Låg max volym i Win 8.1! Hur höja?

Permalänk
Medlem

Låg max volym i Win 8.1! Hur höja?

När jag maxar volymen i Win 8.1 så låter det fortfarande väldigt lågt. Nästan som att det finns en spärr.
Vill kunna maxa volymen så att hörlurarna sprängs.

Hur fixar jag det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 997GTS:

När jag maxar volymen i Win 8.1 så låter det fortfarande väldigt lågt. Nästan som att det finns en spärr.
Vill kunna maxa volymen så att hörlurarna sprängs.

Hur fixar jag det?

Vad är det för hörlurar och vad är det du kopplat in dom i?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 997GTS:

När jag maxar volymen i Win 8.1 så låter det fortfarande väldigt lågt. Nästan som att det finns en spärr.
Vill kunna maxa volymen så att hörlurarna sprängs.

Hur fixar jag det?

Nej det vill du inte.

Bortsett från det så kolla i drivern och allra bäst är ju att använda en hörlursförstärkare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har hänt för mig att volymen sänks när man kopplar in vissa USB-enheter. För att ta bort denna funktion går man in på Kontrollpanelen -> Ljud -> Fliken Kommunikation -> Markera "Gör ingenting".

Om det löser ditt problem vet jag inte men det är väl värt ett försök.

Permalänk
Skrivet av 997GTS:

När jag maxar volymen i Win 8.1 så låter det fortfarande väldigt lågt. Nästan som att det finns en spärr.
Vill kunna maxa volymen så att hörlurarna sprängs.

Hur fixar jag det?

Vad för hörlurar /högtalare använder du?
Låter som att ditt ljudkort inte orkar driva dem pga för hög impedans

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 997GTS:

När jag maxar volymen i Win 8.1 så låter det fortfarande väldigt lågt. Nästan som att det finns en spärr.
Vill kunna maxa volymen så att hörlurarna sprängs.

Hur fixar jag det?

Testar med andra ljuddrivisar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hjälpte inte.

Permalänk
Medlem

Alllt är uppdaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 997GTS:

Alllt är uppdaterat.

Har du kunnat spela högre på samma dator förut?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Jag lider av detta också, skulle vara tacksam för tips. Har kopplat via den optiska utgången på moderkortet till min förstärkare. Och det är mycket lägre än förut!

Permalänk
Medlem

Gå in på playback devices i ljudinställningarna, högerklicka på den "playback device" ni använder, inställningar, enhancements (minns inte vad det blir på svenska då jag har OS på engelska) så finns loudness equilization eller något liknande. Det tar bort alla frekvenser det mänskliga örat inte kan höra och ljudet blir högre.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Sötast

Jag hade samma problem då jag var dum nog att ge 8.1 en chans.

Gick tillbaka till Linux/Win7 igen och TADA! Full volym igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Gå in på playback devices i ljudinställningarna, högerklicka på den "playback device" ni använder, inställningar, enhancements (minns inte vad det blir på svenska då jag har OS på engelska) så finns loudness equilization eller något liknande. Det tar bort alla frekvenser det mänskliga örat inte kan höra och ljudet blir högre.

Freddie

Du är grym! Det blev högre!

Bockade i Inaktivera alla förbättringar.

Permalänk
Legendarisk
Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

www.sweclockers.com/forum/regler#3

* Sammanfogat flera trådar om samma ämne *

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag hade samma problem då jag var dum nog att ge 8.1 en chans.

Gick tillbaka till Linux/Win7 igen och TADA! Full volym igen!

Det verkar vara den bästa lösningen på många problem

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera denna för att få bättre (och högre) ljud för både musik och spel:
http://se.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-omni-sur...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital