alla genvägar kopplade till fel fil

Permalänk
Medlem

alla genvägar kopplade till fel fil

tja, skulle ladda ner en bild en kompis skicka på skype. Laddade ner den och skulle öppna men då kom det upp att datorn inte visste vilket program man skulle öppna filen med. Tog då windows fotovisare men då blev varje program så, alltså när jag ska öppna programmen kommer fotovisaren upp (dock kan den ju inte öppna tex något då det står att fotovisaren inte stöder filformatet, obiously).

Alla genvägar visar (och är kopplade till) fotovisar-iconen.

Enda sättet att öppna program är att gå in på "dator", leta upp det i hårddisken och starta från vanliga filen (ingen genväg fungerar).

Hur ska jag göra för att få tillbaka standardfileerna som var kopplade till var och sin genväg?

Kanske beskrev det på ett krångligt sätt, hoppas ni förstår och kan hjälpa mig asap!

EDIT: filen heter .INK btw om det hjälper

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Dra ner det här "fix-paketet", packa upp, och dubbelklicka på filen reset_LNK.reg, samt godkänn ändringen i påföljande dialoger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wlime:

tja, skulle ladda ner en bild en kompis skicka på skype. Laddade ner den och skulle öppna men då kom det upp att datorn inte visste vilket program man skulle öppna filen med. Tog då windows fotovisare men då blev varje program så, alltså när jag ska öppna programmen kommer fotovisaren upp (dock kan den ju inte öppna tex något då det står att fotovisaren inte stöder filformatet, obiously).

Alla genvägar visar (och är kopplade till) fotovisar-iconen.

Enda sättet att öppna program är att gå in på "dator", leta upp det i hårddisken och starta från vanliga filen (ingen genväg fungerar).

Hur ska jag göra för att få tillbaka standardfileerna som var kopplade till var och sin genväg?

Kanske beskrev det på ett krångligt sätt, hoppas ni förstår och kan hjälpa mig asap!

EDIT: filen heter .INK btw om det hjälper

Filen heter .lnk och det är en genväg. Din polare skickade bara genvägen, inte bilden.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

tack så mycket, laddade ner ett sånt där fix-paket och tog bort alla .lnk filer och då blev allt normalt!

tack för snabba svar