nyhet på SweClockers sedan 2006, innan det hängde jag på NordicHardware, sedan 2002 skulle jag gissa på.

Anledningen till varför jag inte hängde på SweClockers innan 2006 var för att varje gång jag besökte sidan så märkte jag i kommentarerna att folk kunde betydligt mindre, det var mycket mer casual och skitsnack, jag var verkligen anti SweClockers, men NordicHardware började dö ut och då kände jag mig tvungen att skaffa ett SweClockers konto då det var betydligt fler människor här att kommunicera med, och det kände jag redan då alltså, 2005 att forumet här hade betydligt lägre standard än NH/TS, det sorgliga är att det har blivit bra mycket sämre på senare åren, inte en jävel som kan något här längre, alla jag minns som varit kunniga har försvunnit, sökt sig till dom stora internationella forumen, även jag.

Ett exempel, jag läste över 3000 kommentarer/inlägg endast på OCN om specifikt GTX 780 Classified innan jag köpte dom, samtidigt här på SweClockers orkar majoriteten inte ens läsa igenom en hel SweClockers recension, konstant är det folk i kommentarerna som klagar på saker som det finns förklaring på i recensionen, men dom vägrar läsa, det händer gång på gång, folk orkar inte läsa 20 rader med text, istället går dom in på Inet och trycker på Köp på två grafikkort för 18.000kr, sen klagar dom hejvilt på forumet en vecka efter dom fått korten på allt möjligt.

Intrycket jag får av dig är att du vill lära dig, men du tror dig veta mer än vad du faktiskt gör, så istället för att lära dig och hjälpa andra så sprider du struntprat, som om att du lärt dig ett halvt språk och sedan ska lära ut det till andra, det fungerar liksom inte, är man inte HELT säker på vad man pratar om, då ska man helt enkelt vara tyst, om du då är osäker, då är det ju en bra möjlighet att lära dig det du är osäker på, så till nästa gång kan du ge ett korrekt svar du faktiskt är säker på.

Har hänt många gånger jag börjat skriva en text, men sen när jag ser vad jag själv skriver så blir jag lite osäker, då slutar det med att jag inte postar inlägget alls.

Angående ditt svar, det är många fler kort än Classified som har fått dessa minnen, är inte alls säker på vilka men flera är det, om inte alla.

Jag syftade på att dina Lightning var impulsköp, inte dina 780 Ti's. Du borde ha väntat på att köpa dom precis som jag gjorde, köpt EVGA också då dom var/är bättre än MSI, så du gjorde två sämre beslut, sen kan man diskutera om 780 Ti's var det rätta kortet att byta till, jag vet inte vad du hade för val, men om du endast hade dom korten du haft att välja mellan så var det helt klart värt det att byta från 6GHz Lightning till 7GHz Ti's, så det var väl ett bra beslut iallafall.

780 Ti har sedan första gången det annonserats varit ett dåligt kort för entusiaster, det är absolut inget man köper, finns mycket värdare kort att köpa, så att 780 Ti var hårdvarulåst spelar ingen roll, det skulle inte köpts från börsta början, dock var du i en unik situation då du hade möjlighet att byta in dina tidiga Lightning.

Zhrooms, du tycker inte du kastar lite sten i glashus här? Mycket av det du skrivit (fetstilt) tycker jag passar in på dig bättre än på Tobbe.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dock skrev han på EVGA forumet att dom nya är 7Ghz
Men inget man gått ut med.
Dålig PR för dom gick från bra till dåliga till bra.

Ja för under minnes bristen då Hynix fabriken brann så köpte både EVGA och MSI elphia minnen till sina värsting modeller. Fick ju själv erfara det tyvärr.
Trodde aldrig att dom skulle löda fast 7000mhz minnen och köra dom i 6000mhz det var en total blunder för mig.

Menar varför inte gå ut med det?

MSI har för övrigt gått ut med att dom inte kommer massproducera något 780Ti Lightning. Dom har gjort en modell som dom visat upp däremot.
Det var lite trist tycker jag då Evga eventuellt kanske skenar iväg med prissättningen om dom blir helt ensamma på den typen av kort.
MSI har potential att göra sjukt bra kort men på slutet har det mest blivit pannkaka med biosar och supporten i allmänt sviker.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Intrycket jag får av dig är att du vill lära dig, men du tror dig veta mer än vad du faktiskt gör, så istället för att lära dig och hjälpa andra så sprider du struntprat, som om att du lärt dig ett halvt språk och sedan ska lära ut det till andra, det fungerar liksom inte, är man inte HELT säker på vad man pratar om, då ska man helt enkelt vara tyst, om du då är osäker, då är det ju en bra möjlighet att lära dig det du är osäker på, så till nästa gång kan du ge ett korrekt svar du faktiskt är säker på.

Har hänt många gånger jag börjat skriva en text, men sen när jag ser vad jag själv skriver så blir jag lite osäker, då slutar det med att jag inte postar inlägget alls.

Lightning.

Precis som föregående skrev så skulle jag inte kasta sten i glashus. Att du skriver att jag inte hjälper någon eller bara snackar massa struntprat är helt fel.

Jag om någon försöker få fler användare att skriva i forumdelen "Obesvarade trådar".
För majoriteten av användarna här tar bara kunskap och delar inte med sig av den sen.
Förutom när någon gjort bort sig och köpt helt fel saker då är det tydligen okej att skratta och peka finger, för vafan visste han inte bättre än så.

Nästan 90% av den tid jag spenderar på Sweclockers så svarar jag på privata meddelanden eller i trådar där folk behöver hjälp.
Ringer för fan folk på mobilen och Skype från andra sidan Sverige som vill ha hjälp med dvs saker. Folk som jag inte känner över huvud taget och alla är från Sweklockers.

Ser många användare här som enbart kommenterar när något blåbär köpt 780Ti SLI till sin FX8350. Kallar han för idiot och liknande.
Hade någon tagit sig tiden och hjälp honom med rätt information hade felköpet troligen aldrig ägt rum.

Sen så har givetvis alla ett eget ansvar att veta vad man köper. Men alla är inte uppfostrade som du och jag Zhrooms.

Även jag gör min research när jag handlar. Sitter i dagar ilband veckor och läser krig varenda vara jag köper. Som du själv ser är alla komponenter i mitt system topp notch så att säga. Sen kan vi ju diskutera hur länge som helst vad som är prisvärt och vad som inte är det. Det handlar egentligen om vilken budget man har.
Tryckte inte på köp knappen förrän det var bekräftat att det var Samsung minnen på Lightning korten tex.
Det var först senare det uppdagade sig att det var spridda skurar, vissa med samsung vissa med elphia.

Oavsett hur mycket research man gör så har man ibland otur. Men självklart väntar man ett halvår efter varje komponents release-date så minskar ju risken att sådana tråkigheter inträffar.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ser att du skapat en tråd där du försökt lyfta ämnet, vikten av en bra cpu.
Pratade med Jacob på redaktionen om saken då jag också försökt lyfta ämnet och såhär blev hans svar.

Hej Tobias,

Precis som du säger är alla upptagna med CES och förutom jag (Jacob) som arbetar från Sverige är resterande i redaktionen bortresta. Det kommer därför ta tid innan vi kan ta oss an några som helst projekt.

Det skulle vara ett intressant test, men som vanligt handlar det om att väga tidsåtgången mot andra kringliggande faktorer. Vi tackar dock för förslaget och jag kommer se till att lyfta fram det när hela redaktionskåren är på plats i Sverige igen.

Mvh,
Jacob Hugosson

Hade varit bra om dom gjorde något sådant för dom når ut till bra mycket mer folk än vad vi kan göra i forumet.

Kul att du följer mig här på forumet också! av vilken anledning förstår jag däremot inte.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Den dagen ngn döper ett grafikkort med tilläggsnamnet "Chuck Norris" så går utveckling på grund...ingen naturlag tillåter ngn förbättring på ngt som heter "Chuck Norris"...

det blir grafikkortsutvecklingens död! Sanna mina ord!

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ett av mina första minnen av överklockning var på ett GeForce3 Ti 200 64MB, satt och benchmarkade 3DMark 2001, sen rörde jag runt i BIOS med en Pentium II 450, då var jag fortfarande bara ett barn, så du kan ju tänka dig all den erfarenhet jag plockat upp på dessa ~12 år, kört SLI sedan 2005, även kört Crossfire, läst mer eller mindre varje nyhet på SweClockers sedan 2006, innan det hängde jag på NordicHardware, sedan 2002 skulle jag gissa på.

Vet precis vad du snackar om Intel pentiun 4 <3 x)

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D | EVGA X79 Dark | Intel I7 3970x 5,094 GHz | EVGA GTX TITAN BLACK 1306Mhz 3 way SLI | 32GB Hyper Beast 2400 Mhz CL 9-11-10-27 | EVGA SUPERNOVA NEX1500 CLASSIFIED x2 | Samsung 840 250 GB RAID 0 | Samsung 840 EVO 750GB RAID 0 | WD 3TB | Custom Water Loop |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Dock inte 100 % sant, Titan säljer som smör pga av Nvidia PR och folk som inte kan bättre.
Men ja ofc många företag köper dom med, jag vet jobbar i branchen.

Men Titan är inte värt köpa idag om man inte MÅSTE maxa, eller överklockar LN2 llr annat

jag köpte ti eftersom det var nysläppt vill ha allt nysläppt när jag köper det

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zzcool:

jag köpte ti eftersom det var nysläppt vill ha allt nysläppt när jag köper det

Nytt varje månad

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Nytt varje månad

nja

tror en gång per år så länge allt är nysläppt dagen jag vill bygga

nätagg och chassi behöver inte vara nysläppt

men moderkort processor och grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

nja

tror en gång per år så länge allt är nysläppt dagen jag vill bygga

nätagg och chassi behöver inte vara nysläppt

men moderkort processor och grafikkort

Dum regel jävligt dum regel, först och främst för då kommer du alltid få stock exemplaren med standard kylare och standard PCB samt standard pwm kontroller standard vram moduler, plus eventuella bios buggar och dåligt optimerade drivrutiner mm..

Jag köper alltid nytt så sent som möjligt vanligt vis efter att classified/lightning modellerna kommer ut eller även lite senare så slipper man allt ovanstående ( förhoppningsvis )

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D | EVGA X79 Dark | Intel I7 3970x 5,094 GHz | EVGA GTX TITAN BLACK 1306Mhz 3 way SLI | 32GB Hyper Beast 2400 Mhz CL 9-11-10-27 | EVGA SUPERNOVA NEX1500 CLASSIFIED x2 | Samsung 840 250 GB RAID 0 | Samsung 840 EVO 750GB RAID 0 | WD 3TB | Custom Water Loop |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Primee:

Dum regel jävligt dum regel, först och främst för då kommer du alltid få stock exemplaren med standard kylare och standard PCB samt standard pwm kontroller standard vram moduler, plus eventuella bios buggar och dåligt optimerade drivrutiner mm..

Jag köper alltid nytt så sent som möjligt vanligt vis efter att classified/lightning modellerna kommer ut eller även lite senare så slipper man allt ovanstående ( förhoppningsvis )

tycker faktiskt om stock på allt anledningen att jag valde eVGA pågrund av just stock klylaren som är betydligt snyggare än alla andra kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tycker faktiskt om stock på allt anledningen att jag valde eVGA pågrund av just stock klylaren som är betydligt snyggare än alla andra kylare

Beror ju på vilket grafikkort du har, menar Titan/780/780 Ti har ju alla Titan kylaren som stock.

Själv köper jag evga för att dom ger mig garanti även om jag kastar på lite flytande kväve och klockar det till månen :3

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D | EVGA X79 Dark | Intel I7 3970x 5,094 GHz | EVGA GTX TITAN BLACK 1306Mhz 3 way SLI | 32GB Hyper Beast 2400 Mhz CL 9-11-10-27 | EVGA SUPERNOVA NEX1500 CLASSIFIED x2 | Samsung 840 250 GB RAID 0 | Samsung 840 EVO 750GB RAID 0 | WD 3TB | Custom Water Loop |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Obsidian 900D | EVGA X79 Dark | Intel I7 3970x 5,094 GHz | EVGA GTX TITAN BLACK 1306Mhz 3 way SLI | 32GB Hyper Beast 2400 Mhz CL 9-11-10-27 | EVGA SUPERNOVA NEX1500 CLASSIFIED x2 | Samsung 840 250 GB RAID 0 | Samsung 840 EVO 750GB RAID 0 | WD 3TB | Custom Water Loop |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Primee:

den kylaren ser hemsk ut enligt mig vilket förvånar mig eftersom det är evga

ser ut som en leksak billig leksak

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

den kylaren ser hemsk ut enligt mig vilket förvånar mig eftersom det är evga

ser ut som en leksak billig leksak

Ser rätt plastig ut ja, men använder inte kylaren som kommer med grafikkortet.. alla låter för mycket enligt mig så jag föredrar vatten :3

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D | EVGA X79 Dark | Intel I7 3970x 5,094 GHz | EVGA GTX TITAN BLACK 1306Mhz 3 way SLI | 32GB Hyper Beast 2400 Mhz CL 9-11-10-27 | EVGA SUPERNOVA NEX1500 CLASSIFIED x2 | Samsung 840 250 GB RAID 0 | Samsung 840 EVO 750GB RAID 0 | WD 3TB | Custom Water Loop |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av zzcool:

den kylaren ser hemsk ut enligt mig vilket förvånar mig eftersom det är evga

ser ut som en leksak billig leksak

Folk som köper kingpin lär ju inte köra med den kylaren, det lär du bara vara ett isolerat rör som kylare, alt. något från EK

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com