Permalänk
Medlem

Geforce 9800GX2 1GB DDR3

Hej!

Hade bara tänkt undra hur bra ett Geforce 9800GX2 hade klarat sig idag till spel tex GTA 5, Assasins Creed.
Fick kortet av en bekant för ett tag sen och det har legat och skräpat sen dess.

Jag har en HTPC med en AMD A6400K med inbyggt Radeon HD8470D (APU). Bäst att köra som jag har det eller är det bättre att sätta i mitt gamla GX2?

Ge mig tips

Permalänk

Det är ett gammalt kort. Skulle nog kunna klara dem nämnda spelen på 800x600 LOW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Det är ett gammalt kort. Skulle nog kunna klara dem nämnda spelen på 800x600 LOW.

Okej tack för snabbt svar! Något du rekommenderar man kan köpa? Klarar min processor och det av spelen? Om jag köper nåt grafikkort till

Permalänk

Ett GTX 560 TI eller ett Radeon HD7790 skulle jag nog säga. Dessa är kort som din prolle orkar med. Eventuellt ett HD6970 som är kraftigare. Men då förlorar du Mantle möjligheten, som jag starkt rekommenderar för BF4.

Permalänk
Medlem

Jag har ett 6950 i min speldator. Tänkte bara lira lite soffspel med htpcn med 360 kontroll. Skulle kanske skaffat nytt till min vanliga och satt 6950 i htpcn.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Så mitt GX2 är lika bra som ett Radeon HD 6850? Och 7770?

Permalänk
Medlem

Varför inte bara testa?

Jag vet inte hur det ser ut med drivrutiner och dylikt för det där kortet. Crossfire/SLI under den generationen var ju inte heller en höjdare, men du får ju självklart bäst svar av att prova hur det fungerar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockis:

Så mitt GX2 är lika bra som ett Radeon HD 6850? Och 7770?

Japp.

Permalänk

Ja det är fortfarande ett kapabelt kort Dock bara dx 10 men det spelar ingen roll om du spelar spel som har stöd för lägre än dx 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Ja det är fortfarande ett kapabelt kort Dock bara dx 10 men det spelar ingen roll om du spelar spel som har stöd för lägre än dx 11

Okej låter gött! Får la testa det då.
Har funderat lite på att köra Wii emulator, det måste ju mitt system klara av. Med GX2 då

Permalänk
Skrivet av Jockis:

Okej låter gött! Får la testa det då.
Har funderat lite på att köra Wii emulator, det måste ju mitt system klara av. Med GX2 då

Med Wii Emulator får du nog köra version 4.0 eller så för senaste versionen 4.01 eller 02 har inte längre stöd för dx lägre än 11... det kanske går med OpenCl men om inte det funkar så måste du använda version 4.0 på emulatorn.. och ja det kommer flyta på bra ska du se bara du har en okej processor

Permalänk
Medlem

DX11 i Dolphin och PCSX2 stödjer DX10 också. Däremot är de riktigt krävande på processorsidan, du vill verkligen ha en core i5.
Flertalet DX11-spel fungerar också i DX10 (eller DX9 i andra fall), de enda som hittills endast fungerar på DX11 är Crysis 3 och CoD Ghosts