Hur tar man bort windows xp?

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort windows xp?

Tjenare!

Hade tänkt införskaffa windows 8 nu så jag undrar hur jag tar bort mitt gamla os Alltså Windows xp home edition service pack 2,

Tack i förhand

Visa signatur

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.

Permalänk
Avstängd

formatera disken?

Permalänk
Medlem

Hur?

Visa signatur

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.

Permalänk
Medlem

Stoppa i Windows 8 skivan så finns det möjligt att ta bort partitionerna eller formatera innan installation. Jag brukar ta port partitionen helt så skapar Windows 8 nya

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

tänk på att om du formaterar en partition så raderas alla filer som ligger där.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Det kan ju tänkas att om du har Windows XP installerat så är det en väldigt gammal hårddisk (till och med över fem år?), och risken för att den kommer att gå sönder inom kort är stor. I så fall är det bättre att ta ut den gamla hårddisken med Windows XP, köpa en ny och lägga in Windows 8 på den istället.

Jag rekommenderar att man köper en SSD-hårddisk om man ska lägga operativsystemet på den. Då kommer din dator flyta på som om den vore ny..