Installation av Gigabyte GeForce GTX 660 2GB

Permalänk

Installation av Gigabyte GeForce GTX 660 2GB

Hallå alla, jag gjorde en tråd förut som handlade om detta kortet, och om det gick att installera det på min nuvarande PC http://www.komplett.se/gigabyte-geforce-gtx-660-2gb-physx-cud..., och tydligen så skulle det funka med det nuvarande komponenterna jag har. Men nu är det så här att jag har ett "Geforce GT 630 2gb" i redan som jag köpte för några månader sedan, och det var riktigt simpelt att installera det, det var liksom bara att sätta det på plats så var det klart. Men jag såg nu på att detta kortet "Geforce gtx 660 2gb" så var det 2 st uttag till på sidan.

Så nu undrar jag om någon kunnig där ute kunna berätta för mig vad det är för något, och hur man installerar det.
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Vilka uttag är det du menar? Kan du markera på bilden och lägga upp här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonebreakerZ:

Hallå alla, jag gjorde en tråd förut som handlade om detta kortet, och om det gick att installera det på min nuvarande PC http://www.komplett.se/gigabyte-geforce-gtx-660-2gb-physx-cud..., och tydligen så skulle det funka med det nuvarande komponenterna jag har. Men nu är det så här att jag har ett "Geforce GT 630 2gb" i redan som jag köpte för några månader sedan, och det var riktigt simpelt att installera det, det var liksom bara att sätta det på plats så var det klart. Men jag såg nu på att detta kortet "Geforce gtx 660 2gb" så var det 2 st uttag till på sidan.

Så nu undrar jag om någon kunnig där ute kunna berätta för mig vad det är för något, och hur man installerar det.
Tacksam för svar!

Det är anslutningar för PCI-E ström som behövs för att kortet skall fungera. Om du har ett vettigt nätaggregat så bör det finnas minst två stycken PCI-E-strömkablar som du då kopplar in till kortet.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Raz159 det är PCI-E uttagen som era909 menar, kom bara inte på namnet. Okej men tack då ska jag ta och kolla upp om mitt gamla nättag har det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonebreakerZ:

Hallå alla, jag gjorde en tråd förut som handlade om detta kortet, och om det gick att installera det på min nuvarande PC http://www.komplett.se/gigabyte-geforce-gtx-660-2gb-physx-cud..., och tydligen så skulle det funka med det nuvarande komponenterna jag har. Men nu är det så här att jag har ett "Geforce GT 630 2gb" i redan som jag köpte för några månader sedan, och det var riktigt simpelt att installera det, det var liksom bara att sätta det på plats så var det klart. Men jag såg nu på att detta kortet "Geforce gtx 660 2gb" så var det 2 st uttag till på sidan.

Så nu undrar jag om någon kunnig där ute kunna berätta för mig vad det är för något, och hur man installerar det.
Tacksam för svar!

Jag har ett Gigabyte GTX 670 och det var inga problem att installera. Enda skillnaden är att det tar upp 2 stycken PCI-platser istället för 1, du behöver skruva en extra skruv misstänker jag. Om ens det

Behåll ditt GT 630! Du kan använda det för PhysX som ofta används i spel för att simulera partikeleffekter mm. I Nvidias kontrollpanel kan du välja vilket grafikkort som skall driva en viss applikation, välj GTX 660 ^^