Nytt moderkort och CPU, ingen signal till skärm.

Permalänk
Medlem

Nytt moderkort och CPU, ingen signal till skärm.

Tjenare! Som ni läste på titeln så har jag nyss bytt moderkort oc processor i min dator, men jag har stött på ett problem, nämligen att det inte kommer någon signal till skärmen. Fläktar, CPU-fläkt oc PSU-fläkt går igång. Jag bytte frpn det som står där nere till följande: AMD FX-8320 - ASUS M5A97 samt 8GB Corsair XMS3 RAM.

Tacksam för kvicka svar,

Mentwos.

P.S. Jag ursäktar för eventuella stavfel, jag skriver nämligen från mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Vägledare

http://www.tomshardware.co.uk/forum/261145-31-perform-steps-p...

Har länkat denna guiden förr och gör det igen då den hjälpte mig
Lycka till!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

Tjenare! Som ni läste på titeln så har jag nyss bytt moderkort oc processor i min dator, men jag har stött på ett problem, nämligen att det inte kommer någon signal till skärmen. Fläktar, CPU-fläkt oc PSU-fläkt går igång. Jag bytte frpn det som står där nere till följande: AMD FX-8320 - ASUS M5A97 samt 8GB Corsair XMS3 RAM.

Tacksam för kvicka svar,

Mentwos.

P.S. Jag ursäktar för eventuella stavfel, jag skriver nämligen från mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Moderkortet månste ha BIOS version 1605 för AMD FX-8320.
Har du en annan AM3+ processor o testa med?
Varit med om att det är ett gammalt bios i det moderkortet och fick flasha med en annan processor, Phenom II x4 955.
Lycka till!

Visa signatur

Milk is life

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesman:

Moderkortet månste ha BIOS version 1605 för AMD FX-8320.
Har du en annan AM3+ processor o testa med?
Varit med om att det är ett gammalt bios i det moderkortet och fick flasha med en annan processor, Phenom II x4 955.
Lycka till!

Står på lådan till mobon att den är kompatibel med FX processorer, så det tror jag inte set hänger på, hursomhelst startade datorn nu och jag kom in i BIOS, men det gick inte att starta windows, tror jag lär behöva göra en clean install.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

Står på lådan till mobon att den är kompatibel med FX processorer, så det tror jag inte set hänger på, hursomhelst startade datorn nu och jag kom in i BIOS, men det gick inte att starta windows, tror jag lär behöva göra en clean install.

Skickades från m.sweclockers.com

M5A97
http://www.asus.com/Motherboards/M5A97/#support
Bios 1605

M5A97 R2.0
http://www.asus.com/Motherboards/M5A97_R20/#support
Bios 1006

Ok såg att du haft Intel innan och nu AMD , bara och installera om Windows.
Lycka till!

Visa signatur

Milk is life