Återinstallation av Windows 7, med spel på sekundär hårddisk?

Permalänk
Medlem

Återinstallation av Windows 7, med spel på sekundär hårddisk?

Tjena,

Har märkt att datorn börjat gå mycket segare efter allt skräp jag installerat under året och vill göra en total rensning och installera om windows.

Problemet är att jag har Windows 7 installerat på en SSD som huvud-hårddisk och Steam+Origin+Uplay med tillhörande spel installerat på en sekundär mekanisk hårddisk.

Därför undrar jag om det är möjligt att installera om Wndows 7 (OEM-version måste tilläggas) på SSD´n men samtidigt behålla Spelen på den sekundära hårddisken D:

Kommer det ske komplikationer med programfiler och registret ?
Kan det lösa sig att installera om Steam + Origin + Uplay på den sekundära hårddisken efter återställning?

När jag ändå är i farten med återställningen tänkte jag köpa en större sekundär hårddisk att föra över alla spel till, funkar det att dra över alla filer från D: till en annan hårddisk, och sedan byta namn på den nya till D: ?

Visa signatur

″Citerare får flera poolare″

Permalänk
Medlem

Med steam fungerar det att flytta filerna vet jag av efarenhet. Dock kommer inga installationer att hänga med så om inte programen som t.ex. steam kan upptäcka redan befintliga filer, så måste du ha kvar alla installationsfiler/installationprogram.