Vad tror ni man kan få för den här datorn?

Permalänk

Vad tror ni man kan få för den här datorn?

Hej! Tänkte eventuellt sälja min dator när jag fått ihop tillräckligt mycket pengar till en Mac. Vad tror ni man kan få för den här?

Permalänk

1500-2000kr

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljunggrens:

1500-2000kr

Sweclockerspris det där. TS kan få det dubbla på blocket.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Avstängd

Du behöver nog sälja 10 st såna där förrän du har tillräckligt för en mac
Men seriöst 1500-2000kr är ganska passligt. Absolut inte mera

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

mellan tummen och pekfingret 3000kr till någon pappa som inte vet bättre

Permalänk

1650 kr.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Men va?! Fan en del på blocket ligger på 5000:-, kanske därför de fortfarande finns kvar men ändå haha...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du tur får du väl 3000 på blocket. Räkna inte med mer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

nja 2,5k låter nog rätt rimligt, då blir du nog av med den.

Detta grundar jag på att prollen lämnar en hel del att önska, grafikkortet kommer jag inte ens ihåg så det är nog inte supersnabbt, samt att 1tb hdd går lös på ett par hundringar i dagens läge. möjligtvis att chassit samt "datornamn" upplevs som "fränt" vilket höjer det med en femhundring ytterligare.

Att ta mer än 3k tycker är girigt tyvärr (vågar inte gissa vad den kostade ny, men så är det i elektronikens hårda värld)

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Skrivet av Ramsam:

nja 2,5k låter nog rätt rimligt, då blir du nog av med den.

Detta grundar jag på att prollen lämnar en hel del att önska, grafikkortet kommer jag inte ens ihåg så det är nog inte supersnabbt, samt att 1tb hdd går lös på ett par hundringar i dagens läge. möjligtvis att chassit samt "datornamn" upplevs som "fränt" vilket höjer det med en femhundring ytterligare.

Att ta mer än 3k tycker är girigt tyvärr (vågar inte gissa vad den kostade ny, men så är det i elektronikens hårda värld)

Okej! Sen vill jag tacka er alla här på Sweclockers för seriösa och mogna svar! Riktigt roligt att kunna skriva en tråd och sedan få många svar på kort tid! Har ni tips för hur man tjänar pengar? Försöker sälja av mig så mycket det går och spara, söker även sommarjobb osv men det är ju rätt svårt att få sommarjobb / helgjobb när man bor i en tätort på 15.000 invånare, 18 år gammal och pluggar på gymnasium.
Vad tror ni en bra Mac kan ligga på begagnad?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ErikBiors:

Okej! Sen vill jag tacka er alla här på Sweclockers för seriösa och mogna svar! Riktigt roligt att kunna skriva en tråd och sedan få många svar på kort tid! Har ni tips för hur man tjänar pengar? Försöker sälja av mig så mycket det går och spara, söker även sommarjobb osv men det är ju rätt svårt att få sommarjobb / helgjobb när man bor i en tätort på 15.000 invånare, 18 år gammal och pluggar på gymnasium.
Vad tror ni en bra Mac kan ligga på begagnad?

En hyfsad Macbook (~2012 års modell) (Pro/Air kan du få runt 7000-8000, ibland mindre med det beror på tillbehör och skick.
De stationära / allt i ett skärmen vet jag inte.
Det positiva med Apple's produkter är att de inte sjunker som en sten i värde efter man haft dem i något år.

Datorn du länkar är värd runt 2,5k, max 3k för de okunniga - på ett forum som detta mellan 1500-2000kr.

Som någon nämnde, du har bäst chans till störst vinst genom att sälja den på Blocket eller via en annons på ICA.
Men räkna med många prutare och annat "pratvänligt" folk som tar upp mycket tid, om du vill maximera din vinst.

Hårdvaran i maskinen är idag hyfsat omodern, varv prisdroppet.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

En hyfsad Macbook (~2012 års modell) (Pro/Air kan du få runt 7000-8000, ibland mindre med det beror på tillbehör och skick.
De stationära / allt i ett skärmen vet jag inte.
Det positiva med Apple's produkter är att de inte sjunker som en sten i värde efter man haft dem i något år.

Datorn du länkar är värd runt 2,5k, max 3k för de okunniga - på ett forum som detta mellan 1500-2000kr.

Som någon nämnde, du har bäst chans till störst vinst genom att sälja den på Blocket eller via en annons på ICA.
Men räkna med många prutare och annat "pratvänligt" folk som tar upp mycket tid, om du vill maximera din vinst.

Hårdvaran i maskinen är idag hyfsat omodern, varv prisdroppet.

Okej så att sätta ut den för 2500:- är inget man ska skämmas över? Har ca. 2000:- sparade just nu och kommer fortsätta spara, drömmen är att ha en Mac haha.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ErikBiors:

Okej så att sätta ut den för 2500:- är inget man ska skämmas över? Har ca. 2000:- sparade just nu och kommer fortsätta spara, drömmen är att ha en Mac haha.

Huvudregeln på Blocket är ju att alltid sätta ett högre pris än vad du kan tänka dig att sälja den för... eftersom att ALLA PRUTAR där

Jag hade satt ut den för 2700kr, om jag hade varit till freds med att få ~2000-2100kr för den.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Huvudregeln på Blocket är ju att alltid sätta ett högre pris än vad du kan tänka dig att sälja den för... eftersom att ALLA PRUTAR där

Jag hade satt ut den för 2700kr, om jag hade varit till freds med att få ~2000-2100kr för den.

Haha smart där! Den kör jag på dagen jag säljer den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikBiors:

Okej! Sen vill jag tacka er alla här på Sweclockers för seriösa och mogna svar! Riktigt roligt att kunna skriva en tråd och sedan få många svar på kort tid! Har ni tips för hur man tjänar pengar? Försöker sälja av mig så mycket det går och spara, söker även sommarjobb osv men det är ju rätt svårt att få sommarjobb / helgjobb när man bor i en tätort på 15.000 invånare, 18 år gammal och pluggar på gymnasium.
Vad tror ni en bra Mac kan ligga på begagnad?

du vet nog mycket väl att en "vanlig" dator är mer prisvärd än en mac (mer prestanda för pengarna) om det är kärvt med ekonomin osv? Ifrågasätter absolut inte, men med den bakgrund du skrev så är det ju begagnat som gäller om det blir mac.

Ja, vad kan man säga? Livet är hårt & det blir inte bättre när man blir äldre heller, tvärtom får man mer cash att röra sig med om man jobbar, men också löjligt mycket mer saker som kostar. Lika bra att vänja sig

Angående priser på beg mac's så ta en titt på blocket, tänk då på att folk gärna sätter överpris, så läs på ordentligt så du inte känner dig lurad den dagen det är dags, det är det bästa tips jag kan ge.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Skrivet av Ramsam:

du vet nog mycket väl att en "vanlig" dator är mer prisvärd än en mac (mer prestanda för pengarna) om det är kärvt med ekonomin osv? Ifrågasätter absolut inte, men med den bakgrund du skrev så är det ju begagnat som gäller om det blir mac.

Ja, vad kan man säga? Livet är hårt & det blir inte bättre när man blir äldre heller, tvärtom får man mer cash att röra sig med om man jobbar, men också löjligt mycket mer saker som kostar. Lika bra att vänja sig

Angående priser på beg mac's så ta en titt på blocket, tänk då på att folk gärna sätter överpris, så läs på ordentligt så du inte känner dig lurad den dagen det är dags, det är det bästa tips jag kan ge.

Okej, tack så otroligt mycket! Satt nyligen och kollade på en YouTube video där de unboxade och kikade lite på Macbook Pro med Retina skärm, verkar helt perfekt för mitt syfte, blir dock att söka sommarjobb hela Februari månad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikBiors:

Okej, tack så otroligt mycket! Satt nyligen och kollade på en YouTube video där de unboxade och kikade lite på Macbook Pro med Retina skärm, verkar helt perfekt för mitt syfte, blir dock att söka sommarjobb hela Februari månad!

Får man fråga vad syftet är? Kravspec?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Får man fråga vad syftet är? Kravspec?

Hade tänkt hålla på med PS, AAE, AI, IMovie, Final Cut PRO X och Logic PRO!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ErikBiors:

Okej! Sen vill jag tacka er alla här på Sweclockers för seriösa och mogna svar! Riktigt roligt att kunna skriva en tråd och sedan få många svar på kort tid! Har ni tips för hur man tjänar pengar? Försöker sälja av mig så mycket det går och spara, söker även sommarjobb osv men det är ju rätt svårt att få sommarjobb / helgjobb när man bor i en tätort på 15.000 invånare, 18 år gammal och pluggar på gymnasium.
Vad tror ni en bra Mac kan ligga på begagnad?

Om du bara vill ha ett jobb så finns det alltid SDR (Svensk Direkt Reklam), lönen är inget att hurra över men det är i alla fall något. Jag själv jobbade som det i tre år och man fick råd till en hel del saker.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz