NVIDIA G-Sync nu i webblager hos INET!

Permalänk
Medlem

NVIDIA G-Sync nu i webblager hos INET!

För den som är sugen finns 7st skärmar kvar i webblager hos inet, kom in idag! langade iväg en order nyss

https://www.inet.se/produkt/2205168/asus-24-vg248qe-med-g-syn...

Visa signatur

[ Processor i9 9900K 4,9ghz, 1,34V-- Grafikkort Asus strix 1080 TI OC -- Minnen Corsair 16 Gig minnen 3200 mhz DDR4 -- Hårdiskar 1x Samsung 850Evo -- Nätagg 850W Corsair gold -- CPU KylareThermaltake Floe Riing RGB 360 TT Premium -- Chassi Thermaltake View 71 Tempered Glass RGB Plus Svart

Permalänk
Entusiast

Jag hoppas bara att du vet att ditt GTX 590 inte kan dra nytta av G-sync och att du tänker använda skärmen med en annan dator/annat grafikkort
http://www.geforce.com/hardware/technology/g-sync/system-requ...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Inga problem, har ett 690 nu, inte updaterat infon på länge! men tack för infon ifall jag hade ett 590

Visa signatur

[ Processor i9 9900K 4,9ghz, 1,34V-- Grafikkort Asus strix 1080 TI OC -- Minnen Corsair 16 Gig minnen 3200 mhz DDR4 -- Hårdiskar 1x Samsung 850Evo -- Nätagg 850W Corsair gold -- CPU KylareThermaltake Floe Riing RGB 360 TT Premium -- Chassi Thermaltake View 71 Tempered Glass RGB Plus Svart

Permalänk
Skrivet av zeal89:

För den som är sugen finns 7st skärmar kvar i webblager hos inet, kom in idag! langade iväg en order nyss

https://www.inet.se/produkt/2205168/asus-24-vg248qe-med-g-syn...

Man är lite sugen på att dra iväg en beställning. Men de sades att G-sync skärmarna skulle kosta ca 600kr mer än de utan G-sync. INTE 2000kr som det gör idag. Jag väntar tills det blir billigare.

Permalänk
Medlem

Synd som sagt att det är 1080p , never going back efter att jag testat 1440p

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Funderade lite på hur stor anvädning man egentligen har av G-sync. Visst är det en skön funktion, och om man bara få betala en liten slant så är det klart man ska lägga till det.
Men för 2000kr, är det då verkligen värt det? Jag själv kör på 120Hz, och kör spel där jag ligger "stabilt" på 120fps. Visst jag kan dippa ner till 116-118fps, men är det då verkligen värt att få in G-sync på detta?

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem

Glöm ej att http://www.sweclockers.com/nyhet/18121-asus-tillkannager-rog-... kommer i andra kvartalet om ni vill ha ännu mer yta och fler pixlar.

Sen har du (Counter-strike fantasternas drömskärm)http://www.sweclockers.com/recension/17817-eizo-foris-fg2421-... som ger bättre flyt än G-sync om du använder dig utav lightboost i 2d mode(hack) dock blir färgerna lite sämre och du måste då ha en fps över 100fps konstant. Eliminerar motion blur, rör ett text dokument snabbt och du kan fortfarande läsa texten tydligt. Prova det på en vanlig skärm utan... går inte.

Inväntar Rog swift men tack för tipset, må prisena gå ner nån tusenlapp i år!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Skrivet av ChaosClocker:

Glöm ej att http://www.sweclockers.com/nyhet/18121-asus-tillkannager-rog-... kommer i andra kvartalet om ni vill ha ännu mer yta och fler pixlar.

Sen har du (Counter-strike fantasternas drömskärm)http://www.sweclockers.com/recension/17817-eizo-foris-fg2421-... som ger bättre flyt än G-sync om du använder dig utav lightboost i 2d mode(hack) dock blir färgerna lite sämre och du måste då ha en fps över 100fps konstant. Eliminerar motion blur, rör ett text dokument snabbt och du kan fortfarande läsa texten tydligt. Prova det på en vanlig skärm utan... går inte.

Inväntar Rog swift men tack för tipset, må prisena gå ner nån tusenlapp i år!

G-sync + light boost kan kombineras = ännu bättre. Detta har redan visats tidigare, och finns på Asus skärmen.

Permalänk
Medlem

Anledningen för att jag skaffar mig G-sync är att jag är hyperkänslig mot stutter, vertical lines... verkligen AVSKYR det, kommer nästan vara medicin för mig.

Visa signatur

[ Processor i9 9900K 4,9ghz, 1,34V-- Grafikkort Asus strix 1080 TI OC -- Minnen Corsair 16 Gig minnen 3200 mhz DDR4 -- Hårdiskar 1x Samsung 850Evo -- Nätagg 850W Corsair gold -- CPU KylareThermaltake Floe Riing RGB 360 TT Premium -- Chassi Thermaltake View 71 Tempered Glass RGB Plus Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeal89:

Anledningen för att jag skaffar mig G-sync är att jag är hyperkänslig mot stutter, vertical lines... verkligen AVSKYR det, kommer nästan vara medicin för mig.

Förstår det Men om du spelar spel i 120FPS med 120Hz skärm så finns det väl egentligen ingen anledning till G-sync? Så länge din dator är stabil (dropar 3-4FPS max)

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Man är lite sugen på att dra iväg en beställning. Men de sades att G-sync skärmarna skulle kosta ca 600kr mer än de utan G-sync. INTE 2000kr som det gör idag. Jag väntar tills det blir billigare.

Ja detta är ju de första begränsat antal exemplaren så det är ju ingen vidare prispress då. Gsync kommer att sjunka i pris framöver.

Jag tycker verkligen Gsync är en bra grej men 2000 kr i påslag är det inte riktigt värt för de flesta med budget. En vanlig 120Hz-skärm + 2000 kr på bättre/extra grafikkort gör större skillnad för de flesta. 600 kr skillnad sen är däremot inte så mycket att snacka om. Jag kommer nog köpa en Gsync-skärm till sommaren eller hösten.

Permalänk
Medlem

Även med stabil FPS och det mesta på ultra så finns det en hel del stutter/ bilder som kommer efter, med för mycket FPS blir det samma sak, och att köra med vertical sync är verkligen inte roligt så då tycker jag det är värt 2000kr, dock förstår jag er som vänter... men jag förmodar att priset inte kommer sjunka så snabbt som de flesta verkar tro, det är min åsikt... så jag köper den redan nu så är det gjort, orkar inte bry mig om det för tillfället.

Visa signatur

[ Processor i9 9900K 4,9ghz, 1,34V-- Grafikkort Asus strix 1080 TI OC -- Minnen Corsair 16 Gig minnen 3200 mhz DDR4 -- Hårdiskar 1x Samsung 850Evo -- Nätagg 850W Corsair gold -- CPU KylareThermaltake Floe Riing RGB 360 TT Premium -- Chassi Thermaltake View 71 Tempered Glass RGB Plus Svart

Permalänk
Medlem

4 st kvar, nästa leverans blir den 6e februari, verkar vara fler som vill ha fingrarna på den och klämma lite spel med!

Visa signatur

[ Processor i9 9900K 4,9ghz, 1,34V-- Grafikkort Asus strix 1080 TI OC -- Minnen Corsair 16 Gig minnen 3200 mhz DDR4 -- Hårdiskar 1x Samsung 850Evo -- Nätagg 850W Corsair gold -- CPU KylareThermaltake Floe Riing RGB 360 TT Premium -- Chassi Thermaltake View 71 Tempered Glass RGB Plus Svart

Permalänk
Avstängd

Jag har precis den skärmen, kan berätta att det är sjukt gött att spela med g-sync, det blir aldrig en skärm utan g-sync igen det är helt klart!

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Väntar på ROG skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Väntar på ROG skärmen

+1.

Inte en chans att jag betalar över 5000:- för en 144hz 1080p 24" skärm bara för att den har G-sync.
Känns inte riktigt som att G-Sync är värt över 2000:-.
Då väntar jag istället på ROG-skärmen och hoppas att prislappen landar på ~6500:- som det ryktas om. Där får man iallafall 3" mer samt 1440p.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Väntar på ROG skärmen

Själv har jag tänkt att köpa ROG skärmen med, den ser riktigt bra ut!

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

G-sync + light boost kan kombineras = ännu bättre. Detta har redan visats tidigare, och finns på Asus skärmen.

Kombineras som i att ha på båda samtidigt? Jag vet att skärmen har båda funktionerna men vad jag läst så kan du inte använda båda samtidigt.
Har du läst nått jag missat kanske?

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Skrivet av ChaosClocker:

Kombineras som i att ha på båda samtidigt? Jag vet att skärmen har båda funktionerna men vad jag läst så kan du inte använda båda samtidigt.
Har du läst nått jag missat kanske?

John Carmack pratar om detta runt 4:00 minuter in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

John Carmack pratar om detta runt 4:00 minuter in.

Är det min webläsare eller är det fel formateringen i ditt inlägg? Jag ser inget YT-klipp
Kom åt länken i alla fall när jag citerade dig

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Är det min webläsare eller är det fel formateringen i ditt inlägg? Jag ser inget YT-klipp
Kom åt länken i alla fall när jag citerade dig

Konstigt. Jag lägger in en till länk i mitt förra inlägg, den kanske fungerar.

Permalänk
Medlem

Spännande! Vill se G-sync in person Alla som sett det verkar ju väldigt positiva iallafall!

Jag väntar dock också på RoG skärmen även om prislappen kommer vara tråkig på den.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Konstigt. Jag lägger in en till länk i mitt förra inlägg, den kanske fungerar.

Ja, nu ser jag den ena. Skumt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

"right now it's a binary system(ena eller det andra). You can go to a 120hz at low persistance or you can be at variable framerate".

Det han säger är att det finns ingen anledning att man inte skulle kunna kombinera dem senare. Svårt att hänga med på allt med low/full persistance då jag inte läst sönder ämnet ännu men som det är nu med 1st gen G-sync så kommer dem inte kombineras från fabrik. Kanske nått snille kan göra ett hack för det men i slutändan behöver nya algoritmer och förfina tekniken för att helt o hållet kombinera dessa två enastående funktioner.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Ser ut som om ett förslag på en ny displayport standard kan ge funktioner som gör att G-Sync riskerar att bli kortlivad, går förslaget som enligt uppgift skall ha lämnats in den 25:e november igenom och implementeras i DP1.2a så är frågan om inte detta kan leda till att G-Sync endast blir en passus i historien.

"Summary
Extend the "MSA TIMING PARAMETER IGNORE" option to DisplayPort to enable source based control of the frame rate similar to embedded DisplayPort.

Intellectual property rights
N/A

Benefits as a result of changes
This enables the ability for external DisplayPort to take advantage of the option to ignore MSA timing parameter and have the sink slave to source timing to realize per frame dynamic refresh rate.

Assessment of the impact
The proposed change enable per frame dynamic refresh rate for single stream devices that expose dynamic refresh rate capability in EDID for DisplayPort interface. The source will be able to enable this with an SST interface or MST hub with physical ports. Logical MST port support of the feature is not included as part of this SCR. A generic framework to enable such feature for logical port is required that can accommodate other feature where stream related configuration is programmed in DPCD.

Analysis of the device software implication
SST device which support "MSA TIMING PARAMETER IGNORE" option will be able to expose the capability in EDID and DPCD to let source enable dynamic refresh rate.
Source driver would have to be updated to parse EDID and enable "MSA TIMING PARAMETER IGNORE" feature when source want the sink to be refreshed based on its update rate.

Analysis of the compliance test and interop implications
Currently this feature is tested as part of eDP CTS. New test would have to be added as part of DP LL CTS and EDID CTS."

Hardware.fr kör en artikel om detta men på franska så det blir till att använda en översättningstjänst för de som inte fixar språket.
http://www.hardware.fr/news/13545/amd-freesync-proposition-dp...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChaosClocker:

Glöm ej att http://www.sweclockers.com/nyhet/18121-asus-tillkannager-rog-... kommer i andra kvartalet om ni vill ha ännu mer yta och fler pixlar.

Sen har du (Counter-strike fantasternas drömskärm)http://www.sweclockers.com/recension/17817-eizo-foris-fg2421-... som ger bättre flyt än G-sync om du använder dig utav lightboost i 2d mode(hack) dock blir färgerna lite sämre och du måste då ha en fps över 100fps konstant. Eliminerar motion blur, rör ett text dokument snabbt och du kan fortfarande läsa texten tydligt. Prova det på en vanlig skärm utan... går inte.

Inväntar Rog swift men tack för tipset, må prisena gå ner nån tusenlapp i år!

Du vet inte mycket alls om skärmar ser jag. Du kan inte använda FG2421 i lightboost utan den körs redan i BFI modus, som du kan slå av och på. Det är för övrigt överlägset lightboost.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av furuliden:

G-sync + light boost kan kombineras = ännu bättre. Detta har redan visats tidigare, och finns på Asus skärmen.

Nej, det går inte. Antingen G-Sync eller ULBM (som det heter).

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Nej, det går inte. Antingen G-Sync eller ULBM (som det heter).

Jora. Om det inte finns precis just nu, (vilket jag inte kan testa) så kommer det finnas inom kort.
Edit: Jaha, jag förstår vad du menar nu. Men man kommer säkert att kunna kombinera ULBM och G-sync snart.
När det kommer en skärm där man kan använda ULBM + G-sync samtidigt då blir det ett köp för mig.

Läs citat:

Skrivet av AndyBNV:

We have a superior, low-persistence mode that should outperform that unofficial implementation, and importantly, it will be available on every G-SYNC monitor. Details will be available at a later date.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=86572603&postcount...

Permalänk
Medlem

5290kr för en 24 tums 1080p? No freakin' way. Hade det varit 1440p så kanske.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Du vet inte mycket alls om skärmar ser jag. Du kan inte använda FG2421 i lightboost utan den körs redan i BFI modus, som du kan slå av och på. Det är för övrigt överlägset lightboost.

Onödigt att hoppa på folk för att dem givit fel information en gång.
Sen är det inte ett absolut att 240 turbo mode är överlägset lightboost

"Turbo 240:
+ Clearest and most CRT-like motion VA I’ve ever seen
+ Very bright, great colors
- Not as clear as LightBoost, has known VA issues, requires warm-up for minimum ghosting
- A tiny bit more input lag

LightBoost
+ Clearer motion
+ less ghosting
- Darker picture, less contrast ratio, sometimes color tinting
- LightBoost is still TN technology."

Källa: http://www.blurbusters.com/asus-pg278q-rog-monitor-1440p-120hz-gsync/#comments

Sen så finns ULMB efterföjaren till lightboost som alla g-sync monitorer har vilket skall vara påtagligen bättre än lightboost(funkar vid 85hz också).

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5