Permalänk

problem med att min dator hänger sig

hej!
Jo det är så att när jag surfar runt lyssnar på Spotify så hänger sig datorn alltså står och laddar och sedan hoppar till och fungerar igen väldigt irriterande problem som jag skulle vilja få bort har någon några förslag? (händer även på en massa olika program)
tacksam för snabba svar.

Permalänk
Medlem

Fryser muspekaren fast? Då kan det vara moderkortet som börjar vara trasigt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Nej alltså programmen står och laddar en massa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hockeybenjamin98:

Nej alltså programmen står och laddar en massa.

För lite minne?
För långsamt grafikkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

För lite minne?
För långsamt grafikkort?

Skickades från m.sweclockers.com

långsamt grafikkort är det inte...
troligen processorn som klockar ned sig i idle lite väl mycket för antalet program som är igång och får då datorn att hänga sig lite smått...
dock så började jag uppleva detta efter de senare windows 7 uppdateringarna på min skollaptop.
det kan även vara hårddisken som behöver en defragmentering om du inte har en ssd med operativsystemet på.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini-z1994:

långsamt grafikkort är det inte...
troligen processorn som klockar ned sig i idle lite väl mycket för antalet program som är igång och får då datorn att hänga sig lite smått...
dock så började jag uppleva detta efter de senare windows 7 uppdateringarna på min skollaptop.
det kan även vara hårddisken som behöver en defragmentering om du inte har en ssd med operativsystemet på.

Vi vet inte vad han har för grejer, han kanske har ett gammalt grafikkort som var till för kontorsarbete endast, då kan det bli såhär.
Processorn ska ju inte idla när den har jobb så det kan vi nog utesluta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har Amd phenom 965 och Gtx 660 ti och ssd vet någon vrf