Permalänk
Medlem

Internet problem.

Tjenare alla Swecare! Jag har ett litet problem med internet i min dator! Det är nämligen så att när jag försöker att ladda ned drivrutiner till mitt nyformaterade system efter att ha bytt från Intel till AMD, vilket innebar byte av moderkort också, såklart, så blir det lite guppigt med internet hastigheter. I början går det bra, men sedan börjar det gå upp och ned, det laddar ned lite, slutar efter ungefär 10sek, etc.

Vad beror detta på? Kan det vara fel på moderkortet eller någon drivrutin som fattas/är inte helt rätt?

Moderkort och Processor är ASUS M5A97 R2.0 och AMD FX-8320.

Tacksam för svar,

Mentwos

PS, jag installerade alla drivrutiner från skivan jag fick med moderkortet, i och med att det blir problematiskt ifall jag försöker ladda ned dem, som ni kanske förstår.

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk

1. Vad har du för operatör, kör du mobilt, adsl, fiber?
2. Kör bredbandskollen, se vad du får för hastighet.
3. Testa en annan sida att ladda ner från, Asus hemsida och förövrigt andra märken brukar ha kassa DLs till sina drivrutiner.