Permalänk
Avstängd

Corsair h100i eller Noctua nh-u14s?

Hej! En ny processorkylare ska nu köpas som ska hålla min i5 2500k sval i 4,7ghz. Jag står och velar fram och tillbaka mellan h100i och nh-u14s, vilken av dessa skulle ni säga är bäst? Jag har hört a h100i låter mer än nh-14s, jag bryr mig rätt mycket om ljudet men om det bara är en liten skillnad så går det an! Vilken kommer hålla min cpu svalast?

Permalänk
Medlem

Varför inte ta en titt i denna tråd #14309772
Som förövrigt är postad väldigt nyligen.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grizzly666:

Varför inte ta en titt i denna tråd #14309772
Som förövrigt är postad väldigt nyligen.

Skulle säga att det är väldigt stor skillnad på h80i och h100i

Permalänk
Medlem

Köp Noctuan, du kommer bli mycket nöjdare med den.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Jag skulle ha kört på noctuan.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Hej! En ny processorkylare ska nu köpas som ska hålla min i5 2500k sval i 4,7ghz. Jag står och velar fram och tillbaka mellan h100i och nh-u14s, vilken av dessa skulle ni säga är bäst? Jag har hört a h100i låter mer än nh-14s, jag bryr mig rätt mycket om ljudet men om det bara är en liten skillnad så går det an! Vilken kommer hålla min cpu svalast?

kör med noctuan, grymt bra är den och du slipper bli oroad för att det kommer att läcka.

Permalänk
Medlem

Om jag får gissa, så har Noctua svårt att transportera bort mycket värme, som det blir när man överklockar.
Sweclockers testar tyvärr inte några höga överklockningar i deras test, vilket gör att den punkten försvinner.
Om jag får gissa (igen) så kommer en Thermalright Silver Arrow prestera bättre vid hög överklockning.

Edit: Såg faktiskt att sweclockers körde överklockat i sitt test, hade fått för mig att de inte gjorde det.

Har dock sett något test också där U14s förlorade ganska stort mot föreslagna TR Silver Arrow.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

h100i kommer hålla CPUn svalare vid överklockning men den låter mycket mer. Enbart pumpen låter mycket mer än noctuan.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sibirius:

Hej! En ny processorkylare ska nu köpas som ska hålla min i5 2500k sval i 4,7ghz. Jag står och velar fram och tillbaka mellan h100i och nh-u14s, vilken av dessa skulle ni säga är bäst? Jag har hört a h100i låter mer än nh-14s, jag bryr mig rätt mycket om ljudet men om det bara är en liten skillnad så går det an! Vilken kommer hålla min cpu svalast?

*trådtitel rättad*

Om man stavar fel, så kan man (numera) gå in och rätta sin titel själv. Jag fixade det denna gången men läs gärna igenom en extra gång när du skapar en tråd, ok?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av xDLGx:

h100i kommer hålla CPUn svalare vid överklockning men den låter mycket mer. Enbart pumpen låter mycket mer än noctuan.

Det här är väldigt fel, min h100i är väldigt tyst trots ett öppet chassi.

Jag anser mig för övrigt väldigt kräsen vad gäller detta.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Om jag får gissa, så har Noctua svårt att transportera bort mycket värme, som det blir när man överklockar.
Sweclockers testar tyvärr inte några höga överklockningar i deras test, vilket gör att den punkten försvinner.
Om jag får gissa (igen) så kommer en Thermalright Silver Arrow prestera bättre vid hög överklockning.

Edit: Såg faktiskt att sweclockers körde överklockat i sitt test, hade fått för mig att de inte gjorde det.

Har dock sett något test också där U14s förlorade ganska stort mot föreslagna TR Silver Arrow.

TR Silver Arrow går väl inte ens att få tag på längre?
Om du menar TR Silver Arrow SB-E så kostar den ca 850kr + frakt och finns i lager i en butik på prisjakt..

@TS, har du kikat på Phanteks kylare?

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max.021:

TR Silver Arrow går väl inte ens att få tag på längre?
Om du menar TR Silver Arrow SB-E så kostar den ca 850kr + frakt och finns i lager i en butik på prisjakt..

@TS, har du kikat på Phanteks kylare?

Såg det också, haha. Hemskt vad vindarna vänder...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H