Permalänk
Proffsmoddare

Sluten vattenkylning för SLI

Tjena,

Tänkte bara höra ifall någon har sett / hört om det finns / är på g någon sluten vattenkylning för SLI. Sett att Arctic Cooling har en för en GPU men skulle vart nice med ett kit för två.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sup3rioR:

Tjena,

Tänkte bara höra ifall någon har sett / hört om det finns / är på g någon sluten vattenkylning för SLI. Sett att Arctic Cooling har en för en GPU men skulle vart nice med ett kit för två.

Rent spontant känns det enklare att bygga en egen loop än att klämma in nån sån lösning i burken.
Blir garanterat effektivare också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Rent spontant känns det enklare att bygga en egen loop än att klämma in nån sån lösning i burken.
Blir garanterat effektivare också.

Skickades från m.sweclockers.com

Det värsta är att ett fullcover block kostar ungefär lika mycket som en komplett lösning. Effektivare blir det säkert, tystare också.

OT: Marknaden är för liten för att en sådan produkt skulle vara lönsam tror jag. Det kanske skulle gå att modda en h100 eller liknande med ett extra coreblock på det andra kortet men ska du ändå gå så långt så köp en custom loop och njut av alla fördelar det ger dig.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Håller med Hoski på det mina kort ligger på 43 grader i load med riktig vattenkylning.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Proffsmoddare

Sant, skulle vara kul att veta bara iofs. Måste vara fler som tänkt samma sak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rent temperaturmässigt på GPUn blir det ju inte så mycket bättre med heltäckningsblock, utan det man vinner är ju kylning på VRM/MOSFETs.

Det du annars kan göra är att skaffa två slutna vattenkylare, och bygga ihop dom. Inte helt svårt att lyckas med det, och det enda du egentligen behöver köpa till är ny slang och en reservoir.

Ett annat alternativ är att skaffa billig kina-kylning och få det bästa av två världar.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Permalänk
Medlem

finns ingen bra vad jag vet finns div olika custom loop lösningar med de kommer vara dyrare. Vill du köra slutet vad hindrar dig från att köra gpuerna en och en? det kommer troligt vis ta samma eller mindre plats än motsvarade custom loop. Men största anledningen att köra WC är ju att kunna klocka om man inte har en riktigt risig kyl på kortet, om OC är tanken är det värt att kolla på en custom loop så du får kylning på vrm och ram för ökade marginaler

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk
Medlem

Sedan kan du köpa NZXT G10

den gör så att du kan koppla en sluten CPU vattenkylare till ditt grafikkort

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini